دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زیره دشمن سرماخوردگی و مشكلات گوارشی



 

دانه‌های زیره نه تنها طعم مطبوعی به غذا می‌دهند بلكه همچنین برای بدن بسیار مفید هستند.

به گزارش ایسنا، زیره در سالیان بسیار دور كاربرد زیادی در انواع غذاهای هندی داشته است.

روزنامه تایمز آو ایندیا در مقاله‌ای در این باره آورده است زیره یك منبع غنی از آهن است و به همین خاطر برای افرادی كه به بیماری كم خونی مبتلا هستند بسیار مفید است. همچنین برای مادران شیرده و زنان باردار توصیه می‌شود چون آنها نیز نسبت به دیگران به آهن بیشتری نیازمند هستند.

از سوی دیگر، زیره به گوارش بسیار كمك می‌كند و از سوء هاضمه، نفخ، اسهال و حالت تهوع جلوگیری می‌كند. اگر دچار بازگشت اسید معده می‌شوید با جویدن چند عدد دانه كامل زیره می‌توانید این مشكل را برطرف كنید.

دانه‌های زیره خواص ضدعفونی كنندگی بالایی دارند و در نتیجه برای درمان سرماخوردگی‌های معمولی مفید هستند. زیره از سرفه جلوگیری كرده و برای سیستم تنفسی بدن نیز سودمند است. همچنین از آنجا كه طبع گرمی دارد از تجمع مخاط در مجاری تنفسی جلوگیری می‌كند.

برای مقابله با علائم سرماخوردگی می‌توانید معجون دانه زیره با آب تهیه كنید و آن را جرعه جرعه بنوشید. برای آماده كردن این معجون كافی است یك مشت دانه زیره در آب در حال جوش بریزید و مدتی آن را بجوشانید. نوشیدن این مایع باعث برطرف شدن سرماخوردگی و بهبود مشكلات گوارشی می‌شود.

دانه زیره همچنین موجب تحریك ترشح آنزیم‌هایی در غده پانكراس (لوزالمعده) می‌شود كه به نوبه خود به جذب ریز‌مغذی‌ها كمك می‌كند. علاوه بر اینها دانه زیره قدرت كبد را در سم‌زدایی از بدن افزایش می‌دهد و كارآیی این عضو حیاتی را بهبود می‌بخشد .... /  تحلیل : عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
علت سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان و درمان سرماخوردگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رسانه ها مهمترين ابزارجنگ نرم دشمن هستند



اصفهان - معاون خبر سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) گفت:مهمترين ابزار دشمن در جنگ نرم عليه نظام اسلامي،رسانه هاي استکباري هستند.

 

به گزارش ايرنا،دکتر "عبدالرضا داوري"شامگاه سه شنبه در ديدار با آيت الله "طباطبايي نژاد" نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان،نقش رسانه ها و استفاده از اين ابزار توسط دشمنان نظام را تشريح کرد.

 

وي اظهار داشت:فضاي کنوني، فضاي فتنه است و در چنين فضايي رسانه هاي دشمن با دامن زدن به برخي مسايل سعي در ايجاد مشکل براي نظام دارند.

 

وي اضافه کرد: خبرگزاري جمهوري اسلامي در اجراي منويات رهبر معظم انقلاب که فرمودند "ايرنا در خارج از کشور بايد دست بزن نظام باشد"،در عرصه جنگ نرم با سياست جريان سازي خبري به مقابله با برنامه هاي دشمن پرداخته است.

 

داوري گفت:ايرنا علاوه بر خروجي هاي مختلف خبري،مسايل جامعه را به طور مستقيم به اطلاع رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوري مي رساند.

 

وي تصريح کرد:سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) اين آمادگي را دارد تا مواردي که نيازمند اطلاع رساني ويژه و تصميم سازي سريع باشد با مسوولان تعامل برقرار کند.

 

"مهدي کيان" رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان اصفهان نيز در اين ديدار گزارشي از فعاليتهاي خبري ايرنا در اين استان ارائه کرد.


ایرنا