دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت «قرص ورزش» در آستانه تحقق



اخبار,اخبارعلمی,قرص ورزش

محققان می‌گویند در مراحل اولیه ساخت قرصی هستند که بتواند اثرات مشابه فعالیت ورزشی را بر روی بدن انسان داشته باشد.

  محققان دانشگاه‌های سیدنی در استرالیا و دانشگاه کپنهاگ در دانمارک به تازگی موفق به ایجاد طرحی از واکنش مولکول های عضلات انسان شده اند. این واکنش ها زمانی اتفاق می افتند که انسان در حال انجام تمرینات ورزشی است. ایجاد چنین طرحی می تواند در آینده منجر به ساخت دارویی شود که به عنوان شبیه ساز انجام تمرینات ورزشی برای انسان عمل می کند.

مصرف این دارو تاثیراتی را در بدن انسان شبیه سازی می کند که دقیقا برابر با تاثیرات ایجاد شده در هنگام ورزش کردن است. «نولان هافمن» از دانشگاه سیدنی در این باره توضیح می دهد که در حال حاضر دانشمندان برای ساخت این قرص ها سخت در تلاش هستند اما ساخت این دسته از داروها ممکن است چندین سال به طول بینجامد.»

این قرص برای بدن انسان بسیار فراتر از یک مکمل غذایی عمل می کند و کاشفان آن بر این باورند که این قرص ها می توانند روزی به یکی از ابزارهای قدرتمند در عرصه پزشکی تبدیل شوند. بسیاری از مردم، مانند افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، نمی توانند آن طور که می خواهند به ورزش کردن و پرورش عضلات خود بپردازند.

ایجاد دارویی این چنینی می تواند سلامت این افراد را در موقعیت بهتری قرار داده و حتی به آنها در انجام تمرینات ورزشی واقعی کمک کند. ساخت این دسته از داروها در کنار مزایایی که دارد ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشد از جمله این که ممکن است موجب تنبلی نسل آینده و افراد استفاده کننده از آن شود. اما اگر واقعا این داروها برای سلامت افراد مفید باشد، فواید تولید آنها بسیار بیشتر از مضرات آنها خواهد بود.


  اخبار علمی  - مهر 


ویدیو مرتبط :
قرص ورزش رسید!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرص ورزش به بازار می آید



 

قرص ورزش , عوارض قرص ورزش

 

محققان دانشگاه زوریخ قرصی را ساخته اند كه می تواند با ترغیب افراد به ورزش كردن، وزن آنها را پایین آورد.

1391/03/31 - 08:23

به گزارش دیلی میل، این دانش پژوهان دریافتند وقتی هورمون خاصی در مغز موش ها افزایش می یابد آنها به دویدن سریع تر ترغیب می شوند.

به گفته این محققان هورمون 'اریتروپویتین' (Epo) در افزایش تحركات موش ها تاثیر دارد .

این درمان بالقوه می تواند افراد مبتلا به گستره وسیعی از بیماری ها را - از چاقی گرفته تا آلزایمر- درمان كند چرا كه دراین بیماری ها افزایش فعالیت بدنی می تواند نشانه های بیماری را كاهش دهد.

'مكس گاسمن' مجری این تحقیقات گفت: با این مطالعات نشان دادیم Epo علاقه برای ورزش را افزایش می دهد.

به گفته وی به احتمال زیاد Epo تاثیر كلی بر روی حالت فرد دارد و احتمالا می توان از آن در افراد مبتلا به افسردگی و بیماری های مرتبط نیز استفاده كرد.

نتایج این تحقیقات در نشریه FASEB منتشر شده است.

محققان دراین مطالعه سه مدل موش را مقایسه كردند: آنهایی كه درمانی برایشان انجام نشد، آنهایی كه هورمون انسانی Epo دریافت كردند و آنهایی كه برای تولید Epo انسانی در مغزشان، دست ورزی ژنتیكی شدند.دانشمندان دریافتند دو مدل موشی كه هورمون انسانی Epo در مغزشان وجود داشت سریعتر و طولانی تر از موش های گروه كنترل می دویدند.

دكتر جرالد ویزمن سردبیر نشریه FASEB در این باره گفت: اگرنمی توان ورزش را در قرص قرار داده و آن را به خورد افراد داد می توان افراد با قرص به انجام ورزش ترغیب كرد.

با افزایش قابل توجه روند چاقی در سراسر جهان باید به طور همه جانبه با این مشكل مقابله كرد و احتمالا روزی فرا می رسد كه سالن های ورزشی به سادگی رستورانهای فست فود در دسترس خواهند بود..... / خبرگزاری ایرنا