دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شاهکار فولکس با سرعت 421 کیلومتر بر ساعت


خودروی فولکس واگن XL1 خودرویی انقلابی با انرژی ثانویه است. این خودروی مفهومی رویای مهندس آلمانی در رسیدن به سرعت بالا است و پر از جزئیات شیک در طراحی است.





صبح بخیر: خودروی فولکس واگن XL1 خودرویی انقلابی با انرژی ثانویه است. این خودروی مفهومی رویای مهندس آلمانی در رسیدن به سرعت بالا است و پر از جزئیات شیک در طراحی است.

این خودرو آینه عقب ندارد زیرا اصلاً شیشه عقب ندارد. چیزهای دیگری که در این خودرو وجود ندارد عبارتست از: تایرهای کلفت تر از دوچرخه، صندلی عقب، ظاهر مقاوم به باد. ضریب درگ آن 0.189 است و به همین دلیل است که مهندسین آن ادعا می کنند این خودرو می تواند با سرعت معقولی در اتوبان ها و فقط با 8 اسب بخار سر بخورد.



با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری روی طراحی آن، باید گفت حتی یک سانتیمتر از فضا و وزن آن هم هدر نرفته و این خودرو در ردیف ابر خودرو های پرقدرت و پرسرعت دنیا قرار دارد.

برای سبکی بیشتر، مهندسین مرکز بدنه و شاسی آن را از تک بدنه فیبر و کربن قالب بندی شده ساخته اند. تایرهای منیزیمی آن با لاستیک سبک و سفارشی میشلن پوشیده شده اند.



شیشه ها با دستگیره پایین می آیند و کلاً رادیویی وجود ندارد. جایی برای وصل کردن گوشی هوشمندتان نیز وجود ندارد، زیرا بلوتوث سبک تر است.



زیر دریچه عقبی آن یک موتور دیزل دو سیلندری خوابیده است که 47 اسب بخار قدرت تولید می کند. باتری برقی آن 28 اسب بخار تولید می کند که می تواند 31 مایل آن را براند و تا 62 مایل بر ساعت سرعت داشته باشد. می توان آن را در عرض یک و نیم ساعت کاملاً شارژ کرد. حداکثر سرعت آن با استفاده از رانشگر کاملاً دوگانه سوز 94 مایل بر ساعت (151 کیلومتر بر ساعت) می رسد. باک سوخت آن 9.8 لیتری است که به آن امکان پیمودن 310 مایل (498 کیلومتر) را می دهد.



طراحی آن شگفت انگیز است. جلوی آن مانند مرسدس های کلاس اس، صاف و مدرن است و عقب آن باکلاس است. حتی تایرهای عقب هم زیر پوشش فلزی پنهان شده اند و انگار خودرو فقط روی تایرهای جلویی حرکت می کند. وقتی از پشت به آن نگاه می کنید XL1 زاویه دار و زیباست.

داخل آن، صندلی ها و فرمان کاملاً زیبا و حرفه ای هستند. آینه بغل هم وجود ندارد تا ضریب درگ کاهش یابد. در عوض مهندسی جای آینه بغل ها دوربین سوار کرده اند و حین رانندگی آینه را نگاه نمی کنید بلکه فیلم عقب را مشاهده می کنید و همه نقاط کور را نیز می بینید.



فولکس واگن تابحال 50 نمونه از آن را ساخته است. بعضی از آنها برای تست استفاده می شوند و بقیه زیر پای ساکنین خوش شانس منطقه یورو هستند که مسابقه مقاله نویسی درباره انرژی سبز و طراحی شهری را برده اند.




ویدیو مرتبط :
ماشینی با سرعت 1609 کیلومتر بر ساعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رانندگی با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت!



 

 

رانندگی با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت!

 

خودرویی که گفته می‌شود 1000 مایل در ساعت سرعت دارد، رکورد سرعت حرکت روی زمین را خواهد شکست. به گزارش شبکه ایران به نقل از لایو ساینس، تولیدکنندگان انگلیسی این خودرو می‌گویند خودرو فوق که تا سال 2012 عرضه خواهد شد، 1000 مایل در ساعت ( یک هزار و 609 کیلومتر در ساعت) سرعت دارد.

این اتومبیل "Bloodhound SSC" نام دارد و ساخت قسمت عقب آن تا ماه ژانویه سال آینده آغاز خواهد شد.

ریچارد نوبل رئیس این پروژه در این‌‌باره می‌گوید: کمپانی‌هایی از سراسر جهان خواستار حمایت از ساخت این خودرو هستند. تعداد افرادی که می‌خواهند از این پروژه حمایت مالی داشته باشند، بیش از ظرفیتی است که ما در اختیار داریم.

این خودرو برای ثبت نام خود در صدر فهرست سریع‌ترین خودروهای جهان، باید رکورد موجود که 763 مایل بر ساعت بوده و در سال 1997 به ثبت رسیده را بشکند.

هنگامی که این خودور ساخته و آماده حرکت شود، در بستر رودخانه‌ای خشک‌شده در آفریقای جنوبی آزمایش خواهد شد.

گفتنی است، موتور Bloodhound SSC از تلفیقی از موتورهای جت و موتور تقویت‌کننده موشک تشکیل شده و هنگام روشن شدن موتور، شتاب دهنده‌ای با القای شتاب به موتور جت سرعت آن را تا 350 مایل بر ساعت افزایش داده و سپس موتور تقویت کننده موشک فعال خواهد شد.../شبکه ایران