دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت بزرگترین مرکز شبیه‌سازی پستانداران در چین



اخبار , اخبار علمی,بزرگترین کارخانه شبیه‌سازی جهان,شبیه‌سازی پستانداران در چین

 

دانشمند چینی سازنده بزرگترین کارخانه شبیه‌سازی جهان در چین اعلام کرده که از فناوری بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است که برای شبیه‌سازی انسان نیز کافی است. این اظهارنظر باعث واکنش‌های عمومی زیادی در چین شده است.

گروه تحقیقاتی «Boyalife» در چین به رهبری ژو ژیوآچون و شرکای وی، در حال ساخت تاسیسات بزرگ شبیه‌سازی در شهر تیانجین هستند که قرار است تا سال 2020 سالانه یک میلیون گاو را شبیه‌سازی کند.

از دیگر برنامه‌های آینده این تاسیسات همچنین می‌توان به تولید اسب‌های مسابقه اصیل و سگ خانگی و سگ پلیس که متخصص در جست‌وجو و بو کشیدن هستند، اشاره کرد.

گروه Boyalife در حال حاضر با همکاری بنیاد تحقیقات زیست فناوری Sooam در کره جنوبی و آکادمی علوم چین برای بهبود ظرفیت شبیه‌سازی پستانداران در حال همکاری است تا حیوانات آزمایشی بهتری را برای انجام تحقیقات بیماری تولید کند.

از آنجایی که فاصله زیستی میمون و انسان بسیار کم است، ادعای ژو می‌تواند تا حدی نزدیک به واقعیت باشد.

ژو در دانشگاه کانادا و آمریکا تحصیل کرده و تا پیش از این برای شرکت Pfizer، غول داروسازی آمریکا در زمینه توسعه دارو کار کرده بود.

این مرکز با ارائه شبیه‌سازی به عنوان حافظ تنوع زیستی، دارای یک بانک ژن با قابلیت نگهداری تا حدود پنج میلیون سلول نمونه منجمد در نیتروژن مایع بوده و دارای یک فهرست از گونه‌های در معرض خطر در جهان برای بازسازی در آینده است.

Sooam شریک اهل کره جنوبی گروه Boyalife در حال حاضر بر روی پروژه شبیه‌سازی یک ماموت منقرض شده کار می‌کند. 

 

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
آزمایش اولین هواپیماى باربری ساخت چین توسط ارتش چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال ساخت بزرگترین مرکز شبیه‌سازی حیوانات در چین



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خبر ساخت بزرگترین مرکز شبیه‌سازی حیوانات چین در شبکه‌های اجتماعی این کشور جنجالی شده و باعث نگرانی گروهی از کاربران شده است.

این مرکز قرار است سگ، اسب و بیش از یک میلیون گوساله در سال به روش‌های شبیه‌سازی تولید کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این مرکز قرار است به‌وسیله شرکت چینی «بویا لایف» و شرکت کره‌ای «سوام بایوتک» در شمال تیانجین در چین ساخته شود. «شو شیائوچون»، مدیر اجرایی شرکت چینی در این باره می‌گوید: این مرکز فعالیت‌های خود را سال آینده با ظرفیت اولیه ۱۰۰ هزار جنین گوساله در سال آغاز خواهد کرد و به بیش از یک میلیون خواهد رساند.

 

وی افزود دویست میلیون یوان (حدود ۳۱ میلیون دلار) در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود که شامل آزمایشگاه‌ها و یک بانک ژن خواهد بود. در این مرکز قرار است اسب‌های مسابقه و سگ‌های پلیس پرورش داده شده تا در بازار آزاد فروخته شوند. گروهی از کاربران این اقدام را غیراخلاقی دانسته و به تاسیس این مرکز اعتراض کرده‌اند.

اخبار علمی - خبرآنلاین