دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت صندلی با مقوا با قابلیت تحمل وزن انسان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ساخت صندلی با مقوا با قابلیت تحمل وزن انسان

دومین دوره مسابقه ساخت صندلی مقوایی با قابلیت تحمل وزن در دانشگاه خواجه نصیر برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، دومین دوره مسابقه صندلی مقوایی(روزنامه‌ای) با حضور بیش از ۳۰ تیم از دانشگاه‌های تهران در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی برگزار می‌شود.

 در این مسابقه شرکت کنندگان با استفاده از روزنامه باطله، مقوا، چسب و نخ یک صندلی طراحی کرده و بسازند که قابلیت تحمل وزن یک فرد بزرگسال را در مدت ۹۰ ثانیه داشته باشد.

لازم به ذکر است این مسابقه با رویکردهای آموزشی در زمینه محیط زیستی و بازیافتی و همچنین مفاهیم استاتیکی و سازه‌ای و برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد.

این مسابقات طی دو روز برگزار شده و از روز چهارشنبه 9 اسفند  از ساعت ۱۳ الی ۱۸ تیم‌های شرکت کننده در کارگاه صندلی‌ های خود را خواهند ساخت و روز شنبه 12 اسفند ماه  ساعت ۱۵ تیم‌های برتر معرفی می‌شوند./خبرگزاری مهر

 


ویدیو مرتبط :
تحمل وزن انسان توسط بنای کاغذ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت تخت‌خواب مقوایی با قدرت تحمل وزن 22 انسان!



ساخت تخت‌خواب مقوایی با قدرت تحمل وزن 22 انسان!

تخت‌خواب مقوایی ساخت یك شركت استرالیایی شاید در نگاه اول كاملا ناراحت و بی‌دوام بنظر برسد، اما در آزمایشات تنش خود ثابت كرده كه از قابلیت تحمل وزن معادل 22 انسان برخوردار است!

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شركت كارتون گروپ در تبلیغات خود نشان داده كه این تخت‌خواب قابل بازیافت می‌تواند تا وزن 10 انسان را تحمل كند اما در زمان آزمایش این ادعا، تا 22 انسان به راحتی و بدون مشكل روی آن قرار گرفتند.

در حقیقت تنها دلیلی كه افزودن بار اضافی را محدود می‌كرد، نبودن جای بیشتر عنوان شد.

این محصول كه «تخت Paperpedic» نام گرفته، از كشو و میزهای كنار تخت نیز برخوردار بوده و تنها در عرض چند دقیقه می‌توان آن را از یك تخت یك نفره به یك تخت بسیار بزرگ تبدیل كرد.

 

این شركت كه در سال 1985 آغاز بكار كرده، از ایده ساخت اسباب خانه ارزان و بادوام بدون نیاز به استفاده از ابزار یا چسب برای سر هم كردن آنها استفاده می‌كند.

این سازه از تركیبی از تا و زبانه برخوردار بوده و طراحی آن بطور هوشمندانه‌ای برای به حداكثر رساندن توانمندی محصول همزمان با وزن كم و سادگی آن ایجاد شده است.

این محصول در ظاهر شبیه به یك حالت مناسب از چیزی نزدیك به جعبه حبوبات است.

در حال حاضر این محصول تنها در استرالیا عرضه شده اما از آنجایی كه قابل بسته‌بندی بوده، احتمالا در آینده نزدیك به بازار جهانی راه یابد./ایسنا


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب