دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شما شبیه ماشینتان هستید!



اخبار,اخبار علمی ,ارتباط چهره فرد با ظاهر خودرو شخصی

 

اخبار علمی - شما شبیه ماشینتان هستید!

در این مطالعه 30 عکس سیاه و سفید از صاحبان خودرو و بخش جلو خودرو تهیه شد؛ یکی از پیش شرط های این مطالعه این نکته بود که خود فرد خودرو را خریداری کرده و آن را هدیه نگرفته باشد.

پژوهش صورت گرفته توسط محققان اتریشی نشان می‌دهد، ارتباط معناداری بین چهره فرد با ظاهر خودرو شخصی وی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، برخی پژوهش ها عنوان می کنند که صاحبان سگ در موارد زیادی، شباهت زیادی به حیوان خود دارند و غریبه ها می توانند با مقایسه چشمان فرد و حیوان، با دقت 80 درصد این مسأله را تشخیص دهند.

«ساداهیکو ناکاجیما» از محققان دانشگاه «گاکوئین» ژاپن این مسئله را با انجام یک آزمایش ثابت کرد.

وی تصاویری از چهره سگ ها و صاحبان آنها تهیه کرد و این تصاویر در دو مرحله آزمون به 502 دانشجو نشان داده شدند.

مرحله اول شامل 20 جفت تصویر بود که نیمی از آنها به تصویر کامل چهره صاحب اصلی سگ و حیوان و نیم دیگر به تصویر کامل چهره یک فرد غریبه و سگ تعلق داشت.

در مرحله دوم تنها بخشی از تصویر صاحب حیوان با حذف ویژگی هایی مانند دهان یا چشم ها به داوطلبان نشان داده و از آنها خواسته شد که صاحب اصلی حیوان را شناسایی کنند.

در شرایطی که داوطلبان تصویر چهره کامل را مشاهده می کردند، با دقت 80 درصدی می توانستند صاحب حیوان را شناسایی کنند و این مسأله در حالت دوم – نمایش برخی ویژگی های چهره – 73 درصد بود.

محققان دانشگاه وین از این مطالعه ایده گرفته و در تحقیقات خود نشان دادند که صورت افراد شباهت زیادی با بخش جلو خودرو آنها دارد.

در این مطالعه 30 عکس سیاه و سفید از صاحبان خودرو و بخش جلو خودرو تهیه شد؛ یکی از پیش شرط های این مطالعه این نکته بود که خود فرد خودرو را خریداری کرده و آن را هدیه نگرفته باشد.

سپس تصاویر صاحبان اصلی خودرو با تصاویر افراد دیگر که مالک خودرو نبودند، به 169 داوطلب نشان داده شد و از آنها خواسته شد که میزان شباهت خودرو به فرد را در مقیاس یک تا شش (بیشترین تا کمترین شباهت) مشخص کنند؛ در اکثر موارد داوطلبان با تشخیص درست صاحب خودرو، نمره یک را برای وی در نظر گرفتند.

در مرحله بعد به جای بخش جلوی خودرو، قسمت پشت خودرو انتخاب شد که میزان پاسخ های صحیح به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت که این مسئله نشان می دهد، ظاهر خودرو شباهت زیادی با چهره صاحب خودرو دارد.

این بدان معناست که اکثر افراد خودرویی را خریداری می کنند که (از لحاظ ظاهری) شبیه خود آنها است.
اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شما شبیه کدوم ماشین هستید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در فضای ایمیل شبیه كدام پرنده هستید؟





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

داركوب وسواسی یا كلاغ مردم‌آزار؟

در فضای ایمیل شبیه كدام پرنده هستید؟

محققان دو دانشگاه اسکاتلندی در یک پژوهش جدید، الگوهای رفتار ایمیلی انسانها را با گونه‌های مختلف پرندگان مطابقت داده‌اند.

با این الگوها می توانید دریابید که یک «دارکوب وسواسی» هستید که نمی‌تواند در برابر بررسی ایمیل خود در هر ساعت از شبانه روز مقاومت کند یا یک «شترمرغ دور از ارتباط» که ایمیلها را خوانده اما به آنها پاسخ نمی‌دهد.

در پژوهش محققان دانشگاه گلاسکو و دانشگاه وست اسکاتلند 15 نمونه پرنده طبقه‌بندی شده، از جمله «کلاغ آزار رسان» که همیشه چندین نسخه از یک سند واحد یا چندین ایمیل محتوی یک موضوع مشابه را ارسال می‌کند.

به گفته این محققان، امروزه روش ایمیل بطور کامل جایگزین نامه‌نگاری و دستگاه فکس به عنوان شیوه اولیه ارتباطات نوشتاری بخصوص در امر تجارت شده است.

اما به گفته آنها استفاده روزافزون از ایمیل منجر به ایجاد الگوهای غیرمتعارف خاص رفتار ایمیلی شده که می تواند باعث خوشحالی یا خشم شود.

یکی از نمونه‌های رفتار عصبی‌كننده می‌تواند «طاووس جیغ زن» باشد که ایمیلهایی را به همه ارسال کرده و در آنها مدعی محتوایی برای دانش همگانی می‌شود، درحالیکه تنها جنبه خودنمایی دارد، یا «شترمرغ استرالیایی پشتیبان» که ایمیلهایی را چند روز بعد برای تایید انتقال اطلاعات ارسال می‌کند یا «مینای تکرار کننده» که تک تک ایمیلهای ارسالی را تصدیق می‌کند.

در این میان همچنین رفتار «طوطی بی‌نزاکت» از جمله الگوهای آزاررسان بوده که ایمیلهای توهین آمیز یا نامناسب را ارسال کرده و نمی فهمد که چرا دیگران از وی ناراحت هستند، یا «جغد شب زنده‌دار» که در نیمه شب ایمیل فرستاده و درک نمی‌کند که چرا دیگران آرزو دارند در آن زمان آنلاین نباشند.

رفتار «فاخته چترباز» که با ارسال ایمیل به سایرین از آنها می‌خواهد تا وظایف مرتبط با او را انجام دهند، سپس به سرعت ناپدید شده و رفتار «شترمرغ دور از ارتباط» را انجام می‌دهد تا گیرنده بدشانس با آن وظیفه تنها بماند، از دیگر الگوهای عصبی‌كننده محسوب می‌شود.

در این میان «بوف اروپایی زمستان خواب» به رفتاری اشاره دارد که فرد بطور گاه‌بگاه ایمیلها را خوانده و از این رو نمی‌توان به وی اعتماد کرد. همچنین «خروس جنگلی پنهان» ایمیلها را به شیوه Bcc برای ارسال ایمیل برای دیگران بدون آگاهی‌گیرنده اصلی می‌فرستد. اگرچه چنین رفتاری بسیار نادر است.

رفتار «مرغ مقلد تکرارکننده» به ارسال سریالی ایمیل بطور زنجیره‌ای، درخواستهای آنلاین و هرچیز دیگر مطابق تمایل خود می‌پردازد. بیشتر این ایمیلها از یک عنوان با سرآغاز «ارسالی» برخوردار است. این مرغ معمولا براحتی توسط پرندگان دیگر نادیده انگاشته شده اما از دلیل آن آگاه نیست.

همچنین «غاز محتکر» به جمع‌آوری صدها ایمیل پرداخته و هیچگاه نمی‌تواند ایمیل موردنظر خود را پیدا کند. درحالیکه «مرغ مگسخوار با واکنش سریع» به سرعت به ایمیلها پاسخ داده و انتظار همین سرعت را در دریافت جواب دارد.

در این میان تنها یک نوع پرنده برای رفتار خوب ایمیلی وجود دارد که «سینه سرخ» است. به گفته محققان این افراد به این دلیل مورد تحسین هستند که اجازه نمی دهند کار با ایمیل زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داده و زمان را با صحبت با افراد دیگر در هر زمان می‌گذرانند./ایسنا

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

شترمرغ استرالیایی پشتیبان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

مرغ مقلد با واكنش سریع



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب