دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سایتی برای یادآوری گذشته شهرها


پای صحبت قدیمی‌ها و سالخورده‌ها که می‌نشینید، کلی خاطره از گذشته شهرها دارند، اینکه فلان خیابان قبلا، ظاهری دیگر داشت. اما چگونه می‌شود، این خاطره‌ها را با بقیه به اشتراک گذاشت و گذشته شهرها را احیا کرد و نوستالژی‌بازی کرد؟!

پای صحبت قدیمی‌ها و سالخورده‌ها که می‌نشینید، کلی خاطره از گذشته شهرها دارند، اینکه فلان خیابان قبلا، ظاهری دیگر داشت، در آن گوشه شهر چه مغازه یا سینمایی بود، بعضی‌ها حتی عکس‌هایی از گذشته در آلبوم‌هایشان دارند.

اما چگونه می‌شود، این خاطره‌ها را با بقیه به اشتراک گذاشت و گذشته شهرها را احیا کرد و نوستالژی‌بازی کرد؟!

سایت‌های جالبی در اینترنت هستند که به کمک آنها می‌شود، نقبی به گذشته زد:

WhatWasThere یکی از تازه‌ترین این سایت‌هاست، به کمک این سایت می‌توان منظره بسیاری از شهرهای جهان را در گذشته روی نقشه دید و روی نمایی از سرویس خیابان گوگل، عکسی از گذشته را دید. شوربختانه، عکسی از تهران یا دیگر شهرهای ایران در این سرویس نیست. البته کاربران سایت می‌توانند خود دست به کار شوند و عکس‌هایشان را آپلود کنند.



سایت دیگر HistoryPin است که دارای بیش از ۳۶ هزار عکس است. این سایت هم عکس قدیمی را روی نمایی از سرویس خیابان گوگل، نمایش می‌دهد.



نمایی از میدان ترافالگار لندن در سرویس خیابان گوگل و عکسی از تاجگذاری جورج ششم
LookBackMaps, SepiaTown هم سایت‌هایی با کارکرد مشابه هستند.

منبع : 1Pezeshk.com


ویدیو مرتبط :
یادآوری دوران گذشته کوخالو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

يك هزارنفردرتعطيلات نوروزسال گذشته كشته



 

 

 

 

تعطیلات نوروز

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور:

يك هزار نفر در تعطيلات نوروز سال گذشته كشته شده‌اند


سال گذشته يك هزار نفر در تعطيلات نوروز كشته شده‌اند كه اميدواريم امسال با همكاري همياران پليس، پليس‌ياران جوان و نوجوان و فرهنگ‌ياران سال آينده اين آمار كاهش يابد.

ايلنا: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور اعلام كرد سال گذشته يك هزار نفر در تعطيلات نوروز كشته شده‌اند كه اميدواريم امسال با همكاري همياران پليس، پليس‌ياران جوان و نوجوان و فرهنگ‌ياران سال آينده اين آمار كاهش يابد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسكندر مومني در برنامه زنگ هميار پليس كه با حضور مسئولان نيروي انتظامي و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: بيش از هشت ميليون هميار پليس تاكنون شناسايي شده كه امسال اين رقم به 13 ميليون نفر مي‌رسد. همچنين يك ميليون فرهنگ‌يار ترافيك به اين مجموعه افزوده مي‌شود.
وي گفت: سال آينده و تعطيلات نوروزي با كمك اين افراد مي‌توانيم بستري را فراهم كنيم تا تمامي هموطنان ايمن به مسافرت بروند چرا كه اين افراد بسيج، ساماندهي و آموزش ديده‌اند تا در كاهش تلفات انساني ايفاي نقش كنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور با تاكيد بر استقرار اصل قانون‌پذيري در جامعه گفت: با اين وجود نياز به حلقه تكاملي احساس شد و نقش فرهنگيان در اين زمينه پررنگ شد و از اين جهت فرهنگ‌ياران به مجموعه پيوستند.
مومني با بيان اينكه رانندگي امر مشتركي است و روحيه جمعي مي‌طلبد، گفت: اگر به رانندگي يك امر فردي نگاه كنيم رانندگان خود را رقيب يكديگر مي‌دانند و ايمني سفر كاهش مي‌يابد.
وي ادامه داد: در سال 87 علي‌رغم افزايش 16 تا 20 درصدي سفرها و وارد شدن يك ميليون و 300 خودرو به حمل‌ونقل كشور و همچنين اضافه شدن يك ميليون و 500 هزار راننده جديد خوشبختانه 700 نفر از آمار فوتي‌ها نسبت به سال گذشته كاهش يافته است كه اين مسئله متاثر از مشاركت مردم و همياران پليس است.