دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت دستکشی متفاوت برای لمس اشیاء در بازی‌



دستکش,دستکش Hands Omni,ویژگیهای دستکش Hands Omni

 دانشگاه رایس موفق به ساخت دستکش متفاوتی شده است

 

ساخت دستکش متفاوت برای لمس اشیاء در بازی‌های واقعیت مجازی
دستکش  Hands Omni، دستکش هایی هستند که تجربه متفاوتی را در اختیار کاربرانی قرار می دهند که به بازی های واقعیت مجازی علاقه مند هستند.


واقعیت مجازی به معنای تجربه ای متفاوت در دنیای مجازی است که کاربران قادر به درک همه چیز در این فضا بوده و می توانند با محیط اطراف خود تعامل برقرار کرده و تجربه متفاوتی را داشته باشند.

 

چنین رویایی با هدست های واقعیت مجازی در حال محقق شدن است. کاربران با زدن این هدست در دنیای واقعی و مجازی غوطه ور خواهند بود.

 

در سال های اخیر، کمپانی های مختلف هدست های واقعیت مجازی بسیاری را طراحی کرده اند که کاربران با زدن آنها بر چشم می توانند تجربه متفاوتی از دنیای مجازی و اطراف خود داشته باشند.

 

اما اکنون محققان دانشگاه رایس موفق به ساخت دستکش متفاوتی شده اند که به کاربران اجازه می دهد تا با پوشیدن این دستکش قادر به لمس اشیا و محیط مجازی در بازی های واقعیت مجازی باشند.

 

مشخصات دستکش Hands Omni,قابلیت های دستکش Hands Omni,اختراعات جدید

دستکش واقعیت مجازی Hands Omni در حدود ۳۵۰ گرم وزن داشته

 

دستکش «Hands Omni»   برای افرادی ساخته شده که به بازی های واقعیت مجازی علاقه دارند. این دستکش بر روی دست راست کاربران قرار گرفته و با اتصال آن به یک بازی ویدئوی می توان قادر به لمس اشیاء به صورت مجازی بوده گویی که یک شی را به صورت واقعی در دست گرفته اید.

 

این دستکش بازخوردهای لمسی را با کمک پره هایی روی انگشتان ایجاد و برای القای حس در کاربران می تواند باز یا بسته شود. دستکش واقعیت مجازی Hands Omni در حدود ۳۵۰ گرم وزن داشته و مخترعان آن معتقدند این دستکش برای بازی در ساعات متوالی سبک بوده و کاربران را اذیت نمی کند.


منبع : mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
لمس کردن اشیاء در واقعیت مجازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت روباتی كارآمد با قطعات اسباب بازی + تصاویر



 

 

 

 

ساخت روبات , اسباب بازی های لگو , مبتكر

 

 

یك كاربر اسباب بازی های لگو با استفاده از قطعات آن موفق به ساخت یك بازو و دست پروتزی كاربردی شده كه قادر به دست دادن با انسان و استفاده از لیوان است.

مبتكر این بازو كه با تقلید از حركات كامل دست انسان ساخته شده تصاویر ویدیویی آن را در سایت Youtube منتشر كرده است.

در این ویدیو حركات دست سریعتر شده چرا كه عملكرد آن بسیار كند است، اما به لطف خاصیت پنوماتیکی لگو هنوز قادر به تكان دادن تك تك انگشتان و چرخاندن مچ دست مانند یك انسان واقعی است.

این دست همچنین می تواند یك بطری پلاستیكی یا یك حلقه نوار را در خود بگیرد. البته وزن این مواد نباید از حدود یك كیلوگرم بیشتر باشد.

این بازوی روباتیك همچنین از یك مفصل آرنج كاربردی برخوردار بوده و با كمك موتورهای لگو می تواند به بالا و پائین خم شود.

تمام كاربری های این بازو با یك گروه ابتدایی از كلیدها و اهرمك ها تحت كنترل هستند.../ایسنا


ساخت روبات , اسباب بازی های لگو , مبتكر

 

 

ساخت روبات , اسباب بازی های لگو , مبتكر