ساخت اولین لامپ جهان که وای‌فای منتشر می‌کند

لامپ وای فای,لی-فای,ویژگیهای لی-فای

ساخت اولین لامپ جهان که وای‌فای منتشر می‌کند

گروهی از دانشمندان چینی توانستند اولین لامپ برقی جهان را ابداع کنند که سیگنال وای‌فای از خود منتشر می‌کند.

محققان دانشگاه فودان شانگهای به تولید پیش‌ساختی برای این فناوری پرداخته و آنرا «لی-فای» نامیده‌اند.به ادعای کارشناسان، این لامپ ال‌ای‌دی حاوی ریز تراشه از عملکرد بهتری نسبت به میانگین ارتباطات اینترنتی بی‌سیم در چین برخوردار است.تا چهار دستگاه در نزدیکی این لامپ می‌توانند با استفاده از فرکانسهای نور بجای امواج رادیویی به سیگنال آن متصل شوند.

در این لامپ تراشه‌ای قرار گرفته که سیگنال وای‌فای تولید می‌کند و با سرعت 150 مگابایت بر ثانیه، بطور چشمگیری از سرعت بیشتری نسبت به میانگین ارتباطات وای‌فای در این کشور برخوردار است.ماه آینده محققان به رونمایی از 10 لامپ نمونه و بسته‌های همراه آنها در نمایشگاه بین‌المللی صنعت در شانگهای خواهند پرداخت.
به گفته کارشناسان، این روش سریعتر، ارزانتر و کارآمدتر ارتباط به اینترنت می‌تواند در خانه‌های چینی‌ها که رو به استفاده بیشتر از چراغهای ال‌ای‌دی بجای لامپهای سنتی آورده‌اند، رواج بیشتری پیدا کند.

طبق گزارشات، فناوری لی-فای تنها از پنج درصد انرژی مورد نیاز برای تامین نیروی سایر دستگاههای وای‌فای که بر سیستمهای خنک‌کننده برای تامین اینترنت برجها و ایستگاه‌های تلفن همراه تکیه دارند، استفاده می‌کند.
اگرچه این فناوری جدیدی با گرایشات فناورانه در حال تغییر چین از تناسب زیادی برخوردار است اما سازندگان با مشکلاتی در طراحی و ساخت آن مواجه شده‌اند که چالش اصلی آن، طراحی ریزتراشه این دستگاه است.همچنین ارتباط اینترنتی در صورت خاموش شدن چراغ یا رفتن برق قطع خواهد شد..../isna.ir

اندازه گیری میزان امواج منتشر شده از لب تاپ و وای فای

ساخت اولین تلفن همراه جهان که با ادرار شارژ می‌شود

شارژتلفن همراه با ادرار,شارژاولین تلفن همراه باادرار,تامین انرژی تلفن همراه باادرار
ساخت اولین تلفن همراه جهان که با ادرار شارژ می‌شود

دانشمندان انگلیسی از اولین تلفن همراه دنیا که با انرژی آن با ادرار تأمین می شود، رونمایی کردند.

به گزارش مهر، دکتر آیونیس ایروپولوس متخصص به خدمت گرفتن انرژی از منابع غیر معمول با استفاده از پیلهای سوختی میکروبی در دانشگاه وست انگلند در بریستول اولین تلفن همراهی را که با انرژی آن از ادرار تأمین می شود عرضه کرده است.
وی گفت: هیچ کس تاکنون انرژی ادرار را به خدمت نگرفته است، این یک کشف هیجان انگیز است که از ضایعات به عنوان منبع انرژی و تولید برق استفاه می شود.

ایروپولوس گفت: با به خدمت گرفتن این نوع انرژی ادرار از فرآیندهای مختلفی عبور و در نهایت یک تلفن همراه سامسونگ را شارژ می کند. زیبایی این منبع انرژی این است که ما در آن به ماهیت متغیر و نامنظم باد یا خورشید تکیه نداریم و در حقیقت از ضایعات برای تولید انرژی استفاده می کنیم.

این محقق یادآور شد که از این انرژی درحال حاضر می توان برای ارسال و دریافت پیامک، استفاده از اینترنت روی تلفن و یک تماس تلفن کوتاه استفاده کرد. اگرچه انجام یک تماس تلفنی بلند نیازمند شارژ بیشتری است. تماسهای تلفنی قسمت اعظم انرژی باطری را می گیرد، اما می توان باطری را برای دوره طولانی تری شارژ کرد.

این طرح آزمایش و مشخص شده که کار می کند، اما تصحیح این سیستم برای شارژ کامل یک باطری قدم بعدی است که باید در این راه برداشته شود.
پیلهای سوختی میکروبی مبدلهای انرژی هستند که ماده ارگانیک را با استفاده از متابولیسم میکروارگانیسمهای زنده به طور مستقیم به برق تبدیل می کند. انرژی برق محصول فرعی چرخه زندگی طبیعی میکروبها است، هرچقدر آنها چیزهایی چون ادرار مصرف کنند انرژی بیشتری برای زمان طولانی تری تولید می کند.

این تحقیق از سوی شورای تحقیقات علوم فیزیکی و مهندسی، بنیاد گیتس و برد استراتژی فناوری مورد حمایت قرار گرفته و نتایج آن در مجله شیمی فیزیکی و فیزیک شیمیایی منتشر شده است./مهر