دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سلامتی خود را به دست این برنامه ها بسپارید


در چند سال اخیر با توجه به باهوش تر شدن گوشی های همراه و وابستگی شدید ما به آنها بسیاری از برنامه نویسان نرم افزارهایی برای کمک به این روند تغییرات ساخته اند تا باشد که آدم شویم(!) نرم افزارهایی برای کاهش وزن، ترک کردن سیگار، تناسب اندام و...

هفته نامه همشهری جوان - علی هادی زاده: بیشتر ما همیشه با خود قرار می گذاریم از این شنبه! این تغییرات را شروع کنیم ولی در بیشتر مواقع به هر دلیلی در انجام این تغییرات طاقت فرسا! ناتوانیم. در چند سال اخیر با توجه به باهوش تر شدن گوشی های همراه و وابستگی شدید ما به آنها بسیاری از برنامه نویسان نرم افزارهایی برای کمک به این روند تغییرات ساخته اند تا باشد که آدم شویم(!) نرم افزارهایی برای کاهش وزن، ترک کردن سیگار، پس انداز پول، تناسب اندام، غذای سالم خوردن، کنترل استرس و... که به ما یاد می دهند چگونه شروع کنیم، چگونه ادامه دهیم و چگونه مردانه پای تغییر خود بایستیم.

نرم افزارهای بسیاری برای سیستم عامل های مختلف منتشر شده اند که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. به طور کلی دو نرم افزار strides برای سیستم عامل iOS و نرم افزار Resolutions برای سیستم عامل اندروید بیشتر نیاز شما را برآورده می کنند ولی اگر دنبال نرم افزاری خاص و پرجزییات برای تغییر خود هستید، این موارد پیشنهادهای ما هستند. تمامی این نرم افزارها هر دو نسخه اندروید و iOS را پشتیبانی می کنند.

سال نو، اپلیکیشن نو

کاهش وزن

این اضافه وزن لعنتی! دغدغه جوان های بسیاری مخصوصا خانم ها شده است و معمولا یکی از مهم ترین کارهایی است که قرار است از شنبه انجام دهیم. نرم افزار My Fitness Pal به راحتی تبدیل به یکی از بهترین دوستان شما در زمان کاهش وزن می شود. این نرم افزار با پایگاه اطلاعاتی شامل 5 میلیون نوع خوردنی به شما کمک می کند میزان کالری هر غذایی را بدانید و اگر خوردنی مورد نظر شما در نرم افزار موجود نباشد به راحتی با اسکن بارکد آن اطلاعات آن را دریافت خواهید کرد. یکی از بهترین ویژگی های این نرم افزار، سازگاری آن با نرم افزارهای ورزش و فیتنس است که به شما کمک می کند بدانید چه مقدار کالری دریافت یا مصرف کرده اید.

تناسب اندام

در کنار رژیم غذایی ورزش کردن نیز یکی از مهم ترین مواردی است که روند به تناسب رسیدن ما را تسریع می کند. اگر به دنبال نرم افزاری سرگرم کننده و چالش برانگیز برای ورزش می گردید Touchfit: GSP یکی از بهترین گزینه های موجود است. این نرم افزار براساس تمرین های یکی از قهرمان های مسابقات جهانی MMA (هنرهای رزمی ترکیبی) ساخته شده است که خود خالق تمرین های نوآورانه برای افزایش قدرت ماهیچه هاست.

ویژگی جالب این نرم افزار این است که شما ابتدا تمرینی آزمایشی انجام می دهید و بعد نرم افزار از شما می خواهد آن را در ردیف های راحت، سخت یا غیرممکن طبقه بندی کنید. براساس جواب شما نرم افزار تمرین هایی به شما می دهد تا بدون سختی و بدن درد(!) شروع به متناسب کردن اندام خود کنید.

غذای سالم

غذا دیگر آن تعریف سابق خود را ندارد. خرودنی های امروزی ما ترکیبی از انواع مواد شیمیایی و طبیعی هستند که برای سردرآوردن از این ترکیبات یا باید خودتان آن را بسازید یا این ترکیبات را کالم بشناسید. نرم افزار True Food به شما کمک می کند پشت پرده این ترکیبات را متوجه شوید. همچنین نرم افزار  Spark Recipes بیش از 500 هزار دستورالعمل غذایی در اختیار شما قرار می دهد که براساس ذائقه و نیاز غذایی شما طبقه بندی می شوند و حتی اگر خیلی مهارت آشپزی ندارید، ویدئوها و نکات بسیاری برای کمک به شما ارائه می کند.

سال نو، اپلیکیشن نو

حفظ محیط زیست

تغییرات جوی و آب و هوایی در چند سال اخیر تبدیل به یک موضوع جدید برای تمام کشورها شده است. حفظ محیط زیست دیگر فقط مربوط به دولت ها نیست بلکه هر یک از ما باید در این راه قدمی برداریم و برخورد خود را با محیط زیست عوض کنیم و با آن مهربان تر باشیم. نرم افزار iRecycle یکی از مفیدترین نرم افزارهایی است که کمک می کند چگونه میزان تولید آشغال را کم کنیم و چگونه بازیافت کنیم. باشد که سال تمیزتری را شاهد باشیم.

پرداخت قرض ها

با این اوضاع مالی، گذر بسیاری از ما به قرض کردن می افتد که به خودی خود مشکلی ندارد. قسمت سخت آن پرداخت قرض است که اگر برنامه ای برای آن نداشته باشیم تا آخر عمرمان شرمنده دوست و آشنا می شویم. نرم افزارهایی مثل Debt Payoff Planner می توانند کمک خوبی برای برنامه ریزی پرداخت قرض هایمان باشند تا در سال جدید با پرداخت قرض هایمان از شرمندگی دوستان دربیاییم.

پس انداز پول

بسیار از ما آخر هر ماه با این سوال فلسفی مواجه می شویم که «پس آن همه پول کجا رفت؟» برای اینکه درگیر این سوالات فلسفی نشوید و همچنین پس اندازی نیز کنار بگذارید، استفاده از نرم افزارهای مالی از واجبات است. نرم افزارهای بسیار خوبی مثل «هلو»، «محک» و «نیو» در ایران ساخته شده اند که به راحتی این امر را ممکن می سازند. در میان نرم افزارهای آن ور آبی نیز Mint یکی از بهترین هاست که با جزییات فراوان و رابط کاربری بسیار ساده و زیبا مخاطبان خاص خود را دارد.

سال نو، اپلیکیشن نو

ترک سیگار

این بلای خانمان سوز! معمولا تمام سیگاری ها یا در حال ترک هستند یا به زودی قرار است ترک کنند ولی «خب کو انگیزه کافی» با توجه به اینکه هنگام سیگار کشیدن، تکست دادن (!) امری بسیار دشوار است با نرم افزار My Qiut Coach می توانید از این به بعد به راحتی و بدون سیگار زندگی کنید و تکست بدهید! این نرم افزار یک برنامه ترک مخصوص خود شما طراحی می کند تا براساس آن با راحت ترین روش ها سیگار لعنتی(!) را کنار بگذارید.

کنترل استرس

استرس خودتان را قبل از شروع شدن با نرم افزار Pacifica متوقف کنید. این نرم افزار به شما کمک می کند که حالات رفتاری روزمره خود را آنالیز و دنبال کنید و بهترین راه را برای کنترل استرس پیش روی شما قرار می دهد. همچنین نرم افزار Ralax with Andrew Johnson نیز تکنیک های مهار استرس و مدیتیشن را به شما آموزش می دهد تا استرس خود را کاهش دهید.

یادگیری

یادگیری دروس مختلف رشته های مختلف به راحتی با نرم افزار Coursera امکان پذیر است ولی برای کار با این نرم افزار نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارید. یادگیری زبان که دیگر دغدغه روزمره ماست. نرم افزارهای بسیار خوب ایرانی و خارجی بسیاری نیز وجود دارند که این مسئله را پوشش می دهند ولی نرم افزار Doulingo با پوشش دادن تعداد زیادی از زبان های روز دنیا در کنار راحتی در استفاده، ساده بودن و البته بدون هیچ گونه تبلیغات و رایگان بودن، یکی از صبح بخیری این حوزه است.


ویدیو مرتبط :
دندان های کج تان را به دست ما بسپارید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دست‌هایتان در مورد سلامتی‌تان چه می‌گوید؟



 

دست‌هایتان در مورد سلامتی‌تان چه می‌گوید؟


حالا باید این جمله را هم اضافه کرد که رنگ دست‌ها هم از سر درون خبر می‌دهد. دانشمندان اخیرا دریافته‌اند که با بررسی وضعیت دست‌های هر شخص می‌توان به سلامت یا بیماری فرد پی برد. مصرف اسنک و غذاهای شور اغلب باعث تورم بدن می‌شود. اما اگر بعد از یک هفته قطع مصرف مواد غذایی شور، هنوز حلقه شما به دست‌تان تنگ است و تورم دست‌تان ادامه یافت، ممکن است علت این امر ابتلا به هیپوتیروئیدیسم باشد. اگر غده تیروئید- که مسئول تنظیمات هورمونی مربوط به سوخت و ساز، متابولیسم و کارکرد درست بدن است- دچار اشکال شود، هیپوتیروئیدیسم به‌وجود می‌آید.

دکتر جنی کیم، فوق‌تخصص پوست و استاد دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس می‌گوید: «مشکلات تیروئید به کاهش متابولیسم، افزایش وزن و احتباس آب منجر می‌شود.» درصورتی که هیپوتیروئیدیسم تحت درمان قرار نگیرد، می‌تواند به خستگی جسمی و نارسایی قلبی منجر شود. یک آزمایش خون ساده می‌تواند کم‌کاری تیروئید را نشان دهد و پزشک براساس این تشخیص، قرص‌های هورمونی ترکیبی تجویز کرده و در پی رفع این مشکل، تورم دست شما نیز از بین خواهد رفت.

 

کف دست‌های قرمز

قرمزی و خارش در کف دست می‌تواند نشان‌دهنده اگزما و حساسیت پوستی باشد. درصورت استرس ممکن است این حالت تشدید شود. در این حالت از مواد شوینده استفاده نکنید و در هنگام شست و شو یا باغبانی حتما از دستکش استفاده کنید. اگر قرمزی کف‌دست‌تان با این اقدامات از بین نرفت، احتمال دارد به فلز نیکل موجود در جواهرات، مواد شیمیایی موجود در محصولات مختلف یا آنتی‌بیوتیک‌ها حساسیت داشته باشید. دکتر کیم می‌گوید:«بعضی آلرژی‌ها بیش از آنچه به‌نظر می‌رسند، اذیت‌کننده هستند، اما با انجام نمونه‌برداری از پوست آسیب‌دیده، توصیه‌های پزشک متخصص در رابطه با علت، چگونگی حساسیت و موادی که باید از آنها دوری کنید، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.»

 

ناخن‌های سفید رنگ

«اگر ناخن‌تان را فشار دهید، زیر آن سفید می‌شود و پس از مدتی به رنگ اولیه باز می‌گردد.» دکتر آنتونی مارتینز، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیاگو ضمن بیان این جمله، می‌گوید: در این حالت اگر ناخنتان برای مدت یک دقیقه یا بیشتر سفید باقی ماند، شما دچار کم خونی و فقر آهن هستید. کمبود عنصر آهن باعث خستگی زودرس شده و در موارد شدید ممکن است به مسائل جدی از جمله مشکلات قلبی منجر شود. برای جبران این مشکل از مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت قرمز و خشکبار استفاده کنید.

 

سرانگشتانی بی‌حس با ناخن‌هایی کبود

5 تا 10 درصد افراد در هنگام کاهش فشار خون، دچار اختلال در خون‌رسانی در دستان و بی‌حسی و کرختی در نوک انگشتان خود می‌شوند. دکتر مارتینز می‌گوید: این موضوع در زنان شایع‌تر بوده و با کاهش دمای هوا و فصول سرد، یا هنگام استرس بیشتر رخ می‌دهد. این مشکل، مشکلی مزمن است اما زیاد نگران‌کننده نیست. برای رفع نسبی آن از سیگار کشیدن و مصرف زیاد کافئین دوری کنید و به ورزش رو می‌آورید.

 

ناخن‌های تغییر رنگ یافته

تغییر رنگ در ناخن‌ها می‌تواند به‌علت قارچ یا نشانی از دیابت باشد. در هنگام ابتلا به قارچ ناخن‌ها ممکن است زرد یا سبز شوند که رعایت نظافت دست‌ها و استفاده از محصولات سفید‌کننده دندان برای از بین بردن رنگ غیرطبیعی ناخن می‌تواند کمک‌کننده باشد.

منبع:self.com