دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سلطه اپل ادامه دارد


به رغم قیمت های متزلزل سهام و نارضایتی عمومی از ظرفیت های خلاقیت و نوآوری تیم کوک، شرکت اپل بار دیگر عنوان با ارزش ترین برند جهان را از آن خود کرد.

روزنامه هفت صبح: به رغم قیمت های متزلزل سهام و نارضایتی عمومی از ظرفیت های خلاقیت و نوآوری تیم کوک، شرکت اپل بار دیگر عنوان با ارزش ترین برند جهان را از آن خود کرد.

همه ساله بنیادب رندز (BrandZ) و میلوارد براون آپتیمور، رتبه برندهای جهان را محاسبه می کند و در فهرستی 100 برند برتر دنیا را از لحاظ ارزش کلشان معرفی می کند و اگرچه نرخ رشد شرکت اپل افتی 95 درصدی را تجربه کرده است، ارزش برند این غول دنیای فن آوری یک درصد نسبت به سال 2012 افزایش یافته و به رقم باورنکردنی 185 میلیارد دلار رسیده است. بدین ترتیب اپل با فاصله بسیار زیاد از مقام دوم – گوگل با 113.7 میلیارد دلار – در جایگاه نخست ایستاده است.

سلطه اپل ادامه دارد

اسکار یوآن، معاون رئیس بنیاد میلوارد براون، در مصاحبه با وب سایت تخصصی اخبار کسب و کار، بیزینس اینسایدر، می گوید این رویداد به خاطر این رخ داده که شرکت او برندها را نه فقط بر مبنای اطلاعات مالی عمومی و در دسترس همه رتبه بندی می کند بلکه «روی دیگر سکه، که منحصر به فرد است، آن است که ما تمایلات و احساسات مصرف کنندگان نسبت به برنده ها را هم وارد محاسبه می کنیم.»

بنیاد میلوارد براون همه ساله بیش از 200 مصرف کننده از 43 کشور جهان را وارد نظرسنجی خود می کند. یوآن می گوید: «جدای هر چیز، اپل هنوز در چشم مصرف کنندگان مرغ تخم طلا است.»

اما جدای از عنوان های نخست فهرست 100 برند برتر جهان که اسامی آشنایی هستند، برندگان اصلی فهرست امسال ظرفیت های جدید و نوظهور در دنیای ارتباطات همراه بوده اند؛ مثل شرکت ارتباطی AT&T به سبب خدماتی که به تبلت ها و گوشی های هوشمند ارائه می کند و شرکت ویزا به دلیل سلطه ای که بر روش های پرداخت اینترنتی دارد و نیز آمازون به خاطر ساده سازی خرید با استفاده از تلفن ها و دستگاه های ارتبطی همراه، یا شرکت UPS به سبب خدمات منحصر به فردش در ارسال کالاهایی که از طریق اینترنت خریداری شده اند. نکته جالب توجه دیگر فهرست با ارزش ترین برندهای سال 2013، جایگاه شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن است.

 تویوتا در این فهرست به عنوان باارزش ترین برند در میان برندهای خودرو معرفی شده است. تویوتا با ارزشی برابر با 24.5 میلیارد دلار، نسبت به سال 2012 دوازده درصد رشد داشته است. این افزایش ارزش کافی بوده است تا این خودروساز بر شرکت بی ام و غلبه کند و برای ششمین بار در هشت سال گذشته در صدر خودروسازان فهرست برندز قرار بگیرد. طبق گزارش برندز، پیشگام بودن تویوتا در توسعه تکنولوژی سوخت هیبرید یکی از دلایل ارزش بالای این برند بوده است.

عملکرد قوی فروش جهانی این برند که در سال 2012 فروشش در جهان را 22.6 درصد افزایش داده، هم به رسیدن به جایگاه نخست کمک کرده است. برترین برند خودروساز جهان در فهرست سال گذشته، یعنی بی ام و، با ارزش 24 میلیارد دلار پشت سر تویوتا قرار گرفته و مرسدس بنز سومین و هوندا، نیسان و فولکس واگن به ترتیب مقام های بعدی را از آن خود کرده اند.

در بازار کالاهای لوکس هم، برندلویی ویتون که هشت سال بر صدر برندهای لوکس حکومت می کرد، با کاهش ارزش شدید روبرو شده و اگرچه جایگاه نخستش را حفظ کرده است، به شدت از سوی برندهای دیگری چون گوچی تهدید می شود. از دیگر برندهای حاضر در 10 برند برتر جهان، حضور برندهای مواد غذایی، چون کوکاکولا و مک دونالد که البته همواره در این فهرست جای ثابتی دارند، حائز اهمیت است و برندی که در میان 10 برند برتر عجیب و متفاوت به نظر می رسد، برند مارلبورو با 69.4 میلیارد دلار است.

این برند که نسبت به سال گذشته 6 درصد افت ارزش داشته، همیشه در فهرست برندهای برتر جهان است که نشان می دهد اگرچه استعمال دخانیات در آمریکا با محدودیت های زیادی مواجه است به این معنی نیست که مردم جهان عادت سیگار کشیدن را کنار گذاشته اند. یوآن می گوید: «مارلبورو به طور ثابت در این برند سرمایه گذاری می کند و آن کابوی کلاه به سر بسیار قدرتمند و در جهان شناخته شده است.»

چاینا موبایل، تنها برند غیرآمریکایی حاضر در میان 10 برند برتر جهان است که با ارزشی 55.4 میلیاردی دلاری و رشدی 18 درصدی نسبت به سال گذشته در جایگاه دهم قرار گرفته است که البته با توجه به تعداد بسیار زیاد مشترکین تلفن همراه در کشور پرجمعیت چین، حضور این بزرگترین اپراتور تلفن همراه چین در میان برندهای برتر جهان، تعجب آور نیست.


ویدیو مرتبط :
10 حقیقت از اپل - رازهای شرکت اپل - تاریخچه اپل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری "اپل" و "اچ تی سی" ادامه دارد


درگیری اپل با شركت اچ تی سی سرانجام باعث ممنوعیت واردات گوشی های ساخت این شركت به آمریكا شد.