دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سؤال ریاضی که پروفسور حسابی طرح کرده؟



 

 

دکتر حسابی

 

 

3 نفر با هم میرن ساعت فروشی ، ساعت میخرن 30000 تومن. یعنی نفری 10000 تومن دادن. صاحب مغازه به شاگردش میگه قیمت ساعت 30000 تومن نبوده 25000 تومن بوده. برو 5000 تومن بهشون برگردون.

شاگرد مغازه از این 5000 تومن 2000تومنشو واسه ی خودش برمیداره .

3000 تومن دیگرو میده به اون سه نفر. (نفری 1000 تومن). پس با برگشت 1000 تومن نفری، اونها هركدوم 9000 تومن دادند. حالا سوال اینجاست اگه

9×3= 27


2 تومنم كه شاگرد مغازه برداشته ، میشه 29 تومن پس اون 1000 تومنه كجاست؟


ویدیو مرتبط :
بورسیه پروفسور حسابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موزه پروفسور حسابی به حراج گذاشته شد!



 

 موزه پروفسور حسابی به حراج گذاشته شد!

 

فرزند پروفسور محمود حسابی پدر فیزیک ایران از بدهی دو و نیم میلیارد تومانی موزه پروفسور حسابی خبر داد و گفت: به علت عدم توان در پرداخت وام، این موزه را به حراج گذاشته اند.

مهندس ایرج حسابی عصر جمعه در سمینار یک روزه بین المللی بهره وری و توسعه منابع انسانی که در سالن شهید مطهری مرکز جهانی علوم اهل بیت (ع) با حضور جمعی از مسئولان استان و دانشجویان و علاقه مندان به این موضوع علمی برگزار شد با بیان اینکه موزه پدرم هم اکنون دو و نیم میلیارد تومان بدهی دارد، اظهار داشت: سال های بعد از پیروزی انقلاب حدود سال ۶۰ وام ۴۷ میلیون تومان از سه بانک بابت ایجاد مرکز تحقیقات و پژوهش در علوم پایه دریافت کردیم که در حال حاضر بابت عدم توان پرداخت وام موزه پروفسور محمود حسابی را به حراج گذاشته اند.

وی در خصوص مشکلات موزه پروفسور محمود حسابی اضافه کرد: نخستین مشکلات، بدهی موزه و نبود مرکز اسناد و طبقه بندی کتب مرحوم حسابی است که در حال حاضر کتاب های وی در فضای نا مناسب نگهداری می شوند و در حال نابودی است.

دکتر حسابی بیان داشت: مکان موزه دارای فضای محدودی است و این موزه نیازمند گسترش فضا و سالن آمفی تئا تر است.

بازدید مشایی از موزه تا ۳ و نیم صبح

وی ادامه داد: اسفندیار رحیم مشایی حدود دو ماه پیش از موزه پروفسور حسابی بازدید کرد که با توجه به احترام وی به پروفسور و طولانی شدن بازید از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر تا سه و نیم صبح ، سرانجام قول مساعدت در بازپرداخت بدهی های موزه را داد.

حسابی در خصوص وضعیت نا مناسب مقبره مرحوم پروفسور حسابی بیان داشت: با توجه به اینکه روز پنچ شنبه و جمعه افراد زیادی از مکان های مختلف برای زیارت مزار پروفسور تجمع می کنند و معمولاً در روزهای عزاداری همچون عاشورا مردم تفرش مراسم خود را از این مکان آغاز می کنند، این محل حتی دارای یک سرویس بهداشتی مناسب نیست.

زندگی پروفسور حسابی به مستند تبدیل شود

فرزند مرحوم حسابی بیان داشت: برای حفظ آثار و ارزش این انسان بزرگ علمی شایسته ایران و برای شناساندن آثار و کارهای وی به نسل جدید و فراموش نشدن آن ها باید توجه بیشتری از سوی رسانه ها از جمله صدا و سیما کشور به آن صورت گیرد.

وی اظهار داشت: توجه صدا و سیما به این شخصیت علمی و تهیه فیلم از آثار، دستاورد ها و روند زندگی پدر فیزیک ایران سبب زنده ماندن نام و آثار و همچنین الگو شدن این فرد برای نسل جدید خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بزرگ ترین پارک ملی در کشور فرانسه تندیس فردوسی را برای مدت خیلی طولانی نصب کرده است و احترام ویژه ای به این شخصیت بزرگ ایرانی می گذارند ولی متاسفانه در ایران همه لئوناردو داوینچی را می شناسند اما اطلاعات زیادی در خصوص فردوسی ندارند و به شخصیت های بزرگ ایرانی توجه ای صورت نمی گیرد.... /خبرگزارى مهر