دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شرایط وجود حیات روی مریخ وجود دارد



 

 شرایط حیات روی مریخ وجود دارد

 

تحقیقات نشان می دهد كه شرایط وجود حیات روی مریخ وجود دارد.با توجه به میزان آب پیدا شده در سطح مریخ، شرایط وجودحیات در مریخ فراهم است.

 

مدارگرد مریخ آژانس فضایی اروپا "مارس اكسپرس " و مداگرد آژانس فضایی آمریكا به تازگی هیدرات سیلیكات معدنی را در شمال این سیاره سرخ پیدا كرده اند كه نشان می دهد زمانی روی مریخ میزان زیادی آب وجود داشته است.

 

تحقیقات روی مریخ نشان داده كه روی این سیاره آب وجود دارد اما به شكل اقیانوس وجود ندارد و همچنین ما می دانیم كه در شمال و جنوب این سیاره سرخ هیدرات وجود دارد.

اقیانوسی بزرگ در حدود ۳ و نیم میلیارد سال قبل سطح مریخ را پوشانده بوده است.

 

هم اكنون مریخ اتمسفر ۳ و نیم میلیارد سال قبل را از دست داده و دیگر در سطح این سیاره آب مایع دیده نمی شود.

 

تحقیقات ما وجود هیدارت سیلیكات معدنی روی مریخ را ثابت كرده است و این نشان می دهد كه شرایط برای وجود حیات روی مریخ موجود است...../

تحلیل:farsnews.com

 


ویدیو مرتبط :
وجود حیات در مریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با وجود شباهت‌های زهره چرا مریخ برای حیات مناسب‌تر است؟



اخبار,اخبار علمی ,سیاره زهره

شاید برای شما هم این سؤال مطرح شود؛ "چرا با وجود اینکه زهره خواهر زمین است، اما کارشناسان مریخ را برای حیات جستجو می‌کنند؟" اگر شما هم به دنبال پاسخ هستید با ما همراه باشید.

بابک مشمولی کارشناس نجوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: سیاره زهره یکی از سیارات منظومه شمسی است که به دلیل اندازه ظاهری خود در میان ستاره‌شناسان به خواهر زمین معروف شده است.

وی افزود: این سیاره به علت پدیده‌های گلخانه‌ای که در آن رخ می‌دهد جو آن دارای مقدار قابل توجه دی اکسید کربن است که به علت ضخامت جو توانایی عبور از آن را نداشته و داخل این سیاره محبوس شده است.

مشمولی اظهار داشت: سیاره مریخ یا سیاره سرخ نیز یکی دیگر از سیارات منظومه شمسی است که طبق تحقیقاتی که انجام شده دانشمندان کشف کردند جریان آب دقایقی و ساعاتی از دل سنگ‌‌های آن جوشیده است.

وی تصریح کرد: دمای این سیاره‌ دمای مناسب‌تری جهت ادامه حیات است به طوری که دمای سطح سیاره زهره بسیار بالا بوده و گاهی ممکن است این افزایش دما به 470 درجه برسد.

مشمولی اظهار داشت: در برخی از مناطق سیاره مریخ در فصل تابستان دما نهایتا تا 20 درجه بالای صفر افزایش می‌یابد بنابراین احتمال حیات موجودات زنده در این شرایط دمایی بسیار بالاتر است.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران