دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت میکروسکوپ کوچک قابل نصب بر روی گوشی هوشمند



اخبار,اخبار علمی,گوشی‌های هوشمند

یک شرکت آمریکایی از ابزار جدیدی برای افزودن قابلیت بزرگ‌نمایی اجسام در گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد.

میکروسکوپ برقی جدید یک ابزار کوچک است که انرژی مورد نیاز جهت فعالیت خود را از باتری گوشی‌ دریافت می‌کند. این میکروسکوپ بسیار باریک و کم‌حجم است و از نظر اندازه شبیه یک کارت اعتباری معمولی است.


پاتریک گالیکر، مدیر مسئول شرکت Scrona در مورد قابلیت‌های میکروسکوپ پرتابل جدید عنوان کرد: میکروسکوپ جدید به سیستم لنز متحرک و قطعات نوری اختصاصی و بسیار حساس مجهز شده است. در واقع همین قطعات قیمت میکروسکوپ‌های موجود در بازار را تعیین می‌کنند.


وی در ادامه افزود: کاربر با نصب میکروسکوپ هوشمند بر روی تلفن خود می‌تواند از آن در هر سطحی برای بزرگنمایی بسیار بالا استفاده کند. میکروسکوپ هوشمند جدید از نظر ظاهر هیچ شباهتی به نمونه‌های آزمایشگاهی ندارد، اما شرکت سازنده مدعی شده است که کارایی آن مانند نمونه‌های واقعی بوده و می‌تواند ابزار مفید و کم‌حجمی در دسترس دانشمندان و محققان باشد.


مدیر مسئول شرکت Scrona در مورد قیمت نهایی میکروسکوپ جدید افزود: کاربران می‌توانند این ابزار هوشمند را در دو نوع معمولی با قیمت 159 دلار و نمونه حرفه‌ای با قیمت 219 دلار تهیه کنند.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نصب اپلیکیشن DJI بر روی گوشی و تبلتهای هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبدیل گوشی‌هوشمند به میکروسکوپ



میکروسکوپ,گوشی‌هوشمند,تبدیل گوشی‌هوشمند به میکروسکوپ

تبدیل گوشی‌هوشمند به میکروسکوپ
تیمی از مهندسان دانشگاه کالیفرنیا، سامانه سه‌بعدی چاپ‌شده‌ای را ابداع کرده‌اند که دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را قادر می‌سازد از ذراتی به کوچکی 90 نانومتر تصویربرداری کنند.


این نخستین سیستم تصویربرداری تلفن‌ همراه‌محور است که می‌تواند نانوذرات منفرد و ویروس‌ها را شناسایی کند.تصویربرداری از اشیای کوچک‌تر از طول موج نور (زیرطول‌موج‌ها) نوعی چالش به شمار می‌آید زیرا مقایسه و قدرت سیگنال آن‌ها بسیار پایین است.


تیم علمی به رهبری آیدوگان اوزکان در دانشگاه کالیفرنیا موفق شد سامانه میکروسکوپی چاپ‌شده سه‌بعدی را بسازد که این عمل را صورت می‌دهد.این ابزار از دیود لیزری برای شفاف‌سازی نمونه‌های سیتومگالوویروس انسانی در زاویه شیب‌دار حدود 75 درجه استفاده می‌کند.این امر مانع از آن می‌شود که لنز بخش اعظم نور منتشرشده را گیر بیندازد و همچنین این موضوع نسبت سیگنال به نویز یک مجموعه را افزایش می‌دهد.


دانشمندان توانستند از این ابزار برای شناسایی ذرات نوری سیتومگالوویروس انسانی استفاده کنند. این ذره ویروس رایجی است که می‌تواند موجب بروز عفونت‌های بدو تولد شود و اندازه آن 150 تا 300 نانومتر گزارش شده است.


در آزمایش‌های دیگر نانوذراتی به کوچکی 90 نانومتر شناسایی شدند. این نتایج سپس با استفاده از میکروسکوپ الکترونی اسکن‌کننده تایید شدند.تیم سازنده این ابزار همچنین سیستم‌های گوشی‌هوشمند‌محوری را برای شناسایی آلرژن‌های غذایی و حتی اجزای آزمایش‌های کلیه انجام دادند.


گفته می‌شود، این سیستم‌ تصویربرداری قابل‌حمل کمتر از 0.23 کیلوگرم وزن دارد وتولید آن نیز ارزان‌تر است.ابزار مزبور می‌تواند برای اندازه‌گیری ویروس‌ها یا دیگر آزمایش‌های زیست‌پزشکی در مناطق دوردست یا فاقد امکانات به کار رود.
جزئیات این مطالعه در مجله ACS Nano منتشر شد.

منبع:konjkav.com