دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شاسی‌ بلند همه‌ فن‌ حریف مرسدس بنز



شاسی‌ بلند همه‌ فن‌ حریف مرسدس بنز

کوچکترین شاسی‌بلند مرسدس بنز در هر 100 کیلومتر تنها 6.5 لیتر مصرف می‌کند. این خودروی مجهز به سیستم 4Matic می‌تواند در مسیرهای ناهموار هم به خوبی خیابان‌ها حرکت کند.

مرسدس بنز

تصاویر مرسدس بنز شاسی بلند, تجهیزات مرسدس بنز شاسی بلند


گروه دایملر که چند ماه پیش از کانسپت تازه GLA رونمایی کرد، آماده است تا ماه آینده نمونه جدیدی را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش بگذارد که تا یکی‌دو سال دیگر وارد بازار خواهد شد.

تصاویر مرسدس بنز شاسی بلند, تجهیزات مرسدس بنز شاسی بلند


این شاسی‌بلند کوچک که از به‌روزترین فناوری‌های به‌کار گرفته شده در خودروهای تولید این شرکت بهره می‌برد، پنجمین مدل از شاسی‌بلندهای مرسدس بنز است.

تصاویر مرسدس بنز شاسی بلند, تجهیزات مرسدس بنز شاسی بلند


این GLA کلاس جدید می‌تواند نقش یک خودروی درون‌شهری را در حالی بازی کند که به اندازه کافی برای سفر در مسیرهای ناهموار نیز قابل‌اعتماد است.

 

تصاویر مرسدس بنز شاسی بلند, تجهیزات مرسدس بنز شاسی بلند


پنجمین مدل از شاسی‌بلندهای تولید شده توسط این خودروساز اولین نمونه‌ای است که از سیستم چهارچرخ‌متحرک 4Matic با توزیع متغیر گشتاور نیرو بهره می‌برد.

تصاویر مرسدس بنز شاسی بلند, تجهیزات مرسدس بنز شاسی بلند


راننده و سرنشینان در داخل خودرو به یک مرکز چندرسانه‌ای و اطلاعات ناوبری دسترسی دارند که توسط سیستم Mbrace2 به شکل بی‌سیم به تلفن‌های هوشمند متصل می‌شود.

گروه دایملر که چند ماه پیش از کانسپت تازه GLA رونمایی کرد، آماده است تا ماه آینده نمونه جدیدی را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش بگذارد و تا یکی‌دو سال دیگر روانه بازار کند. این شاسی‌بلند کوچک که از به‌روزترین فناوری‌های به‌کار گرفته شده در خودروهای تولید این شرکت بهره می‌برد، پنجمین مدل از شاسی‌بلندهای مرسدس بنز است.

این خودروساز موفق‌شده شاسی‌بلند همه‌فن‌حریفی بسازد که بسیاری از خودروسازان دیگر برای تولید آن تلاش می‌کنند. این GLA کلاس جدید می‌تواند نقش یک خودروی درون‌شهری را در حالی بازی کند که به اندازه کافی برای سفر در مسیرهای ناهموار نیز قابل‌اعتماد است.


این خودروی تازه بسیارشبیه به مدل‌های اسپرت کلاس A است. شاسی این خودرو از هاچ‌بک کلاس A و CLA کلاس 4در اقتباس شده است. این شاسی‌بلند کوچکترین SUV یا خودروی اسپرت ساخت دایملر است و حدود 10 سانتیمتر نسبت به نمونه‌های دیگر طول کمتری دارد. علاوه بر این پنجمین مدل از شاسی‌بلندهای تولید شده توسط این خودروساز اولین نمونه‌ای است که از سیستم چهارچرخ‌متحرک 4Matic با توزیع متغیر گشتاور نیرو بهره می‌برد.

مانند کلاس CLA در GLA نیز تلاش شده شرایط آیرودینامیک تا حد امکان مطلوب شود. متخصصان می‌گویند این نمونه بهترین شرایط آیرودینامیک را در میان تولیدات شاسی‌بلند دارد و با تعبیه آینه‌های که مقاومت آنها در برابر هوا به حداقل رسیده، اسپویلر در انتهای سقف خودرو و آب‌بندی سپر جلو مصرف این خودرو به 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.

نیروی محرکه این شاسی‌بلند توسط یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با 4 سیلندر تأمین می‌شود و 208 اسب‌بخار خواهد بود. GLA 2015 از جعبه‌دنده خودکار هفت‌سرعته با دو کلاج بهره می‌برد. گشتاور نیروی تأمین‌شده 350 نیوتن‌متر خواهد بود. شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز به 6.4 ثانیه زمان نیاز دارد.

مطابق اعلام این شرکت GLA250 4Matic طی سال آینده وارد بازار خواهد شد؛ اماGLA250 دیفرانسیل جلو تا سال 2015 وارد بازار نخواهد شد.

این اولین‌بار است که سیستم 4Matic در خودروهای GLA استفاده می‌شود. این سیستم به ترکیبی از چهارچرخ‌متحرک و گیربکس خودکار در خودروهای مرسدس بنز اطلاق می‌شود که همراه با دو کلاج هیدرولیک عمل می‌کنند. به کمک این سیستم می‌توان گشتاور نیرو را به اشکال مختلف روی چهار چرخ توزیع کرد و مخصوصا در ناهمواری جاده‌های کوهستانی پایداری خودرو، ایمنی و قابلیت کنترل آنرا بهبود بخشید.


برای بهبود عملکرد این سیستم در جاده‌های کوهستانی دو سیستم کمکی دیگر نیز به GLA اضافه شده‌ است. یکی از آنها DSR یا سیستم تنظیم سرعت در سرازیری است و دیگری خودرو را در حالت سفر در مسیرهای ناهموار قرار می‌دهد. سیستم DSR با کاهش سرعت و تحت کنترل نگه‌داشتن آن در شیب‌ها به راننده کمک می‌کند، هدایت خودرو را ساده‌تر به عهده بگیرد. این سیستم سرعت را به کمک موتور خودرو، گیربکس و ترمزگیری متناوب کنترل خواهد کرد.

از میان بخش‌های کمکی دیگر این خودرو می‌توان به سیستم کمکی جلوگیری از برخورد که مبتنی بر رادار است، ترمز انطباقی، سیستم استاندارد تشخیص خواب‌آلودگی راننده، سیستم کمکی پارک و سیستم‌های متعدد دیگر اشاره کرد.


نکته جالب‌توجه دیگر سکوت و آرامش فضای داخلی خودرو است که از آب‌بندی چند لایه درها و قاب محکم پنجره‌ها ناشی شده است.
راننده و سرنشینان در داخل خودرو به یک مرکز چندرسانه‌ای و اطلاعات ناوبری دسترسی دارند که توسط سیستم Mbrace2 به شکل بی‌سیم به تلفن‌های هوشمند متصل می‌شود. مرسدس بنز GLA 2015 پیش از اینکه سال آینده وارد بازار شود، ماه آتی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی خواهد شد. البته هنوز در مورد قیمت پایه آن چیزی نمی‌دانیم.
khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
تقویت شاسی بلند مرسدس بنز تا بیش از 700 اسب بخار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرسدس G کلاس 2015، شاسی‌بلند تمام‌ عیار


مرسدس G-Class که در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۳ G-Wagen نامیده می‌شد یک SUV متوسط است که از طراحی جعبه‌ای بهره می‌برد.

وب‌سایت پدال: مرسدس G-Class که در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۳ G-Wagen نامیده می‌شد یک SUV متوسط است که از طراحی جعبه‌ای بهره می‌برد. این ماشین در اصل به‌عنوان یک وسیله نقلیه نظامی و به پیشنهاد محمدرضا پهلوی که در آن زمان سهامدار عمده مرسدس بنز بود توسعه‌یافته است و در حال حاضر مرسدس G کلاس یکی از نمادین‌ترین SUV های بازار امروز است. خودرویی که ایرانی‌ها نصیبی چندانی از آن نبردند ولی در حال حاضر نیروهای مسلح حداقل ۶۳ کشور دنیا ازجمله ارتش آلمان، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از آن بهره می‌برند.

مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۵، شاسی‌بلند تمام‌عیار

ظاهر

اکثر خودروها در طی بیش از سه دهه تغییرات قابل‌توجهی در ظاهر خود داشته‌اند، اما G کلاس از این قاعده مستثناست. این SUV تغییرات اندکی کرده است و هنوز هم دارای چراغ‌های جلوی گرد، شیشه‌های تخت و طراحی خشن و جذاب است. من به‌شخصه، عاشق ظاهر جعبه مانند، ساده و افسانه‌ای G-کلاس هستم.

مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۵، شاسی‌بلند تمام‌عیار

کابین

برخلاف ظاهر بیرونی، کابین تغییرات زیادی کرده است و همه‌چیز با فن‌آوری آمیخته شده است. دکمه‌های تنظیمات در امتداد دو طرف صندلی و کنسول وسط قرارگرفته‌اند و یک صفحه‌نمایش چندرسانه‌ای هم در بالای داشبورد قرارگرفته است. فضای داخلی مرسدس بنز G-کلاس ۲۰۱۵ در عین سادگی لوکس هم هست و جنس ادوات داخلی از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۵، شاسی‌بلند تمام‌عیار

مهندسی

اگر به هر دلیل عجیبی، تصور می‌کنید G-کلاس در شرایط سخت زمین‌گیر می‌شود، شما سخت در اشتباه هستید. این SUV مجهز به سه قفل دیفرانسیل است که G-کلاس را قادر می‌کند به‌صورت هوشمندانه قدرت را بین چرخ‌ها تقسیم کند و شرایط سخت و ناهموار جاده را به‌راحتی پشت سر بگذارد.

مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۵، شاسی‌بلند تمام‌عیار

زیر کاپوت چه خبر است؟

در قلب G500 یک موتور V8 قرارگرفته است که قدرت ۳۸۸ اسب‌بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند و توسط یک گیربکس ۷ سرعتِ اتوماتیک این قول را ظرف ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. اگر متحیر نشدید بهتر است بدانید که AMG در زیر کاپوت G63 غوغا کرده و این نسخه قادر به تولید توان ۵۳۶ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۱ نیوتن‌متر است و تنها در ۵.۴ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند.

مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۵، شاسی‌بلند تمام‌عیار

جمع‌بندی

اگر شما می‌خواهید یک SUV سخت جون و تمام‌عیار داشته باشد G-کلاس چیزی است که شما می‌تواند آن را در گاراژ خود داشته باشید. البته باید برای خرید آن بین ۱۱۵ تا ۱۳۷ هزار دلار هزینه کنید.

نقاط ضعف:

قیمت بالا در مقایسه با سایر هم‌رده‌ها

نقاط قوت:

تناسب بین طراحی بیرونی و طراحی کابین.

خروجی افسانه‌ای موتور.

مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۵، شاسی‌بلند تمام‌عیار

مشخصات

مرسدس بنز 2015 G 500

مرسدس بنز G 63 2015

موتور / سیلندر

۵.۵ لیتر /   V8

۵.۵ لیتر /   V8

حداکثر قدرت
اسب‌بخار / دور در دقیقه

۳۸۸ اسب‌بخار @ ۶۰۰۰ دور در دقیقه

۵۳۶ اسب‌بخار @ ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور
نیوتن‌متر / دور در دقیقه

۵۳۰ نیوتن‌متر @ ۴۸۰۰ دور در دقیقه

۷۶۱ نیوتن‌متر @ ۵۰۰۰ دور در دقیقه

سیستم انتقال قدرت

۷ سرعته اتوماتیک

۷ سرعته اتوماتیک

درایو

چهار چرخ متحرک

چهار چرخ متحرک

۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

۶.۱ ثانیه

۵.۴ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۱۰ کیلومتر بر ساعت

۲۱۰ کیلومتر بر ساعت

حدود قیمت

۱۱۵۰۰۰ دلار

۱۳۷۰۰۰ دلار