دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت رگ‌های خونی با پرینتر سه بعدی



اخبار , اخبار علمی , ساخت رگ‌های خونی

محققان امریکایی با استفاده از چاپ سه بعدی موفق به ساخت رگ های خونی زنده شدند تا معجزه جدیدی در این عرصه رقم بخورد.

با استفاده از چاپگرهای سه بعدی می توان از عکس های ذخیره شده در رایانه، نمونه سه بعدی واقعی ساخت. تکنولوژی استفاده شده در چاپگرهای سه بعدی این امکان را به مصرف کنندگان می دهد تا از ماده های کامپوزیتی در طراحی های خود برای چاپ سه بعدی بهره ببرند.

 

چاپگرهای سه بعدی می توانند طرح های رایانه را به صورت یک نمونه واقعی و با دقت بسیار بالا چاپ کنند. چاپگرهای سه بعدی فناوری های جدیدی هستند که با سرعت زیاد در حال پیشرفت بوده و می توانند طرح های رایانه ای را به صورت اشیا سه بعدی چاپ کنند.

 

محققان امریکایی آزمایشگاه Lawrence Livermore National Laboratory مشهور به LLNL با استفاده از چاپ سه بعدی توانستند عروق خونی زنده و کاربردی را به صورت سه بعدی و همانند نمونه واقعی تولید کنند. بیوپرینترهای سه بعدی همانند چاپگرهای سه بعدی هستند و عملکردی شبیه به آنها دارند. اما محققان مواد مصرفی در چاپگرهای سه بعدی معمولی را با «بیوجوهرها» (موادی که با بدن انسان سازگاری دارند) جایگزین کردند.

 

محققان آزمایشگاه LLNL به سرپرستی Monica Moya برای ایجاد رگ های خونی چاپ شده سه بعدی، این مواد خاص را با سلول های زنده ترکیب کردند. Monica Moya درباره این پروژه می گوید: « این روش برای فعال کردن رگ های خونی کوچک یا مویرگ های انسانی طراحی شده اند تا خود به خود توسعه پیدا کنند.»

 

در رابطه با چگونگی این فرآیند باید گفت، در ابتدا، لوله ها در خارج از سلول ها چاپ شده تا مواد مورد نیاز را به اطراف محیط چاپ شده تحویل دهند. در پایان، مویرگ ها می توانند به لوله های چاپ شده متصل شوند و مواد را به سلول ها تحویل دهند، همان کاری که در بدن انجام می شود.

 

Monica Moya سرپرست این پروژه می گوید : « این رگ های خونی را نمی توان پیوند زد اما چنین رگ های خونی برای مطالعات سم شناسی یا آزمایشگاهی مفید هستند. ما امیدواریم با استفاده از توسعه این رگ های خونی بتوانیم به نمونه های بافت مصنوعی یا حتی پیوند زدن آنها به بدن انسان ها دست پیدا کنیم.»
اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
ساخت رگ های خونی زنده با پرینتر سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاپ سه بعدی رگ‌های خونی+تصاویر



اخبار علمی - چاپ سه بعدی رگ‌های خونی+تصاویر

دانشمندان موفق شدند از طریق چاپ سه بعدی، رگ‌های خونی مصنوعی بسازند.

به گزارش فارس، از وقتی چاپ سه بعدی به مرز فناوری رسید، محققان موفق به ایجاد اعضای بدن و حتی رگ‌های خونی مصنوعی شدند.

چاپ سه بعدی برای ساخت اعضای بدن آسان‌تر است اما برای ایجاد عروق، کاری بسیار دشوار است؛ محققان دانشگاه سیدنی، دانشگاه هاروارد، استنفورد و MIT اخیراً اسکلت رگ‌های خونی و سلول‌های انسانی را با چاپ سه بعدی ساختند.

این دانشمندان با یک چاپگر سه بعدی فوق‌العاده پیچیده یک شبکه مصنوعی عروقی که کاملاً مانند سیستم گردش خون در بدن انسان کار می‌کند، ایجاد کرده‌اند که اجازه می‌دهد سلول‌های انسانی با مواد مغذی و ضروری خون تغذیه شوند.

دکتر «لوئیز» از دانشگاه سیدنی گفت: این یک پیشرفت علمی قابل توجه است که می‌تواند به طور کامل با سلول‌ها، پروتئین‌ها و عروق خونی عملکردی از طریق چاپ ساده اندام ایجاد شود؛ در واقع چاپ سه بعدی بافت مویرگ‌های خون، عملکردی عظیم است.

دانشمندان فکر می‌کنند چاپ سه بعدی می‌تواند روزی برای بازسازی بدن نیز به کار رود.

 

اخبار,اخبار علمی , چاپ سه بعدی رگ‌های خونی

 

اخبار,اخبار علمی , چاپ سه بعدی رگ‌های خونی

 

اخبار,اخبار علمی , چاپ سه بعدی رگ‌های خونی

 

اخبار,اخبار علمی , چاپ سه بعدی رگ‌های خونی

 

اخبار,اخبار علمی , چاپ سه بعدی رگ‌های خونی

 

اخبار,اخبار علمی , چاپ سه بعدی رگ‌های خونی

 

اخبار,اخبار علمی , چاپ سه بعدی رگ‌های خونی

 اخبار علمی - فارس