دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت ماوس جدید برای كاهش آسیب‌های دست



ماوس, كاهش آسیب‌های دست, ماوس جدید

 

یك محقق دانشگاه كلمبیا كه در پی استفاده مداوم از ماوس معمولی دچار عارضه صدمات کشیدگی مکرر(rsi) شده بود، دست به ساخت نوع پیشرفته‌ای از این دستگاه زده كه بجای فشار دست به پایین برای اجرای خواسته، انگشتن به سمت بالا حركت می‌كنند.

ماوس جدید دانیل بنامی «آپ ماوس» نام داشته كه در آن دكمه‌های كلیك در بالای انگشتان قرار گرفته‌اند.

در یك ماوس معمولی، نیروی فشار با استفاده از تاندونهای فلكسور ایجاد می‌شود. این عضلات منجر به بسته شدن دست می‌شوند.

با آپ ماوس، نیروی مورد نیاز برای كلیك كردن توسط اکستانسورها تامین می‌شود كه برای باز كردن دست مورد استفاده هستند. این كار باعث یك حركت متفاوت شده و می‌تواند درد ایجاد شده توسط rsi را كمتر كند.

بنامی برای آزمایش این ایده دست به ساخت یك نمونه پیش‌ساخت زیبا از این ماوس زده است. ازآنجایی كه وی از درد ایجاد شده توسط یك ماوس معمولی رنج می‌برد، توانست از شرایط خود برای آزمایش میزان كاهندگی درد توسط این دستگاه استفاده كند.

وی پس از سه ماه استفاده از این دستگاه، كاركرد آن را عالی توصیف كرد.

این مبدع آمریكایی برای آزمایش سودمند بودن این دستگاه برای افراد پیشنهاد كرده كه انگست اشاره را بر روی یك ماوس معمولی تا 10 بار بالا ببرند. اگر این شیوه برای آنها احسااس بهتری را به ارمغان می‌آورد، در آن زمان این جایگزین برای آنها جوابگو خواهد بود.

یكی از ویژگیهای غایب در این نمونه، چرخ اسکرول است كه بنامی در حال كار بر روی آن است.

این ماوس برای هر دو گروه راست و چپ دست قابل انطباق است.

منبع:konjkav


ویدیو مرتبط :
آسیب دیدگی شدید دست کارگر هنگام تمیز کردن دستگاه ساخت قالب کفش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: ساخت سوپر اسپرت های دست ساز


ماشین های سوپر اسپورت جزو بهترین ماشین ها در دنیا هستند که به خاطر گران و سفارشی بودنشان کمتر کسی از عهده خرید آنها بر میآید.