دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شکار کوزه‌ دسته‌دار کیهان+ تصاویر



شکار کوزه‌ دسته‌دار کیهان+ تصاویر

رصدخانه جنوبی اروپا تصویر جدیدی از ساختار کیهانی نادر یک سحابی در فاصله یک هزار و 200 سال نوری از زمین منتشر کرده است.

 سحابی IC2220 با نام مستعار سحابی کوزه در جنوب صورت فلکی Carina واقع شده است.

رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) روز چهارشنبه نهم اکتبر (17 مهر) تصویر جدیدی از این سحابی را منتشر کرد که در آن ساختار کیهانی نادر و کوزه شکلی دیده می‌شود.

این تصویر با کمک تلسکوپ بسیار بزرگ (VLT) تهیه شده و به گفته اخترشناسان، فاز بسیار کوتاه یک ستاره در قلب سحابی را نشان می‌دهد.

جزئیات قابل توجهی در تصویر سحابی کوزه دیده می‌شود که شامل ابری از گاز و گرد و غبار در اطراف یک ستاره غول‌پیکر سرخ است؛ از این منظر مشخصه قوسی ساختار سحابی که شباهت زیادی به یک کوزه دسته‌دار دارد، به خوبی دیده می‌شود.

ابر گاز و گرد و غبار ناشی از ستاره HD65750 است؛ این غول سرخ جرمی پنج برابر خورشید دارد و در پیشرفته‌ترین مرحله زندگی در مقایسه با خورشید قرار دارد، اما در حدود 50 میلیون سال جوان‌تر است.

ستارگان با جرم بسیار زیاد سوخت بیشتری را نسبت به ستارگان کم جرم تر از جمله خورشید تخلیه می‌کنند؛ خورشید نیز طی میلیاردها سال آینده به یک غول سرخ مبدل خواهد شد.

گرد و غبار متشکل از عناصری از جمله کربن، ترکیبات ساده و مقاوم در برابر گرما مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید کلسیم است.

  سحابی کوزه,شکار کوزه‌ دسته‌دار کیهان

 

سحابی کوزه,شکار کوزه‌ دسته‌دار کیهان


منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
تصاویر خنده دار (شکار صحنه ها)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر جالب از شکار لحظه ها! (2)


دیدنیهای شگفت انگیز از سراسر دنیا