دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت اتومبیل الکتریکی - خورشیدی برای کاربردهای شهری



اتومبیل الکتریکی,اتومبیل خورشیدی,ساخت اتومبیل الکتریکی

ساخت اتومبیل الکتریکی - خورشیدی برای کاربردهای شهری

محققان شرکتهای اتومبیل سازی و آکادمیک یک اتومبیل الکتریکی تولید کرده اند که پس از اتمام شارژ خود نیمی از ظرفیت باطری را از انرژی خورشید تأمین می کند.

به گزارش  مهر، یکی از انتقادهایی که درباره اتومبیلهای الکتریکی مطرح می شود این است که آنها تنها به علت این که از انرژی الکتریسته برای شارژ باطریهای خود استفاده می کنند " سبز" تلفی می شوند.

برای مثال اتومبیل تلسا مدل S هیچ انتشار کربنی ندارد، اما نیروگاه سوخت فسیلی آن که شرایط شارژ دوباره را فراهم می کند به طور قطع انتشار کربن دارد. اتومبیلها برای این که کاملا بدون انتشار کربن باشند باید کاملا از منبع انرژی استفاده کنند که از منابع پاک گرفته شده باشد.
این شرایطی است که نمونه اولیه اتومبیلی به نام پی – موب (P-MOB) از آن برخوردار است، اما این شرایط تنها وقتی پا برجاست که نخواهید مسافت زیادی را با آن طی کنید.

اتومبیل الکتریکی,اتومبیل خورشیدی,ساخت اتومبیل الکتریکی

 
هر کدام از اتومبیلهای برقی که می توانند با انرژی برق در صورت وجود کار کند، یک اتومبیل سبز محسوب می شود. تفاوت اتومبیل پی – موب با سایرین این است که این تومبیل می تواند باطری های خود را با استفاده از سلولهای خورشیدی داخلی تا نیمه پرکند. البته باید متذکر شد که این سطح از باطری برای یک مسافت متوسط آن هم در نقاط آفتابی کاربرد دارد.

این اتومبیل کوچک که تنها برای دو سرنشین ساخته شده، بدون احتساب باطریها کمتر از 600 کیلوگرم وزن دارد، هنگام ترمز از یک سیستم بازیافت انرژی جنبشی استفاده می کند و 30 درصد آیرودینامیک تر از سایر اتومبیلها با همین ابعاد است.

اتومبیل الکتریکی,اتومبیل خورشیدی,ساخت اتومبیل الکتریکی

 
این اتومبیل دارای دو موتور و دو دیفرانسیل است که کنترل آن در مسیرهای منحنی ارتقا یافته و سیستم کنترل کشش بهتر شده است علاوه بر این، هرکدام از موتورها با بهترین کارایی خود عمل می کنند. بیشینه سرعت این دستگاه اتومبیل 100 کیلومتر در ساعت است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 
پروژه پی – موب با حمایت کمیسیون اروپا و با حضور محققانی از زیمنس آلمان، مازل اسپانیا، IFEVS، پلی مدل، فیات ایتالیا و دانشگاه شفیلت در بریتانیا اجرایی شده است اما هنوز صحبتی درباره تجاری سازی این محصول به میان نیامده است./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
موتور الکتریکی خورشیدی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت چراغ های هوشمند برای اتومبیل



چراغ های هوشمند خودرو,کاربرد چراغ های هوشمند اتومبیل

ساخت چراغ های هوشمند برای اتومبیل
مهندسان درحال طراحی نوعی چراغ برای جلوی اتومبیلها هستند که می تواند باران را به چشم رانندگان غیرقابل مشاهده کند که این امر موجب نجات جان عده بسیاری در جاده ها می شود.
طراحان و مهندسان ابراز امیدواری کرده اند که این طراح بتواند تعداد تصادفات را با بهبود دید رانندگان در شرایط خطرناک جوی ارتقا دهد تا آنها بتوانند هنگام بارش باران دید بهتری داشته باشند.
این چراغها با فناوری بالا طوری برنامه ریزی شده اند که قطرات کوچک آب را تشخیص داده و نور آنها هنگام بارش کم می کنند.این امر بدان معناست که حواس راننده کمتر منحرف شده و می تواند بیشتر روی جاده تمرکز کند.این فناوری دید در باران شبیه یک پروژکتور عمل می کند.
درحال حاضر هنگام بارندگی شدید وقتی یک شعاع نور در جاده تاریک می تابد، قطرات باران به نوعی روشن و قابل مشاهده می شوند که می تواند حواس راننده را منحرف کند.
این فناوری جدید براساس فناوری دوربینهای دیجیتال ساخته شده است.

این نرم افزار می تواند پیش بینی کند که قطرات باران در چه قسمتی در میدان دید راننده فرو می ریزد و اشعه های نور از این چراغها که معمولا آنها را روشن تر جلوه می دهند برای کسری از ثانیه که غیرقابل مشاهده است خاموش می شوند.
این امر درخشندگی را کاهش داده و تنها پرتوهایی از نور را که بدون وقفه بین باران درحال بارش، برف و یا تگرگ می تابد را به چشم راننده می رساند.
جان تامکینز، مهندس فناوری در شرکت اینتل اظهار داشت حتی با وجودی که نور اندکی کم می شود، اما باران در منطقه ای که احتمال می رود موجب منحرف شدن حواس راننده شود، غیرقابل مشاهده می شود. وقتی که بازتاب باران محو می شود می توانید بدون مشاهده قطرات باران، جاده را واضح تر مشاهده کنید.
با استفاده از این فناوری که توسط شرکت اینتل و محققان دانشگاه کارنیج ملون در پیتزبورگ آمریکا ارائه شده، در بدترین طوفانها راننده ای که با سرعت 32 کیلومتر در ساعت حرکت می کند می تواند تا 70 درصد ارتقای دید خود را احساس خواهد کرد. این درحالی است که میزان دقت این سیستم در سرعتهای بالاتر کاهش می یابد.
محققان امیدوارند که این فناوری ظرف یک دهه در اتومبیلها به کار گرفته شود.

منبع:konjkav.com