دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سیستم قفل انتگرال برای دوچرخه+تصاویر



اخبار علمی - سیستم قفل انتگرال برای دوچرخه+تصاویر

مهندسین به جای قفل‌های دیجیتالی و بلوتوثی از سیستم قفل انتگرال در ساختار دوچرخه استفاده کرده‌اند که از هیچ طریقی قابل سرقت نیست.

به گزارش فارس، دوچرخه یک وسیله نقلیه راحت و جمع و جور و سریع برای سفرهای درون شهری است؛ و کاربر علاوه بر اینکه مجبور نیست در ترافیک خسته کننده بماند ورزش هم می‌کند اما این وسیله نقلیه یک نقطه ضعف دارد؛ دوچرخه با وجود قفل‌های دیجیتالی و قفل‌های بلوتوثی باز هم به سرقت می‌رود.

به همین منظور گروهی از مهندسین دوچرخه‌ای غیر دیجیتالی طراحی کرده‌اند که کاربر می‌تواند با خیال راحت آن را قفل کند و برود؛ این مهندسین از یک سیستم قفل انتگرال در ساختار دوچرخه استفاده کرده‌اند؛ این سیستم در برابر هرگونه تلاشی برای سرقت مقاوم است.

در واقع یک قسمت از زین باز می‌شود و در اطراف یک میله یا تنه درخت بسته می‌شود و دوچرخه غیر قابل استفاده می‌شود و هیچکس نمی‌تواند حتی آن را بشکند.

طراحی و توسعه این سیستم توسط «خوآن خوزه مونسالوئه»، «آدره روی» و «کابللو کریستوبال» انجام شده است.

 

اخبار,اخبار علمی ,سیستم قفل انتگرال برای دوچرخه

 

اخبار,اخبار علمی ,سیستم قفل انتگرال برای دوچرخه

 

اخبار,اخبار علمی ,سیستم قفل انتگرال برای دوچرخه

 

اخبار,اخبار علمی ,سیستم قفل انتگرال برای دوچرخه

 اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
دوچرخه هایتان را هوشمند قفل کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قفل خورشیدی هوشمند دوچرخه + تصاویر



اخبار علمی - قفل خورشیدی هوشمند دوچرخه + تصاویر

محققان قفل هوشمندی طراحی کرده‌اند که تنها با استفاده از برنامه نرم‌افزاری بر روی تلفن همراه، اقدام به قفل دوچرخه می‌کند.

قفل خورشیدی هوشمند Skylock مجهز به پنل‌های خورشیدی کوچکی است که برای شارژ‌ باتری‌های سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ یک ساعت نور خورشید، انرژی مورد نیاز برای یک هفته شارژ باتری را تأمین می‌کند.

این قفل U شکل از طریق تلفن‌همراه با سیستم عامل اندروید یا iOS قابل کنترل است و کاربر می‌تواند از راه دور قفل را باز و بسته کند.

در زمان دستکاری غیرمجاز قفل، سیستم هوشمند ضدسرقت از طریق بلوتوث یا وای‌فای، پیام‌ هشدار لحظه‌ای را به تلفن همراه کاربر ارسال می‌کند.

همچنین با تشخیص هرگونه فشار ناگهانی توسط شتاب‌سنج داخلی در زمانی که دوچرخه‌ در حال حرکت است، پیام هشداری به مراکز اورژانس ارسال می‌شود.

محققان Velo Labs امیدوارند که این محصول تا پایان سال جاری میلادی با قیمت 249 دلار به بازار عرضه شود.

 

اخبار,اخبار علمی,قفل خورشیدی هوشمند دوچرخه

 قفل خورشیدی هوشمند Skylock

اخبار,اخبار علمی,قفل خورشیدی هوشمند دوچرخه

 کنترل عملکرد قفل هوشمند با برنامه نرم‌افزاری تلفن همراه

 اخبار,اخبار علمی,قفل خورشیدی هوشمند دوچرخه

 قفل هوشمند دوچرخه Skylock

اخبار علمی - ایسنا