دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شکلات‌ خورها لاغرترند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

شکلات‌ خورها لاغرترند

نتایج یک آزمایش جدید نشان داده است افرادی که به طور معمول عادت به خوردن شکلات دارند، اغلب لاغرتر هستند.

پروفسور بیتریک گولومب، استاد دانشگاه کالیفرنیا در سان دی گو در آزمایشات جدید خود به نتایج متفاوتی درباره تاثیر مصرف شکلات روی وزن دست یافته است. در حالی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند مصرف مداوم شکلات باعث چاقی می‌شود اما در این مطالعه معلوم شد بزرگسالانی که به شکلات خوری عادت دارند، اغلب لاغرتر از افرادی هستند که تمایلی به مصرف این خوردنی خوشمزه ندارند.

به نوشته روزنامه بمبئی میرور، در این مطالعه آمده است، خواص متابولیکی مصرف دائم و متعادل شکلات منجر به کاهش ذخایر چربی و سوختن کالری بیشتر در بدن می‌شود.

این یافته حاصل مطالعه روی رژیم غذایی و سایر اطلاعات پزشکی از جمله قد و وزن در یک هزار زن و مرد بالغ است. پروفسور گولومب و دستیارانش در این بررسی‌ها دریافتند بزرگسالانی که بیشتر روزهای هفته شکلات می‌خورند به طور معمول شاخص توده بدنی کمتری دارند و درواقع لاغرتر هستند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
آموزش تزئینات با شکلات در روزمنو - بن ماری کردن شکلات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکلات خورها کاکائوی جهان را تمام کردند


کاهش تولید کاکائو و مصرف بالای شکلات تلخ باعث ایجاد بحران در تولید این خوشمزه ترین ماده جهان شده است.

خبرآنلاین: کاهش تولید کاکائو و مصرف بالای شکلات تلخ باعث ایجاد بحران در تولید این خوشمزه ترین ماده جهان شده است.

بسیاری از افرادی که شکلات تلخ دوست دارند درباره تمام شدن شکلات در جهان متهم ردیف اول هستند.شرکت‌های تولید کننده شکلات "‪Mars‬" و"‪Barry Callebaut‬" اعلام کردند که استفاده مقادیر زیادی از شکلات توسط مردم ممکن است به تمام شدن این ماده غذایی در آینده نزدیک منجر شود.

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست به نقل از مسئولان این دو شرکت گزارش داد که گفته‌اند: «کشاورزان مقادیری کمتر از استفاده مردم کاکائو می‌کارند. از این رو ممکن است شاهد طولانی‌ترین دوره کمبود تولید شکلات در ۵۰ سال اخیر باشیم که این کمبود هر ساله بیشتر می‌شود.»

این روزنامه آمریکایی ادامه داد که میزان تولید شکلات در سال گذشته ۷۰ هزار تن از میزان تولید کاکائو بیشتر شد و انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۰ به یک میلیون تن و در سال ۲۰۳۰ به دو میلیون تن برسد.

یکی از مشکلات بزرگ در این زمینه، خشکسالی در غرب آفریقا است که در کاهش میزان تولید کاکائو، نقشی عمده ایفا کرد. ساحل عاج و غنا، 60درصد از کاکائوی جهان را تولید می‌کنند.

تصویر زیر تولید کنندگان کاکائو را نشان می دهد

شکلات خورها کاکائوی جهان را تمام کردند

از سویی تمایل روز افزون مردم به خوردن شکلات یکی از عواملی به شمار می‌آید که می‌تواند به کمبود این ماده بینجامد. چین بزرگترین خریدار کاکائو در جهان است.

اقبال زیاد مردم به شکلات تلخ، یکی دیگر از دلایل کمبود تولید شکلات به شمار می‌آید چرا که تولید آن نیازمند مقادیر بیشتری از کاکائو در مقایسه با شکلات عادی است. شکلات عادی نیازمند ۱۰درصد کاکائو است در حالی که شکلات تلخ حاوی ۷۰درصد کاکائو است. شاید همه این‌ها افزایش قیمت شکلات به میزان ۶۰درصد در سال های اخیر را توجیه کند.

برای حل این مشکل، گروهی تحقیقاتی در آفریقای مرکزی اقدام به تلاش برای غنی سازی درختانی کرده است که ۷ برابر درخت‌های سنتی، کاکائو تولید می‌کند.

متهمان ردیف اول چه کشورهایی هستند

کشورهای اروپایی سرآمد مصرف شکلات در جهان هستند این ده کشور اروپایی قسمت اعظم شکلات دنیا را مصرف می کنند.

ردیف

کشور

مصرف شکلات (کیلوگرم در سال)

1

سوئیس

11.5

2

لیختن اشتاین

10.4

3

لوکزامبورگ

10.3

4

انگلیس

9.8

5

بلژیک

8.6

6

نروژ

7.8

7

آلمان

7.7

8

ایرلند

7.7

9

ایسلند

7.6

10

اتریش

6.3