دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سفر ارزان به فضا با عینک واقعیت مجازی + تصاویر



اخبار علمی - سفر ارزان به فضا با عینک واقعیت مجازی + تصاویر

محققان انگلیسی برای علاقه‌مندان به فضا که امکان تهیه بلیت 200 هزار دلاری سفر زیر مداری را ندارند، با استفاده از عینک واقعیت مجازی امکان سفر ارزان به فضا را فراهم می‌کند.

این پروژه شامل ارسال یک بالن هوایی تا ارتفاع 20 کیلومتری بالای زمین است؛‌ در زیر بالن، محفظه‌ توپی شکلی متشکل از 24 دوربین GoPro Hero3، حسگرهای مختلف، کارت حافظه برای ذخیره‌سازی فیلم ویدئویی و باتری نصب می‌شود.

با رسیدن به ارتفاع مورد نظر، بالن ترکیده و چتر نجات محفظه حاوی دوربین‌ها باز می‌شود؛ همزمان با پایین آمدن دوربین، نمای 360 درجه‌ای از فضا تهیه‌ می‌شود.

این فیلم ویدئویی با عینک واقعیت مجازی «Oculus Rift» قابل مشاهده است؛ امکان نمایش سریع، کند کردن یا به عقب برگرداندن فیلم نیز وجود دارد.

عینک «Oculus Rift» یک هدست واقعیت مجازی است که نمای سه‌بعدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نسخه‌ای از این برنامه نرم‌افزاری با قابلیت استفاده بر روی تلفن همراه هوشمند یا تبلت برای کاربرانی که به عینک واقعیت مجازی دسترسی ندارند، در دست طراحی است.

محققان پروژه سفر مجازی به فضا در حال جمع‌آوری بودجه 50 هزار دلاری برای اجرایی کردن این طرح و پرتاب بالن به فضا هستند.

اخبار,اخبار علمی,خصوصیات عینک واقعیت مجازی,سفر ارزان به فضا

بالن به همراه محفظه‌ توپی شکلی متشکل از 24 دوربین GoPro Hero3

 

اخبار,اخبار علمی,خصوصیات عینک واقعیت مجازی,سفر ارزان به فضا

محفظه‌ توپی شکل شامل دوربین، حسگر، کارت حافظه و باتری

 

اخبار,اخبار علمی,خصوصیات عینک واقعیت مجازی,سفر ارزان به فضا

عینک واقعیت مجازی Oculus Rift

اخبار علمی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
عینک واقعیت مجازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت +تصاویر



 چند سالی می شود که دنیای تکنولوژی به رکود مشخصی رسیده است و دستگاه انقلابی خاصی وارد بازار نشده است، اما اکنون به نظر می رسد که زمان تغییر این موضوع رسیده است.

با اینکه گوگل چند سال است در حال ساخت و تولید عینک مخصوص خود است اما به نظر می آید که مایکروسافت هم مدت زیادی بدون سر و صدا در حال کار بر سیستم خاص خود بوده است.

این عینک از نظر کاربردی تفاوت های بسیاری با عینک گوگل دارد و به همین دلیل قابل مقایسه با آن نیست. عینک گوگل بیشتر یک وسیله عادی با کاربردهای روزانه است اما دستگاه جدید مایکروسافت دستگاهی حرفه ای با قابلیت های فراوان است.

عینک جدید مایکروسافت که HoloLens نام گرفته است همانند یک عینک عادی بر سر قرار می گیرد و می تواند تصاویر مجازی را در برابر کاربر به نمایش درآورد.

این دستگاه به صورت کامل بی سیم است و از پردازنده، باتری و سیستم بیسیم خود استفاده می کند. کاربرانی که می خواهند از این وسیله استفاده کنند نیازی به کامپیوتر، موبایل یا دستگاه دیگری ندارند و می توانند آن را به صورت تکی به کار گیرند.

همانند هلوگرام هایی که در فیلم های علمی تخیلی نمایش داده می شود افراد استفاده کننده از این وسیله می توانند با آزادی تمام در محیط حرکت کنند و وسیله های مجازی نمایش داده شده توسط دستگاه به صورت ثابت در یک نقطه باقی خواهند ماند. با حرکت در محیط وسایل نمایش داده شده را می توان از نقاط و زوایای متفاوت بررسی کرد. از امکانات دیگر این سیستم می توان به قابلیت پخش نقطه ای صدا اشاره کرد، به این صورت که صدای یک وسیله نمایش داده شده از نقطه قرار گیری آن دستگاه پخش می شود تا حس سه بعدی بودن به شکل بهتری منتقل شود.

مایکروسافت وعده داده است که این وسیله می تواند کاربردهای بسیاری را به همراه داشته باشد و کاربران می توانند از این وسیله در بخش های مختلف از سرگرمی تا زمینه های طراحی و شبیه سازی حرفه ای استفاده کنند.

شاید با خواندن اطلاعات این دستگاه و مشاهده تصاویر آن امکان وجود این وسیله کمی دور از واقعیت به نظر بیاید اما مایکروسافت توانست در کنفرانس خود امکان وجود این وسیله را تایید کند و نشان دهد که ساخت دستگاهی با چنین قابلیت هایی اصلآ دور از امکان نیست.

با توجه به گزارش مفصل مایکروسافت در این باره می توان انتظار داشت که در ماه های آینده اطلاعات بسیار بیشتری از این دستگاه منتشر شود.

اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

 

 اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

 

 اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

 

 اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

اخبار علمی - بازار خبر