دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شارژ تلفن همراه با امواج صوتی محیط اطراف



شارژ تلفن همراه,امواج صوتی,شارژ تلفن همراه با امواج صوتی

شارژ تلفن همراه با امواج صوتی محیط اطراف

شرکت ماکروسافت با همکاری پژوهشگران انگلیسی موفق به ساخت ابزاری شدند که قادراست امواج صوتی در محیط اطراف را به دام انداخته و به انرژی الکتریکی تبدیل کند که این دستگاه می‌تواند برای شارژ تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد.
جو بریسکو از محققان این پروژه عنوان کرد: این که بتوان تلفن همراه را برای استفاده طولانی مدت شارژ نگه‌ داشت موضوع بسیار جالب توجهی است که این ابزار می‌تواند انرژی سرگردان در محیط اطراف ما را به دام انداخته و جهت شارژ تلفن همرا به کاربرده شود.


در این راستا، شرکت ماکروسافت با همکاری محققان دانشگاه کوئین مری اقدام به ساخت نانوژنراتوری کرد که می‌تواند از نویزهای محیط اطراف، نظیر صدا موزیک، صحبت کردن افراد یا ترافیک برای شارژ کردن تلفن همراه استفاده کند. پژوهشگران این پروژه، از اکسید روی که دارای خواص پیزوالکتریک است، برای این کار استفاده کردند، از این طریق که اکسید روی به‌صورت نانومیله  روی سطوح مختلف پوشش داده می‌شود؛ در نتیجه با کشیده شدن یا خمیده شدن سطح، نانومیله‌ها می‌توانند ولتاژ ایجاد کنند.


این نانومیله‌ها می‌توانند به حرکاتی نظیر اموج حاصل از صدای انسان پاسخ داده و دچار نوسان شوند که با ایجاد تماس الکتریکی با نانومیله‌ها، می‌توان جریان الکتریسیته ایجاد شده را برای استفاده در تلفن همراه به کار گرفت.بر اساس اعلام ستاد نانو، برای ساخت نانوژنراتوری در این ابعاد، محققان روش‌های مختلفی ارائه کردند تا هزینه تولید کاهش یابد.


برای این کار، محققان ابتدا ماده شیمیایی حاوی نانومیله‌ها ساختند که می‌توان آن را روی سطح دلخواه اسپری کردوبا اسپری کردن، یک لایه از نانومیله روی سطح پلاستیک قرار می‌گیرد. بر اساس این گزارش، با گرم کردن این محلول تا 90 درجه سانتیگراد، نانومیله‌ها روی سطح رشد کرده و تمام سطح را می‌پوشانندکه معمولا از طلا برای ایجاد تماس الکتریکی استفاده می‌شود، اما برای کاهش هزینه، محققان از فویل آلومینیومی استفاده کردند.


این گروه با این روش موفق به ساخت ابزاری در ابعاد یک تلفن همراه نوکیای مدل 925 شدند که می‌تواند 5 ولت انرژی تولید کند که برای شارژ یک تلفن همراه کافی است.با این روش می‌توان شارژ باتری را بی‌نیاز از اتصال آن به برق انجام داد. گفتنی است، پژوهشگران دانشگاه کوئین مری با همکاری شرکت ماکروسافت روی پیاده‌سازی ایده شارژ تلفن‌های همراه از طریق صوت کار می‌کنند. سال گذشته جو بریسکو و استیو دان از دانشگاه کوئین مری دریافتند که نواختن موزیک پاپ و راک موجب افزایش عملکرد پیل‌های خورشیدی می‌شود این یافته محققان در نشریه Advanced Materials به چاپ رسیده است.
منبع : mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
شارژ تلفن همراه با صدای محیط

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امواج تلفن همراه وجلوگیری ازآلزايمر



 

 

آیا می دانید امواج تلفن همراه از بروز آلزايمر جلوگيري مي‌كند

 

 

محققان با بررسي نتايج پژوهش جديدي روي موشهاي آزمايشگاهي ادعا كرده‌اند كه تشعشعات تلفن همراه مي‌توانند حافظه را تقويت و در پيشگيري از آلزايمر موثر باشند.

 


در ميان ادعاهاي فزاينده مبني بر اين كه تماس طولاني مدت با تلفن همراه سبب بروز تومورهاي مغزي مي‌شود اخيرا پژوهشي جديد انجام شده كه پيشنهاد مي‌كند؛ امواج راديويي حاصل از اين وسيله در پيشگيري از بروز آلزايمر و حتي بهبود علائم آن حداقل در موشهاي آزمايشگاهي موثر باشد.

 


همچنين اين تحقيق نشان داد كه اين تشعشعات در موشهايي هم كه سالم هستند و آلزايمر ندارند سبب تقويت فعاليت مغز مي‌شوند.

 


دكتر گري آرنداش سرپرست اصلي اين پژوهش در مركز تحقيقات آلزايمر فلوريدا در بيانيه‌اي اظهار داشت: ما در نهايت شگفتي ملاحظه كرديم كه تماس با تلفن همراه در آغاز دوران بلوغ در موشها باعث مي‌شود از بروز علائم آلزايمر در آنها جلوگيري شود.

 


محققان تصور مي‌كنند كه همين تاثير هم ممكن است در انسانها مشاهده شود.

 


آنها در آزمايشات خود دريافتند: امواج تلفن همراه ، گرماي مغز را افزايش داده و پلاكهاي مغزي را كه عامل بروز آلزايمر هستند از بين مي‌برند.