دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت صندلی چرخ دار با قابلیت حرکت در پلکان



اخبار,اخبار علمی ,صندلی های چرخ دار

نسل جدیدی از صندلی های چرخ دار ساخته شده که به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی از پله ها بالا و پایین رود.

به گزارش مهر، این فناوری جدید توسط گروهی از محققان در سوئیس ارایه شده و پیش بینی می شود که به جهت کاربردی بودن، به زودی به مرحله تولید انبوه و تجاری هم برسد.

این صندلی چرخدار تنها دارای دو چرخ است و زمانی که بر روی سطوح افقی حرکت می کند تعادل آن همچون فناوری دوچرخه ها Segaway تأمین می شود.

ابتکار به خرج داده شده در طراحی این صندلی چرخدار به صورت یک سیستم حرکتی دو چرخ، موجب افزایش سرعت و چالاکی آن شده و همچنین به کاربر این امکان را می دهد تا در مواقع لزوم چرخش سریعی انجام دهد.

این فناوری جدید که نوعی سیستم حرکتی برقی به شمار می آید Scalevo نام دارد و به محض رسیدن به پلکان، با استفاده از نوار نقاله مانندی که بی شباهت به سیستم حرکتی تانک نیست، به حرکت خود بر روی این نوع سطوح ادامه می دهد.

قرار است در ماههای پیش رو نسخه پیشرفته تری از این صندلی چرخ دار آماده شود تا در رقابت ویژه معلولانی که از سیستم های کمک حرکتی جدید استفاده می کنند مورد آزمایش جدی قرار گیرد.

 

اخبار علمی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
Scalevo، صندلی چرخ دار الکتریکی با قابلیت عبور از پله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت صندلی با مقوا با قابلیت تحمل وزن انسان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ساخت صندلی با مقوا با قابلیت تحمل وزن انسان

دومین دوره مسابقه ساخت صندلی مقوایی با قابلیت تحمل وزن در دانشگاه خواجه نصیر برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، دومین دوره مسابقه صندلی مقوایی(روزنامه‌ای) با حضور بیش از ۳۰ تیم از دانشگاه‌های تهران در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی برگزار می‌شود.

 در این مسابقه شرکت کنندگان با استفاده از روزنامه باطله، مقوا، چسب و نخ یک صندلی طراحی کرده و بسازند که قابلیت تحمل وزن یک فرد بزرگسال را در مدت ۹۰ ثانیه داشته باشد.

لازم به ذکر است این مسابقه با رویکردهای آموزشی در زمینه محیط زیستی و بازیافتی و همچنین مفاهیم استاتیکی و سازه‌ای و برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد.

این مسابقات طی دو روز برگزار شده و از روز چهارشنبه 9 اسفند  از ساعت ۱۳ الی ۱۸ تیم‌های شرکت کننده در کارگاه صندلی‌ های خود را خواهند ساخت و روز شنبه 12 اسفند ماه  ساعت ۱۵ تیم‌های برتر معرفی می‌شوند./خبرگزاری مهر