دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شاگرد اول های باشگاه «گوگل پلی»


گوگل به عنوان متولی اندروید، برندگان بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد؛ با این حساب بر آن شدیم تا نگاهی به اپلیکیشن‌هایی داشته باشیم که از نگاه گوگل برترین هستند.

وب سایت فارنت - محمد کاملان: گوگل به عنوان متولی اندروید، برندگان بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد؛ با این حساب بر آن شدیم تا نگاهی به اپلیکیشن‌هایی داشته باشیم که از نگاه گوگل برترین هستند.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

امسال برای اولین بار شاهد برگزاری Google app Award بودیم، این مراسم از جانب گوگل ترتیب داده شده است تا هر سال بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی حاضر در گوگل‌پلی مشخص شوند. در حال حاضر اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف برای اندروید وجود دارد، گوگل برای تشخیص اپلیکیشن‌های برتر، آنها را در ۱۰ گروه مختلف تقسیم کرد و در مجموع شاهد ۵۰ اپلیکیشن بودیم که در این گروه‌ها نامزد شدند.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

گوگل معیارهایی مانند کیفیت، نوآوری و آپدیت‌های جدید را برای مشخص کردن اپلیکیشن‌های برتر در نظر گرفته بود. ناگفته نماند که این نامزدها ماه پیش از جانب گوگل معرفی شدند، اسامی اپلیکیشن‌های محبوبی نظیر Dubsmash، Alto’s Adventure، Toca Nature، Robinhood، Minecraft Story Mode و بازی پرطرفدار Clash of Kings در میان نامزدهای بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی به چشم می‌خورد. با این حساب بد نیست نگاهی به اپلیکیشن‌هایی داشته باشیم که از نگاه گوگل برترین‌ها در حوزه خود در سال ۲۰۱۶ هستند.

بهترین بازی: بازی Clash Royale

شرکت بازی سازی Supercell معرف تمامی علاقه‌مندان بازی‌های موبایل است، این شرکت توانست با بازی Clash of Clans برای خود اسم و رسمی دست و پا کند، پس از موفقیت این بازی شاهد معرفی بازی جدیدی با نام Clash Royale بودیم. شرکت Supercell با انتشار Clash Royale ثابت کرد که موفقیت این شرکت اتفاقی نبوده و در این زمینه واقعا تخصص دارد.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

البته ناگفته نماند که سبک و سیاق ظاهر بازی Clash Royale شباهت‌هایی با Clash of Clans دارد؛ اما از لحاظ گیم‌پلی تفاوت‌های زیادی بین این دو بازی وجود دارد، در بازی Clash Royale گیمر باید با یک حریف واقعی با استفاده از کارت‌های مشخصی به صورت استراتژیک نبرد کند. این کارت‌ها نیروهای مختلفی را در اختیار گیمر قرار میدهد و در صورت استفاده صحیح از منابعی که وجود دارد گیمر از میدان نبرد برنده بیرون خواهد آمد. به این ترتیب اگر اهل بازی‌های موبایل هستید و هنوز Clash Of Royale تجربه نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم این بازی را امتحان کنید.



بهترین استفاده از طراحی متریال دیزاین: اپلیکیشن Robinhood

اپلیکیشن رابین‌هود برای بررسی و دسترسی کاربر به بازارهای سهام ساخته شده‌ است. گوگل به این دلیل این نرم‌افزار را انتخاب نکرده است، اپلیکیشن رابین‌هود به دلیل طراحی زیبایی که دارد گوی سبقت را در این رقابت تنگاتنگ از سایر رقبا ربود و سوگلی گوگل شد.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

بیشتر از یک سال از حضور طراحی متریال دیزاین در اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌گذرد و در حال حاضر بیشتر از یک میلیون اپلیکیشن در گوگل‌پلی حضور دارد که از این طراحی بهره می‌برند، اما انتخاب اپلیکیشن رابین‌هود از جانب گوگل به معنای اهمیت رعایت اصول طراحی متریال دیزاین است. جالب اینجاست که اپلیکیشن رابین‌هود برای اهداف مالی ساخته شده است و با این حساب کاملا مشخص است که رنگ و لعاب دادن به این اپلیکیشن کار ساده‌ای نبوده است.



بهترین استفاده از سرویس گوگل‌پلی گِیمز: بازی Table Tennis Touch

بازی‌های موبایل جذابیت خاص خود را دارند؛ اما انجام دادن بازی به صورت دو نفره لطف بازی را دو چندان می‌کند، به همین منظور بازی Table Tennis Touch گزینه مناسبی برای افرادی است که هوس انجام بازی دو نفره را با گوشی همراه هوشمند خود دارند.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

انتخاب این بازی از جانب گوگل به این دلیل است که اگر دوستان شما حوصله بازی کردن نداشتند، با استفاده از سرویس گوگل‌پلی گیمز برای شما رقیب قابلی را به صورت انتخابی پیدا می‌کند. ناگفته نماند که اگر هم کسی در آن لحظه برای بازی کردن آنلاین نبود قادر هستید با کامپیوتر مهارت تنیس خود را محک بزنید.



بهترین اپلیکیشن استارت‌آپ: اپلیکیشن Hopper

این آپلیکیشن آیکون بامزه‌ای دارد که ممکن است در نگاه اول باعث شود به امکانات Hopper توجهی نداشته باشید؛ اما بد نیست بدانید در Hopper با یک اپلیکیشن همه فن حریف برای رزور و خرید بلیط‌های هوایی سر و کار دارید.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

جالب اینجاست که اکثر اپلیکیشن‌های بلیط هواپیمایی امکاناتی برای نمایش قیمت و خرید بلیط را در اختیار کابران قرار می‌دهند؛ اما در اپلیکیشن Hopper در حین خرید بلیط هشدار داده می‌شود که ممکن است در چند روز آینده قیمت کمتری برای پرواز مورد نظر پیدا شود. از طرف دیگر به کاربر برای پرواز یا توری که رزرو کرده است از جانب Hopper پیام داده می‌شود تا بتواند ارزان‌ترین بلیط را خریداری کند یا اینکه قبل از اینکه قیمت‌های پرواز بالا برود خرید بلیط را قطعی کند. این فرآیند با بررسی تاریخچه قیمت بلیط پروازها در Hopper انجام می‌شود، به این ترتیب کاربر می‌تواند تا ۳۰ دلار در خرید بلیط پرواز صرفه جویی کند. بعید به نظر می‌رسد این اپلیکیشن در اینجا کاربرد داشته باشد؛ اما اگر کنجکاوی شما گل کرده و می‌خواهید از فرآیند ثبت بلیط پرواز Hopper سر در بیاورید این اپلیکیشن را امتحان کنید.



بهترین اپلیکیشن مستقل: اپلیکیشن Alphabear

توسعه‌نرم افزار در بازار پر تلاطم اپلیکیشن‌های اندرویدی انصافا کار دشواری است؛ این امر اگر قرار باشد به عنوان توسعه دهنده مستقل در این بازار حضور داشته باشید دشوارتر هم می‌شود. اینجاست که توسعه‌دهندگان شرکت مستقل Spry Fox توانسته‌اند با اپلیکیشن Apphabear جایزه بهترین اپلیکیشن مستقل ۲۰۱۶ را از گوگل دریافت کنند. این امر با انتشار بازی جذاب Alphabear صورت گرفته است.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

هدف این بازی هجی کردن واژه‌ها است، گیمر برای تقویت املای خود می‌تواند از این بازی خلاقانه کمک بگیرد. این فرآیند با انتخاب حروف و چیدن آنها برای رسیدن به املای درست کلمه انجام می‌شود.اگر قصد اجرای این بازی را دارید و می‌خواهید سطح دانش خود از املای کلمات انگلیسی را محک بزنید پیشنهاد می‌کنیم از حروف تا جایی که ممکن است استفاده کنید و جدولی را خالی نگذارید، به این ترتیب ریسک پذیری کمتری در بازی خواهید داشت و سریع‌تر به مراحل بالاتر دسترسی پیدا می‌کنید. همان‌گونه که اشاره شد این بازی برای املای واژه‌های انگلیسی است با این حساب اگر به املای کلمات انگلیسی علاقه‌ دارید پیشنهاد می کنیم Alphabear را امتحان کنید.



خلاقانه‌ترین اپلیکیشن: اپلیکیشن NYT VR

فناوری واقعیت مجازی رفته رفته جای خود را در بین علاقه‌مندان باز می‌کند، در مراسم Google I/O 2016 هم شاهد معرفی Daydream از جانب گوگل بودیم. اینجاست که اپلیکیشن NYT VR توانست با خلاقیت و به خدمت گرفتن فناوری واقعیت مجازی، جایزه خلاقانه‌ترین اپلیکیشن را از آن خود کند.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

این اپلیکیشن با استفاده از عینک واقعیت مجازی گوگل‌ Cardboard خوانندگان نیویورک تایمز را به دلِ خبرها می‌برد. لازم به ذکر است که حتی افرادی که مشترک سرویس خبری نیویورک تایمز نیستند هم می‌توانند به ویدئوهای پویای این اپلیکیشن به صورت واقعیت مجازی دسترسی داشته باشند.



بهترین اپلیکیشن جهانی: اپلیکیشن Pokémon Shuffle Mobile

شخصیت‌های ژاپنی Pokémon نیازی به تعریف ندارند و همه جا شناخته شده هستند؛ از قرار معلوم این شهرت برای اپلیکیشن Pokémon Shuffle Mobile شانس به ارمغان آورده و باعث شد تا گوگل آنرا به عنوان شناخته شده‌ترین اپلیکیشن سال انتخاب کند.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

این اپلیکیشن توانست رقبای معروفی نظیر Dragon Ball Z Dokkan Battle را پشت سر بگذارد. سازندگان در Pokémon Shuffle Mobile پازل‌های زیادی را در نظر گرفته‌اند که مدت‌ها سر کاربران را گرم می‌کند. از طرف دیگر خاطرات کاربران قدیمی هم با شخصیت‌های محبوب دنیای Pokémon تازه می‌شود.



به کارگیری فناوری‌های جدید: اپلیکیشن World Around Me

تا حالا به این فکر افتاده‌اید که اگر چشم‌های شما به اشعه ایکس مجهز بود دنیا به چه صورتی نمایان میشد؟ اپلیکیشن World Around Me قصد دارد تا با استفاده از فناوری‌های جدید نمای دیگری از آنچه در اطراف ما وجود دارد را نمایش دهد.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

به این ترتیب پس از نصب و اجرای این اپلیکیشن کافی است تا دوربین گوشی را در فاصله‌ای مستقیم با خط دید خود نگه دارید. علائم و فاصله‌هایی که مکان‌های مختلف و خیابان‌ها با یکدیگر دارند در این اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. با این حساب اگر از ایده اپلیکیشن World Around Me خوشتان آمده و قصد دارید نگاهی از دریچه دوربین دیجیتال گوشی همراه هوشمند خود به دنیای اطرافتان داشته باشید پیشنهاد می کنیم این اپلیکیشن را امتحان کنید.



بهترین اپلیکیشن خانوادگی: اپلیکیشن Thinkrolls 2

اگر چند سالی از ازدواج شما می‌گذرد و دور و بر شما را بچه‌های قد و نیم قد فرا گرفته‌اند اپلیکیشن Thinkrolls 2 گزینه‌ مناسبی برای کودکان شماست. گوگل هم با این قضیه موافق است و به همین منظور اپلیکیشن Thinkrolls 2، مقام بهترین اپلیکیشن خانوادگی اندرویدی را در سال ۲۰۱۶ از جانب گوگل بدست آورده است.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

هدف اصلی در این بازی غلتاندن کاراکتر به مرحله‌های مختلف است، حرکات لمسی مختلف و به کارگیری ذهن برای عبور کاراکتر به مراحل بعدی در این بازی ضروری است. در سر راه کاراکتر این بازی نیز موانع مختلفی قرار گرفته‌اند. ابتدا بازیکن باید کاراکتر خود را از مانع آبی عبور دهد و سپس از مانع جاذبه گذر کند. جالب اینجاست که بازی Thinkrolls 2 به این سادگی‌ها هم نیست و پیچیدگی‌های خاص خود را برای عبور از موانع نیاز دارد. تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا اوقات شاد برای فرزندان دلبند شما در این بازی فراهم شود. اگر تعریف‌های ما به دل شما نشست پیشنهاد می‌کنیم Thinkrolls 2 را امتحان کنید.



بهترین اپلیکیشن: اپلیکیشن Houzz

در میان تمامی نامزد‌های بهترین اپلیکیشن سال گوگل‌پلی، اپلیکیشن Houzz توانست افتخار بهترین اپلیکیشن گوگل‌پلی در سال ۲۰۱۶ را از آن خود کند. این اپلیکیشن برای طراحی منزل ساخته شده است؛ اما با آنچه تاکنون از این دست اپلیکیشن‌ها دیده‌ایم تفاوت‌های بزرگی دارد.

با تمام برندگان جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در سال 2016 بیشتر آشنا شویم

در اپلیکیشن Houzz کاربر قادر است ایده‌های جدیدی را برای چیدمان وسائل منزل خود دریافت کند، از طرف دیگر در اپلیکیشن امکانی برای برقراری ارتباط مستقیم با طراحان حرفه‌ای منزل نیز تعبیه شده است. اگر کاربر شبکه‌ اجتماعی پین‌تِرِست هستید بدون شک تعامل با اپلیکیشن Houzz برای شما آشنا خواهد بود.

کاربر در این اپلیکیشن قادر است تصاویر مختلفی را ذخیره کرده و آنها را با دوستان خود برای جویا شدن نظر آنها به اشتراک بگذارد. ناگفته نماند که امکان عکس‌برداری از لوازم و طراحی فعلی منزل یا کشیدن طرح‌های جدید نیز از طریق اپلیکیشن Houzz انجام می‌شود. به جرات می‌توان گفت امکان مشاهده قسمت‌های مختلفی از نحوه چیدمان لوازم منزل در کنار یکدیگر با استفاده از عکس‌های مختلف، بهترین برگ برنده اپلیکیشن Houzz برای کسب عنوان اپلیکیشن برتر سال از جانب گوگل بوده است.

لازم به ذکر است که این اپلیکیشن به صورت رایگان عرضه شده است؛ اما بدون شک استفاده از آن باعث خرید لوازم جدیدی برای منزل می‌شود که هزینه‌ای چندین برابر را روی دست شما خواهد گذاشت. به این ترتیب اگر خانه جدیدی خریداری کرده‌اید یا اینکه قصد دارید چیدمان فعلی لوازم منزل را تغییر دهید پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی اپلیکیشن Houzz را امتحان کنید.


ویدیو مرتبط :
سوتی گوگل پلی- نمایش ویدئوی آی پد در مارکت گوگل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر سازی نسخه گوگل پلی دو سوپر گوشی



انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی

خبر سازی نسخه گوگل پلی دو سوپر گوشی

در دنیای فناوری های این هفته معرفی نسخه داری گوگل پلی دو سوپر گوشی HTC one و گلکسی اس 4 بیش از همه فناوری ها خبر ساز شده اند. در کنار این گوشی ها عرضه دوربین های جالب از دو کمپانی المپیوس و سامسونگ نیز نظر ها را بسوی خود جلب نمود.

هر چند که انتظار می رفت محصولات سامسونگ که هفته پیش در کنفرانس سامسونگ معرفی شده بودند، این هفته جای زیادی در میان خبرسازها داشته باشند نتوانستند جای خودشان را بیابند. با هم نگاهی می اندازیم به خبرسازترین فناوری های که این هفته که معرفی شده اند.

گوشی HTC one  (نسخه گوگل پلی)
گوشی محبوب HTC one  (نسخه گوگل پلی) که این هفته ارائه شد

انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی


سامسونگ گلکسی اس 4 (نسخه گوگل پلی)
افزوده شدن گوگل پلی به سامسونگ گلکسی اس 4 باید فزونی قیمت این گوشی می شود اگر شما این امکان افزوده را می خواهید خلاصه باید کمی بیشتر دست به جیب شوید.

انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی


دوربین المپیوس PEN E-P5
یک دوربین عالی با توانایی عکس برداری عالی و سرعت بالا در کلاس خودش

انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی


اسپیکر Oontz
انتقال خوب صدا،عمر باطری و قیمت مناسب از ویژگی های این اسپیکر محسوب می شود

انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی


بی ام دبیلیو ایکس 3 (X3 xDrive28i )
یک خودروی عالی دیگ از بی ام دبیلو خودرویی برای رانندگانی که جایی بیشتر برای نشستن و راحت بودن هنگام رانندگی می خواهند.

انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی


سیستم صوتی خانگی Pioneer VSX-823-K
یک سیستم عالی با 2 ورودی HDMI ، پشتیبانی از بلوتوث و برخورداری از امکان ارتباط بی سیم

انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی


دوربین هوشمند سامسونگ WB800F
دوربینی با زوم 21X ، توانایی گرفتن شات های مناسب و برخورداری از امکان وایرلس

انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی


لپ تاپ لنوو آیدیا پد یوگا 11S
همچون مدل بزرگتر 13 اینچی اش یک لپ تاپ هیبریدی عالی محسوب می شود

انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی


گوشی موتورلا Electrify M
یک گوشی عالی با پردازنده4 هسته ای 1.5 گیگاهرتزی ، دوربین 8 مگاپیکسلی و صفحه نمایش شفاف

انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی


هارد اکسترنال Transcend ESD200
هارد اکسترنال 128 گیگی با ورود  USB 3.0

انواع محصولات سامسونگ,گوگل پلی,اخبار تکنولوژی


 منبع:technologyha.com