دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سرکشی یک پژوهش به هزینه غذای هفتگی فقرا و ثروتمندان+ تصاویر




سرکشی یک پژوهش به هزینه غذای هفتگی فقرا و ثروتمندان+ تصاویر
یک پژوهش جدید در مورد آنچه 30 خانواده در مناطق مختلف جهان طی یک هفته صرف می‌کنند، نمایشگر تفاوت بسیار زیاد رژیم‌های غذایی میان ملل مختلف است.
این پژوهش نشان می‌دهد چیپس، بیسکوئیت و شیرینی‌های شکلاتی بر سبد خرید خانواده‌های انگلیسی حکمفرماست و هر هفته بطور میانگین 155 پوند برای تغذیه یک خانواده چهار نفری خرج می‌شود.
موارد دیگر در فهرست خرید این خانواده‌ها شامل غذاهای آماده مانند خوراک لوبیا و همچنین کالاهای راحتی مانند سس کچاپ، چای کیسه‌ای و مایونز است.این تصاویر از خرید هفتگی غذا نشانگر تفاوت واضح بین عادات غذایی ملل مختلف است.
در یک اردوگاه مهاجران در کشور قحطی زده چاد در شمال آفریقا شش عضو خانواده ابوبکر مجبورند یک هفته تمام را با چند بسته جو، گوشت خشک شده و چند بطری آب با هزینه 37 پوند در هفته بگذرانند.
خانواده‌های اکوادوری در آمریکای جنوبی مانند خانواده «ایم» نیز برای زندگی با توشه ناچیز خود به عنوان غذا مشکل دارند.آنها در هفته تنها توانایی خرید به اندازه 20 پوند غذا برای خانواده 9 نفری خود دارند که بیشتر شامل کلم و سیب زمینی برای سوپ است.
اما درکشورهای پیشرفته دیگر، فهرستهای خرید مشابه انگلیس است.خانواده ریوایس در کارولینای شمالی آمریکا هفته‌ای 220 پوند برای خرید غذاهای فست فود مانند پیتزا و همبرگر برای تغذیه چهار عضو آن هزینه می کنند.
در ژاپن خانواده «اوکیتا» 200 پوند در خرید هفتگی خود که شامل مقادیر بزرگ ماهی گران قیمت برای پختن غذاهایی مانند ساشیمی است، هزینه می کنند.
خانواده «منزو» در ایتالیا به نظر می‌رسد که با وجود ماهی، پاستا و میوه و سبزیجات تازه در لیست خرید هفتگی 167 پوندی خود از رژیم متعادلتری برخوردارند.اما مالندرها از آلمان از همه جلو زده و 320 پوند برای خرید هفتگی غذای چهار عضو خانواده هزینه می کنند.
خانواده نامگای در دهکده شینگی در بوتان با هزینه هفتگی 3.20 پوند برای تغذیه 13 تن کاملا در جهانی متفاوت زندگی می‌کنند.این تصاویر منحصربفرد از عادات غذایی جهانی، موضوع کتاب جدید پیتر مِنزل، موسوم به «سیاره گرسنه» است.
منزل به همراه همسرش از 330 خانواده در 24 کشور جهان برای پژوهش خود دیدن کرد. وی امیدوار است پژوهشش، تبدیل به یک اطلس کامل در آینده شود.پروفایل هر خانواده شامل یک شرح از خرید غذای هفتگی و تصویری از کل خانواده در کنار یک هفته ارزش خواروبار است.

هزینه غذای هفتگی فقرا

انگلیس: فهرست غذایی خانواده کلینگ بورن دوسیس با هزینه خرید هفتگی 155 پوند آواکادو، کوکتل میگو و کیک فاج شکلاتی با خامه است

هزینه غذای هفتگی فقرا

چاد، آفریقای شمالی: خانواده ابوبکر از دافور سودان هفته‌ای 37 پوند برای غذای شش عضو آن هزینه می کند

هزینه غذای هفتگی فقرا

ژاپن: خانواده اوکیتا از شهر کودایرا هفته‌ای 200 پوند برای خرید غذا صرف می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

مصر: خانواده احمد از قاهره هفته‌ای 43 پوند برای غذا هزینه می کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

آمریکا: خانواده ریوایس از کارولینای شمالی 220 پوند برای خرید هفتگی غذا شامل چندین غذای فست فود هزینه می کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

استرالیا: خانواده براونز با ارزش غذایی 242 پوند به تصویر کشیده شده‌اند

هزینه غذای هفتگی فقرا

لهستان: خانواده سابزینسکی که هفته ای تقریبا 99 پوند برای خرید هفتگی خود صرف می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

مغولستان: خانواده باتسوری از اولانباتار هفته ای 25 پوند برای غذا هزینه می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

هند:پاتکارها از اوجاین هفته‌ای 25 پوند صرف خرید غذا می کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

مالی: ناتوموها از کواکورو حدود 16 پوند در هفته برای غذا هزینه می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

ایتالیا: خانواده مانزوس هفته‌ای 167 پوند برای خرید هفتگی غذا از جمله ماهی، پاستا، میوه، سبزیجات و آب میوه صرف می کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

اکوادور: خانواده آیم با ارزش غذایی یک هفته با هزینه 20 پوند در خانه خود در تینگو به نمایش درآمده‌اند

هزینه غذای هفتگی فقرا

کویت: خانواده الحقان از شهر کویت با خرید هفتگی غذای 140 پوند

هزینه غذای هفتگی فقرا

گواتمالا: خانواده مندوزاس از توداس سانتوز هفته‌ای 48 پوند برای خرید غذا هزینه می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

کانادا: ملانسون‌ها از ایکالوئیت هفته‌ای 220 پوند برای غذا صرف می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

بوتان: خانواده نامگای از دهکده شینگخی هفته‌ای 3.20 پوند برای خرید غذا هزینه می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

خانواده ملاندر هفته ای حدود 320 پوند برای خرید هفتگی صرف می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

مکزیک: خانواده کیسلز از کوئرناواکا هفته‌ای 115 پوند برای خرید غذا صرف می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

چین: خانواده دانگ از پکن حدود 99 پوند برای خرید غذای هفتگی خود هزینه می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

آمریکا: خانواده کیون از کالیفرنیا هفته‌ای 103 پوند برای خرید غذا هزینه می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

فرانسه: خانواده لوموینز از مونترآل هفته‌ای 269 پوند هزینه صرف خرید غذا می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

گرینلند: مدسنها از کیپ هوپ هفته ای حدود 177 پوند صرف خرید غذا می‌کنند

هزینه غذای هفتگی فقرا

ترکیه: خانواده کلیک از استانبول هفته‌ای 93 پوند برای خرید غذا هزینه می‌کنند

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
فرق انفاق فقرا با ثروتمندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت اکثر مردم آمریکا از کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان



 

 

حمایت اکثر مردم آمریکا از کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان

 

به نقل از ای بی سی نیوز، مدتی است جنبش اشغال وال استریت به دلیل اعتراض مردم به کمبود درآمد و وجود اختلاف شدید طبقاتی میان فقیران و ثروتمندان در آمریکا به راه افتاده است، به همین منظور دو پایگاه خبری ای بی سی و واشنگتن پست نظرسنجی در این زمینه انجام داده اند که در آن 60 درصد مردم آمریکا از شعار این جنبش حمایت کرده اند.

بر اساس این گزارش، در این نظرسنجی مشخص شده است که از هر 10 آمریکایی شش نفر با این موضوع موافقند که دولت باید تلاش های خود را برای کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان افزایش دهد، این در حالی است که حمایت از جنبش وال استریت در میان افراد نظر سنجی شده چندان چشمگیر نیست.

این گزارش در ادامه می افزاید: این نظرسنجی نشان می دهد که افراد کمی از جنبش وال استریت که شعار اصلی آن مبارزه با همین افزایش فاصله طبقاتی است، حمایت کرده اند. در عین حال در این نظرسنجی مشخص شده است که 61 درصد از مردم آمریکا بر این باورند فاصله طبقاتی در آمریکای امروز از هر دوران دیگر در طول تاریخ بیشتر است، و با وجود نگرانی های عمومی در مورد عملگرایی دولت آمریکا، این افراد معتقدند دولت باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام دهد.

این گزارش در ادامه می افزاید: گزارش اخیر منتشر شده مبنی بر تخمین اداره بودجه کنگره در مورد این که یک درصد جمعیت ثروتمند آمریکا از سال 1979 تاکنون درآمد خود را به سه برابر افزایش داده اند، باعث افزایش نگرانی مردم شده است. این افزایش در شرایطی رخ داده است که در این مدت 80 درصد از مردم آمریکا شاهد کاهش حقوق تدریجی درآمد خود در این مدت بوده اند.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرده است که 37 درصد از مردم آمریکا فاصله طبقاتی را بسیار بیشتر از گذشته می دانند، و تنها پنج درصد بر این باورند که فاصله طبقاتی در شرایط فعلی از گذشته کمتر شده است. همچنین 43 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی قویا بر این باورند که دولت باید تلاش خود را برای کاهش این فاصله افزایش دهد، اگرچه 24 درصد با این مسئله مخالفت می کنند.

این گزارش در ادامه می افزاید: 84 درصد از افرادی که معتقدند فاصله طبقاتی نسبت به گذشته افزایش یافته است، می گویند دولت باید در این زمینه تلاش کند، در عین حال 41 درصد از افرادی که معتقدند این فاصله افزایش نیافته است نیز با این مسئله موافقند.

علاوه بر این شرکت کنندگان در نظرسنجی با راه حل افزایش مالیات موافقت کرده اند. به طوری که 75 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که با افزایش مالیات برای میلیونرها موافقند. از طرف دیگر 56 درصد با کوچکتر شدن دولت موافقت و 38 درصد نیز مخالفت کرده اند.

همچنین 60 درصد از پاسخ دهندگان حمایت خود را از سیاست های مربوط به توزیع ثروت اعلام کرده اند، 44 درصد نیز از جنبش وال استریت حمایت کرده اند و در عین حال 41 درصد با این جنبش مخالفند.../شفاف