دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سگ پرنده+تصاویر



اخبار,اخبار علمی ,سگ پرنده

 

اخبار علمی - سگ پرنده+تصاویر

سازندگان لتونی، نخستین پهباد یا سگ پرنده را ساخته‌اند که بدون نیاز به کنترل از راه دور، با حسگرهایش مسیر خود را تعیین می‌کند.

به گزارش فارس، شرکتی در لتونی سیستم دوربین‌های پرنده‌ای ساخته‌ است که می‌تواند به شکل خودکار و بدون نیاز به کنترل از راه دور، خودرو مسابقه را تعقیب کند.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، چنین دستگاهی امکانات جدیدی برای فیلمبرداری از مسابقات ورزشی به وجود می‌آورد.

این پهپاد (AirDog) «سگ پرنده» نام دارد و سازندگان آن می‌گویند نخستین پهپادی است که بدون نیاز به کنترل از راه دور، با حسگرهایش مسیر خود را تعیین می‌کند.

ورزشکار حسگر مخصوصی را به کلاه یا دست خود وصل می‌کند و «سگ پرنده» ورزشکار را هر جا که برود دنبال می‌کند و دوربینی از رخداد ورزشی فیلم می‌گیرد.

«یانیس اسپوگیس»، یکی از بنیانگذاران این شرکت گفت: فناوری درون «ایر داگ» خیلی پیچیده است؛ کاربر، دستبندی دور مچ دستش دارد که مسیر پرواز پهپاد را کنترل می‌کند و پهپاد هم با حسگرهایش مسیر کاربر را دنبال کرده و به سوی او پرواز می‌کند و دوربین را روی او زوم می‌کند؛ ساخت این فناوری مشکل بود و به نوآوری‌های مختلف نیاز داشت.

وزن «سگ پرنده» 1.6 کیلوگرم است و حداکثر می‌تواند 70 کلیومتر در ساعت سرعت داشته باشد؛ سازندگان آن می‌گویند برخلاف پهپادهای دیگر که مسیر از پیش تعیین شده دارند، «سگ پرنده» می‌تواند بر اساس آنچه کاربر انجام می‌دهد، خودش مسیر و ارتفاع پرواز خود را تعیین کند.

فناوری‌های نوین دیگری در این سیستم به کار برده شده است تا «سگ پرنده» بتواند مسیرهای پرواز را یاد بگیرد و حفظ کند و به این ترتیب جهت‌یابی روی پیست مسابقه ساده‌تر شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,سگ پرنده

 

اخبار,اخبار علمی ,سگ پرنده

 اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
تصاویر جدید بشقاب پرنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سگ بامزه ای که در فیس بوک محبوب شد! + تصاویر



 

 

سگ بامزه,سگ با نژاد پام


یک سگ با نژاد پام (پامرانین) جدیدا در اینترنت بسیار مشهور شده است و توانسته توجه بیش از3میلیون کاربر را در شبکه های اجتماعی به خود جلب کند.


سگ بامزه,سگ با نژاد پام

 

سگ بامزه,سگ با نژاد پام

 

سگ بامزه,سگ با نژاد پام

 

نحوه معروف شدن او هم با ساختن یک صفحه به نام او در فیس بوک توسط صاحبش بود. او در عرض چند روز هزاران نفر را شیفته خود کرد و در حال حاضر می توان او را در فیس بوک با نام Boo یافت./عصر ایران