دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت اولین فضاپیمای خصوصی+تصویر



اخبار,اخبار علمی ,اولین فضاپیمای خصوصی

 

اخبار علمی - ساخت اولین فضاپیمای خصوصی+تصویر

بنابر اعلام ناسا، اولین فضاپیمای خصوصی که رقیب اصلی سایوز روسی است، ‌ساخته شد.

به گزارش فارس،  سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده آمریکا (ناسا)، اعلام کرد که با بوئینگ و اسپیس ایکس برای ساخت 2فضاپیمای خصوصی به توافق رسیده است.

این فضاپیماها رقبای اصلی سایوز روسی خواهند بود که تاکنون وظیفه اعزام فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی به عهده داشته است.

بر پایه گزارش شبکه خبری یورونیوز، «چارلز بولدن»، از جمله مدیران ناسا، اهمیت این پروژه را در بی نیازی از روسیه نمی‌داند بلکه بر این باور است که این پروژه  اقتصاد کشور را تقویت و فرصت‌های شغلی خوبی برای آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند.

بهای پروژه ساخت این فضاپیماها 6 میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد شده است.

قرار است نخستین ماموریت این نخستین فضاپیمای خصوصی در سال 2017 انجام شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,اولین فضاپیمای خصوصی

 اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
شکست اولین پرواز فضاپیمای خصوصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوا بر سر ساخت اولین فضاپیمای توریستی + تصاویر



با نزدیک شدن به مراحل حساس ساخت فضاپیما بین شرکت‌های فضایی رقیب، دعوا و رجزخوانی در کنفراس‌ها بین مدیران این شرکت‌ها بالا گرفته است.

به تازگی رقابت بین سه شرکت بزرگ فناوری برای ساخت اولین سفینه فضایی نسل آینده به شدت بالا گرفته است.

دعوا بر سر ساخت اولین فضاپیمای توریستی

شرکت آمازون با هدایت جف بزوس و شرکت ویرجینیا گالاکیتک با هدایت سر ریچارد برانسون و شرکت خودروسازی تسلا با هدایت ایلان ماسک در حال تلاش برای ساخت موشک فضایی با کاربرد تحقیقاتی و توریستی هستند.

شرکت آمازون در نظر دارد یک موشک فضایی به نام megarocket تولید کند که پروازی مستقیم به مدار کره زمین داشته باشد و بدون تغییر جهت دوباره به کره زمین فرود آید. هزینه ساخت موشک شرکت آمازون در حدود 200 میلیون دلار برآورد شده است. ساخت موشک و سفینه‌فضایی  آمازون در فلوریدای ایالات متحده در حال انجام است.

سفینه فضایی شرکت  خودروسازی تسلا به نام Dragon  توسط شرکت Spacex زیر مجموعه خودروسازی تسلا در حال ساخت است تا به حال چندین بار در پرتاب با شکست همراه بوده و کارشناسان امیدوار هستند این سفینه فضایی در سال 2017 پس از طی آزمایشات نهایی فضا‌نوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتقال دهد.

دعوا بر سر ساخت اولین فضاپیمای توریستی

شرکت خطوط هواپیمایی ویرجینیا گالاکتیک نیز به مدت چند سال است که بر روی ساخت یک سفینه فضایی با قابلیت انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی و فرود آنها به زمین و نیز حمل‌و‌نقل توریست‌های فضایی مبادرت ورزیده است.

دعوا بر سر ساخت اولین فضاپیمای توریستی

چندی قبل در یک پرواز آزمایشی فضاپیمای ویرجینیا گالاکتیک در ارتفاع کم در سطح کره زمین خطای انسانی و استفاده پیش از موعد از سیستم ترمز سبب سقوط این فضاپیما و مرگ کمک خلبان آن شد.

دعوا بر سر ساخت اولین فضاپیمای توریستی

رییس خطوط ویرجینیا گالاکتیک اعلام کرده پس از رفع مشکل ایمنی خود به همراه اعضای خانواده‌اش اولین مسافران توریستی جهت پرواز به ماورای جو زمین خواهند بود.

هر یک از 3 شرکت فوق تلاش دارد تا قبل از سایر رقبا امتحان سفر به فضا را مهیا کند.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران