دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ستاره های درخشان نمایشگاه خودرو نیویورک


نمایشگاه بین المللی نیویورک امسال میزبان خودروهای مهمی در همه بخش های این صنعت بوده است.

وب سایت دیجیاتو - پویا بهرامی: نمایشگاه بین المللی نیویورک امسال میزبان خودروهای مهمی در همه بخش های این صنعت بوده است. در کلاس های مفهومی، خودروهای سبز و حتی خودروهای اسپرت رونمایی های مهمی صورت پذیرفته که در ادامه شما را دعوت می کنیم تا با 5 خودروی که امسال بیش از بقیه سر و صدا کرده اند آشنا شوید.

1.نیسان GT-R 2017

5 ستاره نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در یک نگاه

باور این مسئله که از رونمایی آخرین نسل نیسان GT-R یک دهه می گذرد بسیار سخت است. در واقع نیسان با معرفی GT-R خواب و خوراک تمامی رقبا را ربود و به رقیبی سرسخت برای خودروهای 200 هزار دلاری تبدیل شد. نیسان هر ساله GT-R را با آپدیت های جدید فنی و ظاهری روانه بازار می کند. اما امسال تغییرات بیشتر از هر زمان دیگری بوده است و به احتمال زیاد آخرین مدل از این نسل خواهد بود.

5 ستاره نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در یک نگاه

نیسان دست به تغییرات گسترده ای در داخل اتاق زده و باید عنوان کرد که با لوکس ترین نیسان GT-R تاریخ طرف هستیم. نیسان قدرتی در حدود 565 اسب بخار از موتور V-6 دو توربو استخراج کرده و گشتاور آن هم به 467 lb-ft می رسد. جعبه دنده همانند همیشه 6 سرعته دوبل کلاچ است و قدرت را به هر چهارچرخ انتقال می دهد. ضریب درگ این مدل تازه بازهم بهبود یافته و به عدد خیره کننده 0.26 رسیده است. باید دید که آیا نیسان نسخه های خاص تری همچون پرمیوم و NISMO از این فیس لیفت جدید ارائه خواهد کرد یا خیر؟



2.مزدا MX-5 RF

5 ستاره نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در یک نگاه

یکی از خیره کننده ترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه نسخه تارگا (سقف فلزی-شیشه ای) میاتا یا همان MX-5 RF بود. سقف تارگا این خودروی کوچک 2 نفره در عرض 12 ثانیه باز یا بسته می شود و این کار را در حین حرکت با سرعت 6 مایل بر ساعت هم می توان انجام داد.

5 ستاره نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در یک نگاه

برای مقایسه آئودی R8 این کار را در عرض 20 ثانیه انجام می دهد. گرچه نسخه سقف پارچه ای میاتا در عرض 3 ثانیه سقف را باز یا بسته می کند که سرعت قابل توجه ای است.



3.جنسیس New York Concept

5 ستاره نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در یک نگاه

جنسیس یا همان بخش لوکس ساز هیوندای، از نسخه کانپست مدلی که قرار است رقیب سرسختی برای بی ام و سری 3 باشد، در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. طراحی این کانسپت بیشتر یادآور طرح های فرانسوی است تا کره ای.

5 ستاره نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در یک نگاه

طراحی این کانسپت به قدری خیره کننده و چشم نواز از کار در آمده که اکثر بازدیدکنندگان محو تماشای آن می شدند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که نسخه تولیدی آن چه زمانی عرضه می شود و آیا می تواند رقیبی شایسته و قابل توجه برای بی ام و سری 3 و دیگر رقیبان اروپایی و آمریکایی باشد یا خیر؟



4.لینکلن Navigator Concept

5 ستاره نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در یک نگاه

نویگیتر یک شاسی بلند فول سایز خانوادگی است. شرکت لینکولن پیش نمایشی از آنچه که قرار است در نسل بعدی رخ دهد را به نیویورک آورده است. درب های این خودرو یک تکه هستند و به صورت عقابی رو به بالا باز می شوند.

5 ستاره نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در یک نگاه

در واقع این طرح شبیه چیزی است که در تسلا X استفاده شده اما با ابعاد خیلی بزرگ تر. گرچه ظاهر خودرو بسیار شبیه به مدل های کادیلاک شده است اما باید اعتراف کرد که حس لوکس بودن نویگیتر از هر کادیلاک شاسی بلندی بیشتر است.



5.تویوتا پریوس پرایم 2017

5 ستاره نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در یک نگاه

تویوتا یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهایش را به صورت هیبرید و با طراحی بیرونی و داخلی جدید روانه نمایشگاه نیویورک کرده است. در داخل کابین از یک صفحه نمایش 11.6 اینچی تمام لمسی در مرکز کونسول استفاده شده که به شما محل های دقیق ایستگاه شارژ باتری ها به همراه مصرف دقیق الکتریسیته را به نشان می دهد.

5 ستاره نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در یک نگاه

موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر به همراه موتور برقی و بسته باتری با ظرفیت 8.8 Kw-h قوای محرکه این خودرو را تشکیل داده اند. باتری های این خودور از نوع لیتیوم است و خودرو  را در حالت تمام برقی تا 22 مایل جا به جا می کند. حداکثر سرعت در حالت تمام الکتریکی معادل 134.4 کیلومتر بر ساعت است. این خودروی هیبریدی در عرض 5.5 ساعت به شارژ 100 درصد می رسد و از شارژر 240 ولتی استفاده می کند.


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه 2015 خودرو در نیویورک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایشگاه خودرو نیویورک همه را غافلگیر کرد!


 
 


نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک 2012