دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت ابزار محافظت از دهان در برابر دندان قروچه



اخبار,اخبارعلمی ,دندان‌قروچه

دانشمندان دانشگاه فلوریدا ابزار محافظت از دهان را ارائه داده‌اند که از دندان‌ها در مقابل دندان‌قروچه شبانه محافظت می‌کند.

به گزارش   ایسنا، دندان‌قروچه (Bruxism) که معمولا ناشی از استرس است، می‌تواند موجب آسیب‌دیدگی به دندان، سردرد، بی‌خوابی و درد در ناحیه آرواره شود. چون این موضوع بیشتر در هنگام خواب رخ می‌دهد، بسیاری از افراد متوجه بروز آن نمی‌شوند.

دندان‌قروچه عبارت است از ساییده‌شدن دندان‌ها در شب ولی ساییدن یا کوبیدن دندان‌ها در طول روز نیز شایع است. دندان‌قروچه مداوم ممکن است باعث خوردگی لثه‌ها و استخوان‌های حمایت‌کننده از آنها در دهان شود.

انقباض فراوان عضلات در یک طرف صورت و صداهای آزاردهنده از پیامدهای دندان‌قروچه هستند. این صداها ممکن است چنان بلند باشند که دیگران را از خواب بیدار کنند. چون دندان‌قروچه اغلب در طی خواب رخ می‌دهد، بیشتر افراد متوجه آن نمی‌شوند، اما سردرد مداوم یا آرواره زخمی نشان‌دهنده دندان‌قروچه است.

ابزار جدید دانشمندان دانشگاه فلوریدا مجهز به حسگرهایی است که میزان فشار وارده به فک و دندان‌هایی که بیش از همه تحت این شرایط هستند را شناسایی می‌کند. این سامانه سپس از طریق بلوتوث داده‌هایی را به نرم افزار ویژه گوشی هوشمند یا هر ابزار دیگری منتقل می‌کند و افراد می‌توانند به یک دندانپزشک مراجعه کنند.

دانشمندان معتقدند چنانچه محافظ دهان را به گونه‌ای دیگر پیکربندی کنند، می‌توان از آن برای شناسایی کم‌آبی‌ بدن ورزشکاران و آتش‌نشان‌ها و همچنین اندازه‌گیری شدت ضربات وارده به سر آن‌ها استفاده کرد.

 اخبار  علمی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
دندان قروچه در کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت مسواک هوشمند برای سلامت دهان و دندان کودکان+ تصاویر



مسواک,مسواک هوشمند,مسواک Grush

ساخت مسواک هوشمند برای سلامت دهان و دندان کودکان+ تصاویر
سیستم Grush متشکل از یک مسواک Wi-Fiاست که بر روی گوش های هوشمند iOS  آندروید نصب می شود و می تواند نحوه صحیح مسواک زدن را به کودکان آموزش دهد.

 

مسواک,مسواک هوشمند,مسواک Grush

 
وقتی زمان مسواک زدن فرا می رسد کودکان می توانند گوشی خود را به آینه حمام نصب کنند و Grush با راهنمایی آنها از طریق معمول خود. با استفاده از حسگر حرکت 9DoF و فرستنده های بی سیم قلم مو آهنگ جنبش هایی مانند چرخش،نحوه صحیح مسواک زدن را کنترل می کند.

Grush  به منظور ترویج بهداشت دهان و دندان سالم از طریق تمام دستگاه های متصل ارتباط برقرار می کند و برای اولین بار بهداشت دهان و دندان کودکان را به طور جدی کنترل می کند.

 مسواک,مسواک هوشمند,مسواک Grush


Grush ضد آب و از باتری های AAA است و حتی قادر است ویدیو مسواک زدن کودک را به دندانپزشک ارسال کند و پزشک راهنمایی های لازم در مورد سلامت دهان و دندان فرزندشان را به اطلاع والدین برساند.
منبع : yjc.ir