دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سرطان زایی لامپ های كم مصرف ثابت نشده است



 

 

سرطان زایی لامپ های كم مصرف ثابت نشده است

 

سرطان زایی لامپ های كم مصرف استناد علمی ندارد و مردم تا قبل از اثبات علمی سرطان زایی لامپ های كم مصرف، نگران نباشند.

عبدالله فضلعلی زاده در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: ماده جیوه فلزی سمی به حساب می آید كه باعث اختلالات خونی می شود. این اختلالات می تواند به صور مختلفی در افراد بروز كند اما ارتباط آن با سرطان اثبات شده نیست و باید مورد بررسی علمی قرار گیرد بنابراین مردم تا قبل از اثبات علمی از بابت سرطانزایی لامپ های كم مصرف نگران نباشند.

وی گفت: برای اثبات سرطان زا بودن جیوه موجود در لامپ های كم مصرف باید تحقیقات مختلف صورت گیرد و نتایج مقایسه شوند زیرا جیوه فلزی سمی همانند سرب است چنانچه سرب ناشی از سوخت ماشین ها زیاد مورد تنفس قرار گیرد به بروز ناراحتی های ریوی می انجامد و حالت های ارتجاعی ریه را می گیرد با این حال هنوز سرب به عنوان عامل ایجاد كننده سرطان به شمار نمی رود.

فضلعلی زاده در پاسخ به این پرسش كه مسئله ارتباط سیگار و سرطان به چه صورت است، اظهار داشت: ارتباط بین سیگار و سرطان امری ثابت شده است و كسانی كه در مجاورت استنشاق سیگار هستند در طول عمر خود در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند و این مسئله كه برخی در زمان سیگار كشیدن از فیلتر استفاده می كنند یا قبل از اینكه آتش سیگار آنان به انتها برسد سیگار كشیدن را به اتمام می رسانند تا كمتر در معرض سرطان قرار گیرند اشتباه است زیرا به طور جِد اثبات شده است كه استعمال سیگار سرطان زا است.

وی در پاسخ به این پرسش كه برخی شنیده ها حاكی از این است كه میوه های وارداتی به كشور سرطان زا هستند، تصریح كرد: این مسائل بیشتر شایعه است ولی در مجموع در این زمینه باید وزارت بازرگانی، جهادكشاورزی و موسسه استاندارد كه مجوز ورود این محصولات را می دهند پاسخگو باشند.

فضلعلی زاده خاطرنشان كرد: میوه ها زمانی می توانند سرطان زا باشند كه تحت تابش اشعه رادیو اكتیو قرار گیرند كه این مسئله در میوه های درختی به ندرت امكانپذیر است و میوهای همچون سیب زمینی، گوجه فرنگی و خیار نیز اگر در معرض كودهای آلوده قرار گیرند به دلیل ساختار خود تحت تأثیر مواد آلوده قرار نمی گیرند..... / خبرگزارى فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
اشتغال زایی و کسب درآمد میلیونی با تعمیر لامپ کم مصرف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پزشكان ایتالیایی هشدار دادند: مصرف كم الكل هم، سرطان‌زاست



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پزشكان ایتالیایی هشدار دادند:

مصرف كم الكل هم، سرطان‌زاست

پزشكان ایتالیایی در یك مطالعه جدید هشدار دادند حتی مصرف مقادیر اندك نوشیدنی‌های الكلی نیز تاثیر چشمگیری در افزایش خطر ابتلا به سرطان دارد.

این پزشكان تاكید كردند فقط مصرف‌ كنندگان افراطی نوشابه‌های الكلی در معرض خطر امراض و ناراحتی‌های ناشی از مصرف این نوشابه‌ها نیستند بلكه حتی افرادی هم كه مقادیر اندكی الكل استفاده می‌كنند در معرض خطر فزاینده ابتلا به سرطان هستند.

به گزارش روزنامه اكسپرس، متخصصان علوم پزشكی دانشگاه میلان در این باره متذكر شدند كه مصرف حداقل نوشابه‌های الكلی، سالانه جان 34 هزار نفر را در سراسر جهان می‌گیرد./ایسنا