دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت قلب مصنوعی با فوم



اعضای مصنوعی بدن با جنسی از تشک‌های خواب ما وارد عرصه پزشکی می‌شوند

اخبار,اخبار علمی , قلبی مصنوعی


 دانشمندان در دانشگاه کورنل موفق به ساخت قلبی مصنوعی از جنس نوعی فوم شدند که همانند قلب انسان می‌تپد.

به گزارش  آنا به نقل از GizMag، شاید تشکی که شب‌ها روی آن می‌خوابید از جنس فوم باشد و اگر این طور است، باید جالب باشد که بدانید احتمالا دانشمندان در آینده به کمک ماده‌ای از جنس همین تشک، اعضای مصنوعی بدن خواهند ساخت. اخیرا پژوهشگران در دانشگاه کورنل با استفاده از «فوم الاستومر» موفق به تولید قلب تپنده‌ای شده‌اند که عملکردی مشابه با قلب انسان دارد.

قلب یکی از اصلی‌ترین اعضای بدن است که ایجاد مشکل در آن می‌تواند حتی باعث مرگ انسان شود. دانشمندان در تلاشند تا بتوانند قلب مصنوعی را با عملکردی شبیه به قلب طبیعی خلق کنند.

دانشمندان می‌توانند این فوم سیلیکونی را به هر شکلی که می‌خواهند، در بیاورند. حتی می‌توان این فوم را به وسیله پرینترهای سه‌بعدی نیز تولید کرد، البته وقتی که هنوز در حالت مایع قرار دارد.

پس از اتمام ساخت قلب، این فوم سخت و در عین حال قابل انعطاف می‌شود و حتی می‌توان تا 600 درصد آن را کشید. همچنین این فوم متشکل از منفذهای بهم پیوسته‌ای است که امکان عبور مایع را فراهم می‌کند. ارتباط بین این منافذ قابل تغییر است، بدین ترتیب می‌توان عملکرد و میزان انتقال مواد را کنترل و بهینه‌سازی کرد.

اخبار,اخبار علمی , قلبی مصنوعی

 

محققان برای اطمینان حاصل کردن از اینکه هیچ مایعی از این قلب مصنوعی خارج نشده است (به جز منافذی که محل ورود و خروج شلنگ حاوی مواد هستند)، قسمت خارجی این قلب را با لایه‌ای از سیلیکون انعطاف‌پذیر و فیبر کربن پوشاندند.

با تغییر در نوع و میزان مواد به کار رفته در ساخت چنین پوسته‌ای، شاید امکان بسط یافتن برای قسمت‌های مختلف ساخته شده از فوم در نرخ‌های متفاوت وجود داشته باشد. این بدان معنا است که برای مثال وقتی یک جسم کروی توسط هوا یا مایع متورم می‌شود، می‌تواند شکل تخم مرغی کشیده به خود بگیرد.

پژوهشگران همین حالا هم در حال کار کردن روی یک دست مصنوعی فومی هستند و همچنین تحقیقات خود را در زمینه ساخت مواد زیست سازگارتر و به دست آوردن تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا ادامه می‌دهند.

به گفته محققان ساخت قلب مصنوعی فومی فرآیندی سریع و آسان بود و شاید در آینده‌ای نزدیک ساخت سفارشی قلب‌ها (یا سایر اعضای بدن) برای مطابقت داشتن با نیاز هر فرد میسر شود.

 

 اخبار علمی  -  انا


ویدیو مرتبط :
ساخت قلب مصنوعی با فوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت قلب مصنوعی از جنس فوم +عکس


در حال حاضر استفاده‌های زیادی از فوم در صنایع مختلف می‌شود اما در آینده‌ای نزدیک این احتمال وجود دارد تا از این ماده در ساخت نسخه مصنوعی اعضای بدن انسان هم استفاده شود.

وبسایت فارنت - حسن کریمی: در حال حاضر استفاده‌های زیادی از فوم در صنایع مختلف می‌شود اما در آینده‌ای نزدیک این احتمال وجود دارد تا از این ماده در ساخت نسخه مصنوعی اعضای بدن انسان هم استفاده شود.

دانشمندان یک قلب مصنوعی از جنس فوم برای پمپاژ خون در بدن انسان ساختند

محققان دانشگاه کرنل اخیرا با استفاده از فوم الاستومری، پمپی با قابلیت به گردش درآوردن مایعات تولید کرده‌اند که ظاهر وعملکردی شبیه به قلب انسان دارد. این فوم با انعطاف بالا را می‌توانید با استفاده از قالب ویژه پرینت سه‌بعدی در زمانی که هنوز مایع است به شکل‌های دلخواه حالت دهید. در این زمان، متریال یادشده کاملا صاف و البته قابل انعطاف بوده و می‌توانید آن‌را تا 60 درصد وضعیت فعلی آن بکشید و گسترش دهید. وجود منافذ به هم پیوسته در این ترکیب نیز باعث خواهد شد مایع به خوبی در میان فضای موجود حرکت کند.

همچنین می‌توان به نوعی این منافذ را بهینه‌سازی کرد که مایع بتواند به‌راحتی در میان فوم جریان یابد و به مقصد برسد. به‌منظور حرکت بهتر و مفیدتر مایعات در این قلب مصنوعی، محققان قسمت بیرونی را (به جز قسمت‌های ورودی و خروجی) با پوسته فیبر کربن/سیلیکونی قابل انعطاف پوشانده‌اند. با تغییر در میزان و نوع مواد استفاده شده برای این لایه‌ها امکان تغییر در میزان انبساط قسمت‌های مختلف نیز وجود خواهد داشت.

پژوهشگران در حال حاضر با استفاده از این روش در حال کار بر روی طرحی نمونه و البته مشابه با دست انسان بوده و قصد دارند از موادی سازگارتر با سیستم دفاعی بدن بهره ببرند. اخذ تاییدیه FDA نیز مرحله بعدی در این فرایند خواهد بود. بر اساس اعلام این تیم، فرایند طراحی قلب انسان بسیار ساده و سریع بوده و طراحی قلب و دیگر اعضا بر اساس استانداردهای مورد نیاز افراد مختلف امکان‌پذیر خواهد بود.