دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شناسایی ژن سرطان حنجره توسط دانشمندان



اخبار,اخبار علمی ,سرطان حنجره

 

  اخبار علمی  -  شناسایی ژن سرطان حنجره توسط دانشمندان

محققان در آخرین تحقیقات خود موفق شدند ژن سرطان حنجره را شناسایی کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا، با توجه به بیانیه منتشر شده از بیمارستان عمومی PLA،  دانشمندان چینی و بین المللی برای اولین بار جایگاه سه ژن مستعد ابتلا به کارسینوم سلول سنگفرشی حنجره (LSCC) را شناسایی کردند.

لازم است بدانید که سرطان حنجره می‌تواند در هر بخشی از حنجره به‌وجود بیاید. بسیاری از سرطان‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حنجره در دهانه حنجره شروع می‌شوند. دیواره‌های داخلی حنجره با سلول‌هایی به نام سلول‌های سنگفرشی پوشیده شده است که تقریباً تمام سرطان‌های حنجره در این سلول‌ها شروع می‌شود. این سرطان‌ها به کارسینوم (سرطان) سلول سنگفرشی معروف است.

دانشمندان در این تحقیقات از روش مطالعه ارتباط ژنوم گسترده (GWAS) استفاده کردند.

مطالعه ارتباط ژنوم گسترده برای نخستین بار در تحقیقات سرطان حنجره اعمال شده است.

تیم متخصصان بالا گوش و حلق- سر و گردن جراحی- پزشکان از چین و خارج از کشور در این تحقیقات شرکت کردند.

محققان روش ارتباط ژنوم گسترده را بر روی 993 بیمار مبتلا به سرطان حنجره را انجام دادند.

این تحقیقات به تشخیص زودرس و درمان، هدف قرار دادن مولکولی سرطان حنجره کمک خواهد کرد.


 اخبار علمی  - فارس 
 


ویدیو مرتبط :
فیلم // شناسایی ژن تولید هورمون رشد تاس ماهی ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناسایی ۴ ژن موثر در سرطان/ساخت دست مصنوعی دارای رشته های عصبی



اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک

در هفته گذشته رویدادهای متعددی در دنیای علمی و فناوری رخ داد که از مهمترین آنها می توان به ساخت دست مصنوعی قابل توجه، چاپ سه بعدی دوچرخه فولادی و شناسایی ۴ ژن اشاره کرد.

به گزارش مهر مهمترین عناوین اقتصادی دنیا در هفته ای که گذشت به شرح ذیل است:

در هفته ای که گذشت محققین دانشگاه کالیفرنیا جنوبی (USC) روشی را ابداع کرده اند که می توان گاز دی اکسید کربن یا همان CO۲ را مستقیما از هوا گرفت و تبدیل به متانول کرد.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک


در این هفته محققین دانشگاه «جرج تاون» آمریکا در مطالعات جدید خود موفق به شناسایی ۴ ژن شدند که این ژن ها به سلول های سرطانی این توانایی را می دهند که شبیه به سلول های بنیادی رشد، تکثیر و گسترش پیدا کنند ضمن اینکه نسبت به سایر سلول های سرطانی از قدرت بیشتری برخوردار هستند.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک


محققین دانشگاه مهندسی Illinois آمریکا با استفاده از جریان الکتریسیته که در فناوری باتری استفاده می شود موفق به جدا کردن یون های نمک از آب شور شدند.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک


در هفته ای که گذشت محققان در هلند موفق به طراحی و ساخت نخستین دوچرخه فولادی مبتنی بر فناوری چاپ سه بعدی در جهان شده اند.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک


محققین دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا برای اولین بار در جهان توانستند دست مصنوعی که با رشته های عصبی کنترل می شود و همچنین با استخوان دست ترکیب شده است را بسازند.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک


در این هفته محققین استرالیایی موفق به ابداع روشی شده اند که با تلفیق اشعه ایکس و نانوذرات می توان سلول های سرطانی را بدون آسیب رساندن به بافت های سالم از بین برد.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک


محققین دانشگاه «کالیفرنیا» آمریکا با ا الهام از سوسک، رباتی را ساخته اند که همانند این حشره می تواند با فشردن بدن خود داخل منفذهای کوچک ورود پیدا کند و با رفتن به داخل آوار موقعیت مصدومین را نشان دهد.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک


در هفته ای که گذشت گروهی از محققان در آلمان موفق به تولید صفحات خورشیدی ارگانیکی شده اند که از حیث تبدیل پرتوهای خورشیدی به الکتریسیته رکوردشکن شده است.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک


«استفن هاوکینگ»، فیزیکدان برجسته انگلیسی در تازه ترین سخرانی خود راجع به سیاه چاله ها گفت: یک سیاه چاله کوچک به اندازه یک کوه قادر به تامین برق کل دنیا است.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک


در هفته ای که گذشت محققین دانشگاه «سان دیئگو کالیفرنیا» آمریکا موفق به ساخت الگوریتم پیشرفته ای شده اند که می توان در سیستم تشخیص عابر در اتومبیل های خودران استفاده کرد.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,آزمایش ژنتیک


اخبار علمی - مهر