دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت یک حسگرژلی برای مراقبت از اعضا داخلی بدن انسان+تصاویر



اخبار علمی - ساخت یک حسگرژلی برای مراقبت از اعضا داخلی بدن انسان+تصاویر

محققان ژاپنی به تازگی یک حسگر با ژل خاصی ساخته‌اند که به طور مستقیم و بدون هیچ لغزشی برای نظارت روی اندام های داخلی بدن انسان می‌چسبد.

به گزارش فارس، گروهی از محققان ژاپنی به تازگی یک حسگر با ژل خاص ساخته‌اند که به طور مستقیم در اندام‌های داخلی بدن انسان می‌چسبد، این حسگر برای اندازه گیری سیگنال‌های الکتریکی بسیار کوچک ساخته شده است. این حسگر ژل به هر نوع سطح داخلی از جمله قسمت‌های مرطوب، لیز و چسبناک اعضا داخلی بدن انسان می‌چسبد و می‌تواند از فعالیت‌های الکتریکی و تنش داخلی بدن مراقبت کند.

سنسور ژل از ترکیب پلی وینبل الکل ساخته شده به همین دلیل می‌تواند روی یکی از قسمت‌های داخلی بدن انسان بدون لیز خوردن یا کنده شدن ثابت بماند.

پلی وینبل الکل یکی از پلیمرهای سازگار با طبیعت و محلول در آب است که دارای خواص بسیار عالی و همچنین خواص امولسیون کننده در محیط است؛ مقاومت بسیار عالی شیمیایی و خواص فیزیکی ریزن پلی وینبل الکل باعث استفاده بسیار وسیع این رزین در صنعت شد؛ این پلیمر یک چسب بسیار مرغوب است و مقاومت بسیار خوبی در مقابل حلال ها، روغن و گریس دارد.

حسگر ژل قادر به تنظیم دستگاه ضربان قلب است و می‌تواند آن را تنظیم کند و بر ضربان قلب و جزئیات آن نظارت دارد. همچنین می‌تواند برای اطمینان، از یک عضو شکسته که تحت فشار نباشد مراقبت کند، درمان آن را تسهیل بخشد و نظارت داشته باشد.

در حال حاضر این سنسور الکترونیکی در مرحله نمونه اولیه است، اولین آزمون این حسگر بر روی موش انجام شد و محققان قادر به تعیین محل آن در قلب بودند با این حال تا قبل از اینکه برای انسان استفاده شود باید چند سال مورد آزمایش قرار گیرد.

 

اخبار,اخبار علمی ,مراقبت از اعضا داخلی بدن

 

اخبار,اخبار علمی ,مراقبت از اعضا داخلی بدن

 

اخبار,اخبار علمی ,مراقبت از اعضا داخلی بدن

 اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
تصاویر واقعی از خروج روح از بدن انسان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت قطعات یدکی برای بدن انسان/ تولید ریه در آزمایشگاه




اخبار علمی - ساخت قطعات یدکی برای بدن انسان/ تولید ریه در آزمایشگاه

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه تکزاس می گویند برای نخستین بار در جهان موفق شده اند ریه انسان را در محیط آزمایشگاه تولید کنند.

به گزارش مهر، اگر آزمایش ها حاکی از عملکرد موفق این ریه آزمایشگاهی باشد، می توان از آن برای درمان بیش از هزار و 600 بیمار آمریکایی که منتظر دریافت ریه پیوندی هستند استفاده کرد اما این ریه مصنوعی احتمالا تا چندین سال دیگر برای کاربردهای درمانی به بیمارستانها عرضه نخواهد شد.

جوان نیکلاس محقق دانشگاه تگزاس گفت: ساخت چنین بافت هایی پیش از این در فیلم های علمی تخیلی به وفور دیده شده و ما اکنون قصد داریم این تفکر را به علم واقعی بیاوریم.

 

اخبار,اخبار علمی,ریه مصنوعی
تصویر A داربست کلاژن و الاستین ریه - تصویر B بافت ریه پس از رشد سلول ها

در این پژوهش، محققان بافت ریه را از 2 کودکی که جان خود را بر اثر تروما از دست داده بود گرفتند. پس از پاک سازی بافت آسیب دیده ، داربستی از کلاژن و الاستین را آن باقی ماند.

آنها سلول های لازم  را از ریه دیگر گرفته و آنها را در این داربست قرار دادند. سپس داربست و سلولهای آن را در مایعی پر از مواد مغذی و پشتیبان رشد سلول غوطه ور کرده و منتظر ماندند.

این ریه ها مانند ریه های طبیعی رشد کردند اما بافت آن نرم تر، کم تراکم تر و صورتی تر بود.

احتمالا هنوز 12 سال تا آماده شدن این ریه های مصنوعی برای پیوند زمان باقی است.

نیکلاس اظهار داشت تا آن موقع من دیگر پیر و بازنشسته شده ام و دانشجویانم این تحقیقات را ادامه خواهند داد.
اخبار علمی - مهر