دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سابقه هفت هزار ساله تنبلی در انسان!



اخبار ,اخبار علمی ,سابقه هفت هزار ساله تنبلی در انسان

 

اخبار علمی - سابقه هفت هزار ساله تنبلی در انسان!

نتایج مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد، با ظهور کشاورزی و فناوری‌های نوین، میزان فعالیت بدنی اجداد کشاورزان اولیه بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

محققان با اسکن لیزری اسکلت‌های باستانی کشف شده در گورستان‌های اروپای مرکزی، میزان استحکام و تراکم استخوان مردان و زنان را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، پس از ظهور کشاورزی در اروپای مرکزی از حدود 5300 سال قبل از میلاد، استخوان‌های افراد ساکن در اطراف مناطق حاصلخیز رودخانه دانوب به تدریج تضعیف شد.

با ظهور کشاورزی و توسعه فناوری‌های جدید از جمله دانش شخم‌زدن، از میزان تحرک و پویایی اجداد کشاورز انسان - بویژه مردان - بشدت کاسته شد که این مسئله منجر به ضعف استخوانی در سطحی مشابه وضعیت استخوانی جوانان امروزی شد.

براین اساس، تنبلی و تن‌پروری (couch potatoes) در میان انسان‌ها سابقه باستانی و قدمتی در حدود هفت هزار ساله دارد.

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
غار کلدر در دره 54 هزار ساله از نخستین سکونتگاه های انسان های اولیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف مجسمه ای هزار ساله از انسان در جنوب شرق ترکیه



 

گروهی بین المللی از باستان شناسان می گویند مجسمه بزرگ و فوق العاده ای از انسان را از یک سایت حفاری در جنوب شرق ترکیه کشف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ این مجسمه بخشی از مجموعه یادبود دروازه است که دسترسی به ارگ بالای کونولوا پایتخت پادشاهی نئو هیتی را فراهم می کرده است.

پایه ستون بزرگی نیمه مدوری که در یک طرف تزئین شده بود، نیز در سایت Tayinat کشف شده است تاریخ این پایه و مجسمه انسان به حدود هزار تا 738 قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

کشف مجسمه ای هزار ساله از انسان در جنوب شرق ترکیه, کشف مجسمه, کشف مجسمه ای هزار ساله از انسان

تیم هریسون از دانشگاه تورنتو گفت: این مجمسه های جدید کشف شده از سایت Tayinat محصول سنت درخشان مجمسه سازی نئو هیتی است.

وی افزود: این اکتشافات ارائه کننده یک نگاه اجمالی به شخصیت نوآورانه و پیچیدگی فرهنگ های عصر آهن است که در مدیترانه شرقی در پی فروپاشی قدرت های امپریالیستی بزرگ عصر برنز در پایان هزاره دوم قبل از میلاد، ظهور کردند.

سر و تنه این مجسمه انسان که تا کمر آن دست نخوره باقی مانده است حدود 152 سانتی متر طول دارد و تصور می شود کل این مجسمه حدود 365 سانتی متر طول داشته است.

پایه ستونی نیز حدود 90 سانتی متر طول و 90 سانتی متر قطر دارد.

به گفته هریسون ظاهرا این دو قطعه بر اساس یک رسوم آیینی در سطح سنگی گذرگاه مرکزی به سوی مجتمع دروازه Tayinat ، به خاک سپرده شده بودند./خبرگزاری مهر