دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سریعترین پرنده جهان را بشناسید



تصویر سریعترین پرنده , پرندگان ماهی خوار

 

گونه ای از مرغ ماهیخوار ساکن در مناطق بریتانیا یکی از قدیمی ترین انواع از پرندگان در جهان است که با طی مسافتی معادل 722 مایل در یک روز عنوان سریع ترین پرنده را نیز به خود اختصاص داده است.

 

بررسی های انجام شده بر روی 38میلیون پرنده که طی یکصد سال اخیر شناسایی شده اند،‌ این پرنده را سریعترین پرنده اعلام کرده است.

 

مرغان ماهیخوار غالبا برای علاقه فراوانشان به صید ماهی معروف شده اند اما این بار یک مرغ ماهی خوار عنوان سریعترین پرنده را از آن خود کرده است.

 

این پرنده حدفاصل بین سواحل جنوبی ایرلند تا منطقه شمالی دانمارک را با سرعت 30 متر در ساعت پرواز می کند.

 

منبع : konjkav


ویدیو مرتبط :
سریعترین های جهان را بشناسید ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریعترین موتورسیکلت پرنده جهان ساخته شد+تصاویر



اخبار گوناگون - سریعترین موتورسیکلت پرنده جهان ساخته شد+تصاویر

این سیستم حرکتی نوین درحالی به زودی راهی آسمان می شود که نسخه ابتدایی آن یعنی G به زحمت به حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت می رسید.

فناوری موتورسیکلت های پرنده در سالهای اخیر با نوآوری های جالب توجهی همراه بوده است. این نوآوری ها اکنون به ساخت سریعترین موتورسیکلت پرنده جهان منجر شده است.

 اخبار,اخبار گوناگون,سریعترین موتورسیکلت پرنده جهان

  این موتورسیکلت جدید G2 نام دارد و مجهز به موتور پرقدرت GSX-R1000 با توان 162 اسب بخار است.

 

موتورسیکلت پرنده ای که توسط "دژو مولنار" طراحی و ساخته شده در قسمت جلو دارای دو چرخ است که توانسته در آزمایشی که در صحرای نمک انجام شد به حداکثر سرعت 222 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

با توجه به بی نقص بودن آزمایشات زمینی این فناوری نوین اکنون نوبت به آماده شدن آن برای پرواز است. سازنده این دستگاه جدید در نظر دارد تا با به روزرسانی های مناسب، شرایط لازم برای پرواز این وسیله حرکتی در ماههای آتی را فراهم آورد.

وی حتی در نظر دارد تا با اعلام فراخوانی جهانی، سایر سازندگان دستگاههای مشابه در سراسر جهان را برای برگزاری مسابقه سرعت ترغیب کند. 

اخبار,اخبار گوناگون,سریعترین موتورسیکلت پرنده جهان

 این سیستم حرکتی نوین درحالی به زودی راهی آسمان می شود که نسخه ابتدایی آن یعنی G به زحمت به حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت می رسید.

G2 دارای دو صندلی است که به لطف بهره گیری از فیبر کربنی در ساخت بخش هایی از بدنه، وزن بسیار کمی دارد.


محققان فناوری هایی همچون موتورسیکلت پرنده را در زمره خلاقانه ترین فناوری های درحال ظهور می دانند و در عین حال آنها را پل ارتباط دهنده گذشته با ایده های آینده می دانند.

 

اخبار گوناگون - مهر