دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سحابی به شکل یک گل / عکس روز ناسا



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

ابرهای کیهانی که در عکس روز ناسا ثبت شده‌اند در فاصله‌ ۱۳۰۰ سال نوری از زمین و در صورت فلکی قیفاووس قرار دارند. سحابی سمت راست به نام «سحابی عنبیه» یا NGC 7023 شناخته می‌شود به شکل یک گل در آمده است.

این تصویر تلسکوپی به خوبی شکل و رنگ‌های سحابی را نشان می‌دهد. در خود سحابی می‌بینید که چگونه گازهای آبی رنگ، یک ستاره‌مرکزی را احاطه کرده‌اند. رنگ آبی نشانگر بازتاب نور ستاره‌ مرکزی از غبار متراکم است. رشته‌های مرکزی این سحابی بازتابی به رنگ قرمز خیلی ضعیف می‌درخشند.

 

دلیلش این است که بعضی از دانه‌ها غبار تابش غیر مرئی فرابنفش ستاره را به نور قرمز تبدیل می‌کنند. رصدهایی که در طول موج فروسرخ از این سحابی صورت گرفته نشان می‌دهد که سحابی عنبیه دارای مولکول‌های پیچیده‌ی کربن به نام PAH است.

 

اخبار علمی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
شکل دادن نان تست به شکل گل برای پیش غذا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سحابی خارق‌العاده ببینید/عکس روز ناسا



عکس روز ناسا به تصویری از یکی از مشهورترین سحابی‌های آسمان شب یعنی سحابی سراسب تعلق گرفته است. نام این سحابی به این خاطر است که چهرهٔ تیره‌ای از سر اسب در سحابی دیده می‌شود.

این سر اسب در واقع  غباری کدر است که این شکل را به خود گرفته است. این جرم نیز همچون ابرهای جو زمین به صورت اتفاقی چنین شکلی را به خود گرفته است. بعد از چندین هزار سال، بخش داخلی سحابی به دلیل حرکت دگرگون می‌شود. انتشار سحابی به رنگ قرمز به علت آمیخته شدن الکترون با پروتونهای اتم هیدروژن است.  در قسمت سمت چپ سحابی سر اسب، سحابی شعله دیده می‌شود. یک سحابی نارنجی رنگ که رگه‌هایی از سحابی‌های تاریک در آن دیده می‌شود.
 

اخبار,اخبار گوناگون ,مشهورترین سحابی‌های آسمان

 

اخبار گوناگون - خبر انلاین