دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سربازان آمریکایی تبدیل به جت می‌شوند



اخبار,اخبار علمی,تبدیل سربازان آمریکایی تبدیل به جت

اخبار علمی و آموزشی - سربازان آمریکایی تبدیل به جت می‌شوند

سازمان تحقیقات دفاعی امریکا در حال تکمیل فناوری جدیدی است که به واسطه آن سربازان امریکایی تبدیل به دونده هایی می شوند که مسافت های طولانی را در مدت زمان کوتاهی طی می کنند.

این سازمان همواره به دنبال افزایش توان و قدرت نظامی خود بوده است. در همین راستا، سازمانی را با عنوان DARPA مخفف
“Defense Advanced Research Projects Agency به معنای سازمان پروژه های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته تاسیس کرده تا این سازمان به طور خاص و مشخص بر روی فعالیت های نظامی در رابطه با افزایش قدرت تدافعی و همینطور استفاده از فناوری های نوین و جدید بپردازد. برای مثال، پرینت سه بعدی یکی از فناوری های جدیدی بود که مورد توجه و استقبال این سازمان قرار گرفت.

 

اما این سازمان اخیرا نیروهای نظامی و سربازان خود را به سیستم های پیشرفته ای تجهیز می کند تا احتمال هر گونه آسیب و خطری به سربازانش را کاهش دهد. چندی پیش اخبار متفاوتی در رابطه با تغییر ژن های سربازان امریکایی و مقاوم ساختن آنها در برابر خطرات منتشر شد و اکنون دارپا از پروژه جدیدی خبر داده که سربازان امریکایی را تبدیل به جت می کند. سربازان بسته جت مانند سبکی همانند کوله پشتی را به کمر خود متصل می کنند که سرعت اعجاب انگیزی به آنها بخشیده و می توانند مسافت های طولانی را تنها در چندین ثانیه طی کنند. وزن این دستگاه حدودا 6 کیلو بوده و می توان بیش از 6 ساعت از آن استفاده کرد.

 

اخبار,اخبار علمی,تبدیل سربازان آمریکایی تبدیل به جت

 

یکی از مقامات این سازمان در مصاحبه ای گفت:" در عصر ارتباطات و استفاده از سلاح های جدید در جنگ ها یا حتی ترورهای ترتیب داده شده، مسلما دیگر نیروی فیزیکی سربازان اهمیت و نقش چندانی ندارد اما گاهی اوقات مانند زمانی که وسایل یا ابزارهای مختلفی باید توسط یک سرباز حمل شوند، میزان سرعت یا دسترسی هر چه زودتر بیماران یا پزشکان به تسهیلات پزشکی می تواند نقش به سزایی داشته باشد."


این تکنولوژی جدید می تواند برای آتش نشانان یا حتی افراد سالمند نیز سودمند باشد. سازمان دارپا بودجه ای در حدود 2.9 میلیون دلار را به این طرح اختصاص داده است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در جریان آزمایشات اولیه این تحقیق، سربازان توانستند با استفاده از پک جت مانند مسافت 200 متر را تنها در 25 ثانیه طی کنند.
اخبار علمی و آموزشی - مهر


ویدیو مرتبط :
آموزش شلیک RPG به سربازان آمریکایی توسط سربازان لهستانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهدید بی سابقه مقام آمریکایی علیه ایران: روزی که اوباما دستور حمله دهد را تبدیل به طولانی‌ترین و بدترین روز برای دشمنان می‌کنم!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کاخ سفید: "ماتیس" به زودی برکنار می شود

تهدید بی سابقه مقام آمریکایی علیه ایران: روزی که اوباما دستور حمله دهد را تبدیل به طولانی‌ترین و بدترین روز برای دشمنان می‌کنم!

ماتیس در خطاب به جمهوری اسلامی گفت: «در حال حاضر ما یک ناوهواپیمابر در خلیج فارس داریم. مایلم به هر دشمنی که خواهان سوء استفاده از این موقعیت است بگویم، روزی که رئیس‌جمهور دستور عملیات دهد، برای دشمنان این روز بسیار بدی خواهد بود.» وی افزود: «من این روز را بدل به طولانی‌ترین و بدترین روز برای دشمنان می‌کنم.»

انتخاب : فرمانده نیروهای آمریکایی در خلیج‌فارس ضمن تکرار ادعاهای تکراری در مورد برنامه هسته ای ایران، تهدیدی بی سابقه علیه کشورمان مطرح کرد، هر چند این ادعاها با واکنش آمریکا مواجه شد و احتمال برکناری او افزایش یافت.

وی از مسئولین ایرانی خواست که توان نظامی آمریکا در خلیج‌فارس را به چالش نکشند.

وی تصریح کرد که کاهش نیروهای نظامی آمریکا نباید سبب آن شود که "دشمنان" قدرت نظامی آمریکا را در منطقه "دست‌کم بگیرند."

ماتیس خطاب به ایران گفت: در حال حاضر ما یک ناوهواپیمابر در خلیج فارس داریم. مایلم به هر دشمنی که خواهان سوء استفاده از این موقعیت است بگویم، روزی که رئیس‌جمهور دستور عملیات دهد، برای دشمنان این روز بسیار بدی خواهد بود.

وی افزود: من این روز را بدل به طولانی‌ترین و بدترین روز برای دشمنان می‌کنم!

فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه تاکید کرد که در صورت لزوم ناو هواپیمابر هری ترومن در ظرف ۲۱ روز یا کمتر آماده عملیات خواهد بود. وی افزود که در صورت لزوم اعزام ناوهواپیمابر دیگری به خلیج‌فارس می‌تواند حتی در مدت ۲ هفته صورت گیرد.

ژنرال ماتیس درباره آمادگی نیروهای تحت فرمان خود گفت: «من دو هفته پیش بر روی ناوهواپیمابر هری ترومن بودم و گفت‌وگویی با آدمیرال سوینی داشتم. وی به من اطمینان داد که هواپیماها و ناوهای جنگی تحت فرماندهی وی در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده انجام عملیات نظامی هستند.»

به گفته ژنرال ماتیس هم‌اکنون ناوهواپیمابر جان استنیس به همراه چندین ناوشکن و کشتی‌های جنگی دیگر وظیفه حفاظت از آب‌های استراتژیک خلیج‌فارس در نزدیکی سواحل ایران را بر عهده دارد.

عصبانیت کاخ سفید

یکی از مقامات رسمی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود تصریح کرد که سخنان ژنرال ماتیس به‌رغم پشتیبانی از سیاست‌های عمومی باراک اوباما جهتی غیر از نظرات کاخ سفید را دنبال می‌کند.

بر اساس برخی گمانه‌زنی این امکان وجود دارد که ژنرال ماتیس پیش از موعد مقرر از خدمت منفصل شود، زیرا که وی درباره چگونگی برخورد با ایران با مقامات غیرنظامی کاخ سفید دارای مواضع یکسانی نیست./انتخاب