دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سنجد؛ مفید برای درمان آرتروز



 

 

سنجد؛ مفید برای درمان آرتروز

 

پژوهشگران به سودمندی استفاده از عصاره سنجد برای درمان آرتروز پی بردند.

آنها تأثیر قرص عصاره سنجد و استامینوفن را در كاهش درد ۱۲۰ بیمار مبتلا به آرتروز زانو با درد متوسط تا شدید بررسی كردند.

بیماران به مدت ۷ هفته با قرص های عصاره سنجد و استامینوفن تحت درمان قرار گرفتند.

بر پایه این بررسی، برای كاهش درد ناشی از آرتروز، استفاده از عصاره گیاهی سنجد موثرتر از استامینوفن است.

آرتروز یا در اصطلاح استئوآرترایتیس در ۷۰ درصد افراد مسن تر از ۶۰ سال دیده می شود و نخستین اقدام درمانی برای درمان آرتروز، غیردارویی و شامل آموزش و كاهش وزن است و در مرحله بعد استفاده از داروهای مسكن و اقدامات دیگر توصیه می شود.



منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
ورزش های مفید و علمی برای درمان آرتروز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیر؛ مفید برای درمان بیماری‌های تنفسی



 

فواید سیر



سیر خلط آور است و در درمان بیماری‌های تنفسی می‌تواند، موثر باشد.



مریم مراداف در گفتگو افزود: سیر از نظر طب قدیم ایران گرم و خشك است و حاوی ویتامین‌های A ،B ،C است و می‌تواند اشتها را افزایش دهد.

 


وی گفت: مصرف سیر محرك دستگاه ایمنی بدن است، ضد باكتری، قارچ و انگل‌های روده‌ای، ضدسرطان، خلط‌آور و ضد اسهال‌ است، باعث كاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی-‌عروقی می‌شود و از تجمع پلاكت‌ها در خون جلوگیری می‌كند. مصرف آن برای دیابتی‌ها مفید است.

 



این متخصص تغذیه اضافه كرد: سیر دارای تركیبات سولفور شامل آلیسین است كه یك آنتی‌اكسیدان قوی محسوب می‌شود.



بیمارانی كه از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌‌كنند، باید در مصرف سیر احتیاط كنند و ‌از این رو افرادی كه جراحی می‌كنند، باید ۷ تا ۱۰ روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری كنند، چرا كه سیر زمان خونریزی را ‌طولانی ‌تر می‌كند. ‌

 

 

مراداف افزود: مصرف سیر معده را ضدعفونی می‌كند، رسوبات خون را حل می‌كند و مصرف آن به كسانی كه درد مفاصل، نقرس و روماتیسم دارند، توصیه می‌شود.

 


وی گفت: مصرف سیر مصونیت بدن را در مقابل بیماری‌ها افزایش می‌دهد، سیر خون را رقیق می‌كند و اثر خوبی در درمان تنگی نفس دارد،‌ سیر ضد انعقاد و لخته شدن خون است، مصرف سیر برای كاهش چربی خون به خصوص كلسترول موثر است. پایین آورنده فشار خون بالا است و از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌كند.

 



این متخصص تغذیه اضافه كرد: اثر سمی نیكوتین حاصل از دود سیگار را برطرف می‌كند و افراد معتاد به سیگار كه به علت نیكوتین دچار ناراحتی‌های هاضمه و قلب شده باشند، با مصرف سیر احساس بهبود می‌كنند.