دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شمعی که تمام نمی‌شود!



اخبار,اخبار علمی,شمع تمام‌نشدنی


اخبار علمی - شمعی که تمام نمی‌شود!

شمع ساخته‌ شده توسط بنیامین شاین، تقریبا تمام‌نشدنی بوده و عاری از هر گونه اتلافی است.

به گزارش ایسنا ، سیستم Rekindle در واقع، شمعدانی است که بخش پایین‌تر آن یک حفره توخالی است و مومی که از جوانب شمع ذوب می‌شود به کندی به درون آن می‌چکد. یک فتیله از مرکز حفره آویزان است و به مومی که قبلا ذوب شده، امکان شکل‌گیری مجدد به شکل یک شمع جدید را می‌دهد.

ساختار شفاف این سامانه امکان نظاره شکل‌گیری آرام شمع جدید را فراهم می‌کند. این شمع در شکل فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و پرسلن وجود دارد و هنوز بهایی برای آن تعیین نشده است.
 اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مداد شمعی رو مداد شمعی(کار خودم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آثار مداد شمعی را از بین ببریم



 

 

 

مداد شمعی

 

 

آیا شما هم در خانه خود یكی از این آرتیست های كوچك را دارید كه دائماً در حال ایجاد آثار هنری در نقاط مختلف خانه هستند؟

 

در این حالت باید نحوه پاك كردن نقاشی های آنها را نیز بدانید. نگران نباشید در این بخش شیوه پاك كردن مداد شمعی را به شما آموزش می دهیم. این تكنیك ها به ویژه برای مبلمان چوبی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

كمی سس مایونز در یك ظرف بریزید. یك دستمال تمیز و خشك را به آن آغشته كنید. روی نقاطی كه با مداد شمعی رنگ آمیزی شده است را با یك لایه مایونز بپوشانید و با دستمال روی آن بمالید. یك دستمال دیگر بردارید. آنرا كمی نیمه مرطوب كنید و سپس آن قسمت را به طور كامل پاك كنید.

 

اگر سس مایونز در اختیار ندارید، می توانید از نشاسته استفاده كنید. قدری نشاسته را با آب مخلوط كنید. میزان نشاسته باید بیشتر از آب باشد و محلول غلیظ باشد. هر چه میزان غلظت محلول بیشتر باشد، قدرت پاك كنندگی آن هم افزایش پیدا می كند. محلول را روی محل مورد نظر بزنید، به كمك یك فرچه آنرا پاك كنید و با دستمال تمیز كنید.

منبع:tebyan.net