دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت روبات با الهام از سوسک



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ساخت روبات با الهام از سوسک

محققان دانشگاه کالیفرنیا ، برای حفظ تعادل روبات از سوسک الهام گرفته‌اند.

به گزارش ˈنیچرˈ، سوسک برای حفظ تعادل از مغز کمک نمی‌گیرد و این سوال مدت ها ذهن محققان را مشغول کرده بود که حفظ تعادل سوسک ناشی از چیست.

محققان به تازگی دریافته‌اند که تعادل سوسک به دلیل فرم پاهای این حشره است.

همین امر موجب شده است تا از این شکل پا برای ساخت روبات استفاده شود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا برای تکمیل پروژه ساخت روبات، یک حسگر و دوربین روی پاهای سوسک حمام نصب کرده‌اند تا تمام فعالیت های آن را کنترل ‌کنند.‌

یکی دیگر از نکات جالب در مورد سوسک این است که این حشره در صورت از دست دادن یک پای خود نیز به راحتی راه می‌رود و دچار مشکل نمی‌شود و باز این نکته نیز به دلیل شکل تنه و پاهای این موجود است.

این اولین بار نیست که دانشمندان برای ساخت روبات از حیوانات و حشرات الهام می گیرند./خبرگزاری ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
روبات های الهام گرفته شده از سوسک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت روبات امداد و نجات با الهام از سوسک



اخبار علمی,خبر های علمی,سوسک

محققین آمریکایی با الهام از سوسک، رباتی را ساخته اند که همانند این حشره می تواند با فشردن بدن خود داخل منفذهای کوچک ورود پیدا کند و با رفتن به داخل آوار موقعیت مصدومین را نشان دهد.

به گزارش  مهر، محققین دانشگاه «کالیفرنیا»  آمریکا با انجام آزمایشات متعدد بر روی سوسک ها و قرار دادن آنها در راه های پر مانع متوجه شدند که چگونه این حشره در کمتر از یک ثانیه می تواند خود را از مسیر مسدود شده بیرون بیاورد.

همچنین سوسک ها می توانند از سوراخ هایی که به اندازه یک چهارم بدن آنها است با استفاده از فشرده کردن اسکلت خود عبور کنند.

بر همین اساس محققین دانشگاه «کالیفرنیا» رباتی را طراحی کرده اند که دارای بدنی نرم و از چند پا برخوردار است. آنها نام این روبات را «CRAM» گذاشته اند.

این ربات ۱۸ سانتیمتر طول، ۷.۶ سانتیمتر ارتفاع و ۴۶ گرم وزن دارد. ویژگی ظاهری این ربات چنین قابلیتی را برای آن فراهم می کند تا همانند سوسک بتواند در مسیرهای پوشیده از آوار برود و به شناسایی مصدومین بپردازد.

اخبار علمی - مهر