دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شلیک گلوله در زیر آب + تصاویر




محققان برای نخستین بار اشکال غیرمعمول و اثرات متفاوت ایجاد شده در زمان شلیک گلوله در زیر آب را به تصویر کشیدند.

 

در این آزمایش اثرات ایجاد شده در زمان شلیک گلوله از هفت تیر و تپانچه 9 میلی‌متری به تصویر کشیده شد که شامل اشکال غیرمعمول و گردبادهای کوچک زیر آبی بودند.

برای نمایش آهسته آنچه در هنگام شلیک گلوله در زیر آب اتفاق می‌افتد و ضبط 27 هزار فریم در ثانیه، محققان از دوربین پر سرعت فانتوم V1610 استفاده کردند که می‌تواند تصاویر را یک هزار برابر آهسته‌تر نشان دهد.

 

چند ثانیه پس از شلیک گلوله از هر دو سلاح، ساختاری شبیه گردبادهای کوچک ایجاد شده و سپس حباب های اطراف این گردباد در سطح آب شناور می شوند؛ میزان گاز خروجی و حباب های ایجاد شده توسط هفت تیر بسیار بیشتر از تپانچه است.

 

مقاومت آب باعث گسترش اشکال ایجاد شده و شکوفا شدن حباب‌های هوا و صدای شلیک گلوله در زیر آب مانند برخورد دو جسم فلزی با یکدیگر شنیده می‌شوند.

 

شلیک گلوله , دوربین پر سرعت , تحقیقات علمی

 

نمایش لحظه شلیک گلوله از تپانچه با سرعت یک هزار برابر آهسته‌تر

 

شلیک گلوله , دوربین پر سرعت , تحقیقات علمی

 

ایجاد گردباد ریز در زمان شلیک گلوله از هفت تیر

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
شلیک گلوله در آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگرداندن صورت مردی پس از شلیک گلوله/ تصاویر نتیجه وسیع‌ترین پیوند صورت



بازگرداندن صورت مردی پس از شلیک گلوله/ تصاویر نتیجه وسیع‌ترین پیوند صورت
ریچارد لی نوریس که در یک حادثه شلیک گلوله در سال 1997 مجروح شد، اکنون با انجام عمل جراحی پیوند صورت پس از 15 سال به راحتی می‌تواند بدون نگرانی از نگاه‌های خیره مردم در خیابانها قدم بزند.
 ریچارد لی نوریس قربانی 37 ساله حادثه شلیک گلوله سال 1997 ، در وسیع ترین عمل جراحی پیوند صورت پس از 15 سال اکنون نه تنها ظاهر صورت بلکه حس بویایی خود را نیز باز پس گرفته است.
نوریس در سال 1997 به طور اتفاقی به صورت خود شلیک کرد، حادثه ای که منجر به از دست دادن بینی و قسمت اعظم لبهای خود شد. درحالی که وی جراحی های متنوعی را برای نجات جانش از سرگذراند اما ظاهر وی به صورت وحشتناکی دگرگون شده بود.
پزشکان و جراحان جراحیهای متعددی را برای بازسازی استخوان فک و دیگر قسمتهای صورتش انجام دادند وی اخیرا نیز در یک جراحی وسیع پیوند صورت شرکت کرد.

جراحی پلاستیک,پیوند صورت

آخرین تصویر نوریس پس از بهبودی عمل جراحی در سمت راست
پزشکان در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در 19 تا 20 مارس در یک عمل جراحی 36 ساعته وسیع ‌ترین عمل پیوند کامل صورت تا به حال شامل دو فک، دندان‌ها و زبان را بر روی او انجام دادند.
جراح ارشد پلاستیک، ادواردو رودریگز که سرپرست این تیم جراحی بود، گفت: این پیوند شامل همه بافت‌های صورتی از پوست سر تا گردن، به همراه عضلات زیرین برای ایجاد حالات چهره و اعصاب حسی و حرکتی برای بازیابی حس و حرکت بود. هدف بازگرداندن کارکرد صورت و نیز ایجاد یک ظاهر خوشایند در بیمار بود.
وی سرپرست تیمی متشکل از 100 نفر از پزشکان، محققین و افراد مختلف بوده که در این عمل جراحی سهیم بوده اند.
ریچارد لی نوریس در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: اکنون می توانم به راحتی در خیابان قدم بزنم بدون این که نگران نگاه خیره عابران باشند. دوستانم در زندگی خود پیشرفت کرده اند، خانواده تشکیل داده و شغلی دارند، اکنون پس از 15 سال انزوا من نیز می توانم به زندگی جدیدی که به من بازگردانده شده ادامه دهم.

جراحی پلاستیک,پیوند صورت

تصاویری از مراحل بهبودی صورت نوریس، به همراه ظاهر اولیه صورت وی پیش از شلیک گلوله
این عمل جراحی با هزینه مالی دفتر تحقیقات نیروی دریایی در آمریکا انجام شده است و محققان اظهار داشتند که روزی این تکنیک ممکن است مورد استفاده برای سربازانی باشد که در جنگ زخمی شده اند.
نوریس 15 سال را در انزوا گذرانده بود، وی از ماسک صورت استفاده می کرد و تنها در شب‌ها به خرید می رفت تا از نگاه خیره دیگران دوری کند.
این بیست و سومین جراحی پیوند صورتی است که در جهان انجام می شود اما به خاطر پیوند کامل صورت، دندان ها، زبان و فک ها کامل ترین جراحی پیوند صورت به شمار می آید که تا کنون انجام شده است..../مهر