دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت سبکترین پدال جهان برای دوچرخه سواری کوهستان



یک شرکت سازنده تجهیزات ورزشی اقدام به تولید سیستم پدال بدون گیره کرده که از آن با عنوان سبکترین پدالهای جهان یاد می کند و مدعی است که وزن این پدالها که برای دوچرخه سواری کوهستانی به کار می روند 100 گرم از نمونه های موجود سبک تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حتی اگر دوچر خه سوار نباشید از این مسئله آگاهی دارید که دوچرخه های پیشرفته امروز دارای پدالهایی هستند که تنها پای دوچرخه سوار روی آن یک ضربه کوچک می زند. از این سیستمها با عنوان پدالهای بدون گیره یاد می شود آنها جایگزینی برای گیره های پنجره و تسمه های قدیمی هستند.

این نوع پالها ابتدا در دهه 80 به محبوبیت رسید و از آن زمان تاکنون شرکتهای سازنده دوچرخه اقدام سبک و ساده کردن آن کرده اند. اکنون یک شرکت سازنده تجهیزات ورزشی در کلورادو به زودی یک سیستم پدال بدون گیره این ارائه می کند که گفته می شود این سیستم سبکترین سیستم جهان است و خود پدال شبیه یک محور خالی است.

ساخت پدال دوچرخه , ساخت سبک ترین پدال دوچرخه کوهستان
این سیستم فوق سبک که برای دوچرخه سواری کوهستانی طراحی شده است دو مدل ساده دارد یکی محور تیتانیومی Cirrus Ti و دیگری محور فولادی Nimbus St که اندکی سنگین تر است. در هر دو مدل، این پدال از یک محور یک تکه ای مرکزی ساخته شده که داخل دو لوله آلومینیومی قرار گرفته که به طور مستقل محور را می چرخاند درست شبیه پایه یک پدال عادی که مستقل از محور حرکت می کند.

لوله بلند تر و باریک تر داخل یک محفظه استوانه ای پلاستیکی می رود که به ته کفش دوچرخه سوار متصل می شود.

اگرچه دوچرخه سوار برای آنکه به طور کامل به لوله متصل شود، باید پای خود را به سمت داخل دوچرخه حرکت بدهد که این کار موجب می شود لوله دیگر که حالت فنری دارد به داخل فشرده شود.

نوع حرکت در این سیستم با تمام سیستم های بدون گیره پدالها متفاوت است. براساس اظهارات تولید کنندگان، دوچرخه سوار به سرعت تکنیک استفاده از این پدال را فرا می گیرد.

ساخت پدال دوچرخه , ساخت سبک ترین پدال دوچرخه کوهستان
این پدال 112 گرم وزن دارد که از این مقدار 72 گرم آن تنها به خود پدال باز می گردد ، کل وزن آن 100 گرم سبکتر از سایر سیتمهایی است که درحال حاضر در بازار وجود دارد.

نوع سنگین تر این پدال که از استیل ساخته شده 146 گرم وزن دارد.

فروش سبک ترین پدال جهان برای دوچرخه سواری کوهستانی از اول نوامبر با قیمتهای 450 و 315 دلار به ترتیب برای مدلهای سبکتر و سنگینتر آغاز می شود..... / خبرگزاری مهر 


ویدیو مرتبط :
دوچرخه سواری در کوهستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری جهان+تصاویر



یکی از بلندترین مسیرهای دوچرخه سواری در کانادا که مسافتی بیش از 4 هزار کیلومتر دارد. مسافت بالای این مسیر باعث شده تا دوچرخه سواران بتوانند در مسیر دوچرخه سواری از مناظر زیبا و طبیعی به شدت لذت ببرند.

در این مطلب تصمیم داریم تا تعدادی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری جهان را به شما معرفی کنیم.

راه سبز در کانادا
یکی از بلندترین مسیرهای دوچرخه سواری در کانادا که مسافتی بیش از 4 هزار کیلومتر دارد. مسافت بالای این مسیر باعث شده تا دوچرخه سواران بتوانند در مسیر دوچرخه سواری از مناظر زیبا و طبیعی به شدت لذت ببرند.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری+تصاویر

مسیر دوچرخه سواری "راه آهن زیر زمینی"
این مسیر 3310 کیلومتری به عنوان یادگاری از تونل‌های زیرزمینی ساخته شده به منظور فرار برده‌ها نام گذاری شده است. افرادی که این مسیر را انتخاب می‌کنند در طول سفر خود از 5 بخش مختلف عبور می‌کنند و در این بخش‌ها می‌توانند از نقاط تاریخی بسیاری دیدن کنند.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری+تصاویر

مسیر 7 در شیلی
جاده ای 1300 کیلومتری با آسفالتی ناهموار که از مسیرهای بسیار مختلفی عبور می‌کند و مسافران را در چندین بخش وادار می‌کند تا از قایق برای جا به جایی استفاده کنند. از جمله ویژگی‌های اصلی این مسیر می‌توان به مناظر زیبا و متنوع طبیعت کشور شیلی اشاره کرد.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری+تصاویر

راه Munda Biddi
در زبان محلی بومیان استرالیا نام این مسیر به معنای " راهی در جنگل" است. این مسیر 332 کیلومتری از بخش‌های مختلف جنگل‌های اکالیپتوس عبور می‌کند و می‌تواند مسیر بسیار زیبایی برای علاقه‌مندان به طبیعت باشد. دوچرخه سواران و مسافران در طول این مسیر با انواع گونه های حیوانی مختلف مواجه خواهند شد.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری+تصاویر

جاده میان هانوی تا هوشی مین در ویتنام
اگر دوچرخه سواری در کنار دریا و در امتداد سواحل برای شما لذت بخش است مطمئناً از این مسیر به شدت لذت می‌برید. این مسیر 1200 کیلومتری در میان دو شهر عظیم ویتنام در امتداد دریا ساخته شده است. با این حال این مسیر هم خالی از سختی نیست و دوچرخه سواران در طول آن باید از بخش‌های مختلفی عبور کنند.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری+تصاویر

جاده گران فوندو در ایتالیا
یکی از مسیرهای دوچرخه سواری که هر ساله یک دوره مسابقات بزرگ در آن برگزار می‌شود. شرکت کنندگان این مسابقه باید در طول مسیر بیش از 4200 در مسیری 209 کیلومتری بالا روند، موضوعی که باعث شده تا بسیاری از دوچرخه سواران مسیرهای عادی نتوانند به هدف نهایی مسابقه برسند.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری+تصاویر

جاده لوشان تا بایون در فرانسه
مسابقات تور دو فرانس اولین بار در سال 1910 از مسیرهای کوهستانی عبور کرد. در طول بخش دهم این مسابقه، نفر اول بیش از 14 ساعت در مسیر 325 کیلومتری میان شهر لوشان تا بایون پا زد. در آن زمان این مسیر به صورت کامل خاکی بود موضوعی که به سختی هرچه بیشتر مسابقه می‌افزود.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری+تصاویر

مسیر du Comte Jean در بلژیک و فرانسه
بلژیک کشوری است که در آن جاده های بسیاری مخصوص دوچرخه سواران ساخته شده و رفت و آمد خودروها به صورت کامل در آن‌ها ممنوع است. این مسیر 220 کیلومتری نیز در بخش‌های به صورت انحصاری برای دوچرخه سواران است و می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌ها را برای مسافران به همراه داشته باشد.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری+تصاویر

Lands End to John OGroats در انگلستان
مسیری 1450 کیلومتری در کشور جزیره ای انگلیس. این مسیر با توجه به راهی که دوچرخه سواران برای پیمودن آن انتخاب می‌کند می‌تواند کمی کوتاه تر یا بلندتر باشد. اولین رکورد پیمایش این راه در سال 1885 در 65 روز به ثبت رسید.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری+تصاویر

مسابقات دوچرخه سواری کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی
با مسیری 109 کیلومتری شاید این سری از مسابقات در نوع خود طولانی‌ترین نباشد اما بدون شک شلوغ‌ترین محسوب می‌شود. در برگزاری سالانه آن بیش از 35 هزار نفر شرکت می‌کنند که باعث می‌شود تا کیپ‌تاون هر ساله میزبان شلوغ‌ترین مسابقه دوچرخه سواری جهان باشد.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری+تصاویر

اخبارگوناگون - روزنه آنلاین