دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت آسان پشت زمینه ماتریکس در فتوشاپ



 


ساخت آسان پشت زمینه ماتریکس در فتوشاپ

 

Adobe Photoshop را میتوان بدون شک قدرتمندترین نرم افزار ساخت و ویرایش تصاویر گرافیکی دانست. توانایی هایی که این نرم افزار دارد گاهی شما را به حیرت وا میدارد. حتی ممکن است تصویر گرافیکی را مشاهده کنید و این سوال برایتان پیش آید که اگر این تصویر با فتوشاپ طراحی شده است ، چگونه و به چه شکل؟ یکی ازکاربردی ترین افکت های گرافیکی ساخت تصویر ، بهره گیری از افکت ماتریکسی است. با استفاده از این ترفند شما میتوانید به سادگی یک Backgorund ماتریکسی در فتوشاپ ایجاد کنید و از آن در تصاویری که تولید میکنید استفاده کنید.  

ابتدا Photoshop را اجرا نمایید.

(این کار از نسخه Adobe Photoshop CS 8 به بعد امکان پذیر است.)

حال با استفاده از File > New یک تصویر جدید در ابعاد مورد نظرتان ایجاد کنید.

به Filter > Texture > Grain بروید. Intensity را بر روی 100 و Contrast را بر روی 90 تنظیم کنید. در منوی Grain Type نیز Vertical را انتخاب کنید. OK کنید.

به Filter > Artistic > Neon Glow مراجعه کنید. عدد Glow Size را 5 و Glow Brightness را بر روی 20 تنظیم کنید. Glow Color را نیز بر روی رنگ سبز تعیین کنید. این پنجره را نیز OK کنید.

اکنون فیلتر Filter > Stylize > Glowing Edges را اعمال کنید. Edge Width را 1 ، Edge Brightness را 6 و Smoothness را بر روی 2 تنظیم نمایید. OK کنید.

و به آخرین فیلتر یعنی Filter > Blur > Motion Blur بروید. Angle را بر روی 90 و Distance را 4 تنظیم کنید. پنجره را OK کنید.

اکنون شما یک صفحه با پشت زمینه ماتریکسی دارید.

با کمی درایت میتوانید تغییراتی در رنگ و قسمت های مختلف آن بدهید.

منبع:tarfandestan.com


ویدیو مرتبط :
‫جدا نمودن تصویر از بکگراند ( پشت زمینه) با فتوشاپ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت نانوکامپوزیت‌های زمینه فلزی در دانشگاه صنعتی شیراز



 

 

ساخت نانوکامپوزیت‌های زمینه فلزی در دانشگاه صنعتی شیراز

 

محققان دانشگاه صنعتی شیراز موفق شدند نانوکامپوزیت‌های زمینه فلزی با روشی ارزان برای صنایع هوافضا و نظامی تولید کنند.

به گزارش سایت ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو، دکتر "مرتضی علیزاده"مجری طرح گفت: ایده‌ی ساخت ماده نانوکامپوزیت‌های زمینه فلزی به روش اتصال نوردی تجمعی (ARB) توسط وی و همکارش دکتر "محمد پایدار " در سال2008 مطرح و در سال 2009 این ساخته شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شیراز افزود: ما از روش فرایند اتصال نوردی تجمعی یا Accumulative Roll Bonding (ARB) استفاده کردیم.

به گفته وی مزیت این روش نسبت به سایر روش‌ها، استفاده از ورق‌های فلزی به عنوان مواد اولیه است. ورق‌های فلزی از پودرهای فلزی ارزان‌تر هستند.

این پژوهشگر در مورد مراحل ساخت نانوکامپوزیت Al/B4C گفت: در این فرآیند، پس از آماده‌سازی سطحی شامل برسکاری و حلال‌شویی، روی یک ورق از آلیاژ مورد نظر، مقدار مناسبی از نانوذرات پودر سرامیکی ریخته می‌شود.

وی افزود اسپس یک ورق مشابه ورق اول، روی نانوذرات قرار می‌گیرد. مجموعه‌ی آنها با کاهش ضخامت 50 درصدی به طور هم‌زمان نورد شده و با توجه به فرآیند جوشکاری حالت جامد، به هم جوش سرد می‌خورند. حاصل فرایند فوق، ورق‌های دو لایه‌ی آلومینیوم همراه با لایه‌ی واسطه‌ای از نانوذرات پودر سرامیکی است.

علیزاده گفت: در مرحله‌ی بعد، ورق‌های تولیدی از طول به دو قسمت مساوی بریده می‌شوند. این دو نیمه پس از آماده‌سازی سطحی، دوباره روی هم قرار گرفته، با 50 درصد کاهش در ضخامت، نورد می‌شوند و به هم جوش سرد داده می‌شوند. در نهایت پس از چندین مرتبه تکرار این فرآیند می‌توان به توزیع مناسب و نسبتا یکنواختی از نانوذرات پودر سرامیکی دست یافت.

به گفته وی این روش توانایی تولید نانو‌کامپوزیت‌های زمینه فلزی به شکل ورق را دارد.

از نانوکامپوزیت‌های تولید شده در این پژوهش می‌توان در صنایع هوافضا و نظامی استفاده کرد.

جزییات این پژوهش در مجله‌ی Materials Science and Engineering (جلد 528، صفحات 582-578، سال 2010) منتشر شده‌است.... /تحلیل : ایرنا