دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سمی ترین خودروی جهان


یکی از به‌یادماندنی‌ترین خودروهای موستانگ با روی کار آمدن مدل کاملا جدید موستانگ GT350 شلبی احیا می‌شود. مدل پایه در سال 1965 رونمایی شده بود. این مدل به معرفی هر چه بیشتر موستانگ و کسب اعتباربرای آن کمک شایانی کرد.

مجله تخت گاز: یکی از به‌یادماندنی‌ترین خودروهای موستانگ با روی کار آمدن مدل کاملا جدید موستانگ GT350 شلبی احیا می‌شود. مدل پایه در سال 1965 رونمایی شده بود. این مدل به معرفی هر چه بیشتر موستانگ و کسب اعتباربرای آن کمک شایانی کرد.

موستانگ GT350 شلبی جدید از قوی‌ترین موتور تنفس طبیعی تولیدی فورد بهره می‌برد. این مدل رسما به وجود آمده تا با ارائه عملکردی چشم‌گیر به جنگ سرسخت‌ترین جاده‌های کره خاکی برود.

سمی ترین خودروی جهان

ایده اصلی ساخت GT350 جدید از کارول شلبی بوده است. او تصمیم داشته یک خودرو روزمره عالی را به سلطان جاده‌ها تبدیل کند. این مدل قابلیت استفاده در جاده و هم‌چنین حضور در پیست را دارد. برای راحتی هر چه بیشتر در پیست شاسی آن تا حد زیادی ارتقا یافته است. منبع تامین نیروی آن یک موتور 2/5 لیتری، 8 سیلندر و V شکل است که 500 اسب‌بخار قدرت و 542 نیوتن‌متر گشتاورتولید می‌کند. این موتور فوق نیرومند به لطف ساختارش صدایی بم و خوفناک تولید می‌کند که برازنده چنین خودرویی است. از طرف دیگر این ساختار فشار کم‌تری به سیستم اگزوز وارد می‌کند. یک جعبه دنده دستی 6 سرعته با این قلب نیرومند در ارتباط است.

موتور قدرتمند تنها ویژگی چشم‌گیر GT350 جدید نیست. هندلینگ بی‌نظیر و قابلیت توقف سریع و کنترل شده نیز از ویژگی‌های برجسته آن هستند. فاصله عرضی بین چرخ‌های جلو بیشتر شده در حالی که ارتفاع شاسی کم‌تر شده است. کمک‌فنرها و ضربه‌گیرها هم تقویت شده‌اند. علاوه بر این در این مدل نخستین سیستم تعلیق MagneRide فورد به‌کار گرفته شده است. این سیستم به گزینه اختیاری MRC در کوروت شبیه است. همه این تمهیدات در ارتقاء هندلینگ نقش بسزایی داشته‌اند.

دیسک ترمزهای بزرگ‌تر 394 میلی‌متری در كنار کالیپرهای 6 پیستونه برمبو در جلو و دیسک‌های 380 میلی‌متری در کنار کالیپرهای 4 پیستونه در عقب هم عملیات توقف را بهبود بخشیده‌اند. این تجهیزات پشت چرخ‌های 19 اینچی ملبس در لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت پنهان شده‌اند. ناگفته نماند این لاستیک‌ها به طور اختصاصی برای این مدل ساخته شده‌اند.

سمی ترین خودروی جهان

پکیج آیرودینامیکی شلبی هم این مدل را از دیگر موستانگ‌ها متمایز می‌کند. ارتفاع کاپوت آلومینیومی ‌آن کم‌تر از یک مدل استاندارد موستانگ است. اسپلیتر تهاجمی‌تر جلو و دیفیوزر عقب نیز به تامین نیروی عمودی بیشتر و حفظ تعادل در پیست کمک می‌کنند. این دیفیوزر جدید همین‌طور خنک کننده دیفرانسیل را که در صورت تمایل روی این مدل قرار می‌گیرد، تغذیه می‌کند.

درون کابین دستخوش تغییراتی شده تا با اهداف مسابقه‌ای جدید هماهنگ شود. صندلی‌های سفارشی اسپرت و کلیدها و دکمه‌هایی که از پتانسیل بالای مدل جدید خبر می‌دهند فضا را مسابقه‌ای کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
سمی ترین عقرب های جهان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران ترین خودروی جهان



 

گران ترین خودروی جهان

 

گرانترین خودروی جهان با طلای ۲۴ عیار ، پلاتین و الماس ساخته شد. این خودرو به نام بوگاتی ویرون ارزشی بالغ بر ۲ میلیون پوند دارد.

 

این مبلغ به اندازه ای است که شما می توانید دو خودروی حقیقی بوگاتی خریداری کنید.

 

از این خودرو فقط سه نمونه ساخته شده است. درها و کاپوت این خودرو و فرمان این خودرو همگی کار می کنند و در داخل آن یک مدل از موتور ۱۶ سیلندی W قرار داده شده که در خودروهای حقیقی قرار داده شده است.

 

با این همه ، این خودرو فقط یک اسباب بازی است.