دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زیبایی با هوش ارتباط دارد؟



تمایل به زیبایی,زیبایی و هوش,تست iq,زیبارویان,بهره هوشی,گرایش مردان,اخبار,اخبار علمی

 

زیبایی با هوش ارتباط دارد؟

تمایل به زیبایی، امری بدیهی است اما سوءاستفاده از زیبایی و دستاویز قرار دادن آن برای رسیدن به اهداف خاص، كار پسندیده‌ای نیست.

به گزارش سرویس علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران،  عده‌ای زیبایی را موثر و دخیل در هر كاری می‌دانند. خانم دكتر بدر‌السادات بهرامی پاسخ‌هایی به سوالات ما در ارتباط با هوش و زیبایی داده‌اند كه خواندن آن شاید پاسخی باشد به پرسش‌های شما.

 

در مفهوم روان‌شناسی، فوبیا به چه معنی است؟

فوبی در اصطلاح به معنای ترس مرضی است كه جزو اختلال‌های اضطرابی به شمار می‌آید. به طوری كه فرد به طور بیمارگونه از یك موضوعی می‌ترسد؛ به طور مثال ممكن است فرد از چهره خود ناراضی باشد و مدام به آن فكر كند و بترسد. به این ترس بیمارگونه شدید، فوبی گفته می‌شود.

 

آیا این امر صحت دارد كه زیبارویان از بهره هوشی بالاتری برخوردار هستند؟

اصلا، IQ ربطی به زیبایی ندارد. زیبایی یك ارزش است و از نگاه افراد، درجه آن متفاوت است. تقریبا زیبایی در همه وجود دارد و ارزش نسبی برای آن قائل شده‌اند. بهتر است بگوییم افراد زیبا، اعتماد به نفس بالایی دارند. به همین دلیل، مورد تایید عده زیادی از آدم‌ها هستند. پس بنابراین زیبایی ربطی به هوش ندارد، بلكه اعتماد به نفس را زیاد می كند. ممكن است در هوش عاطفی تاثیرگذار باشد. به این دلیل كه خیلی‌ها به او ابراز علاقه می‌كنند ولی در هوش فرد تاثیری ندارد.

 

چرا افراد نسبت به چهره خود دچار وسواس فكری می‌شوند؟

در واقع، نوعی بیماری است. افرادی كه اعتماد به نفس ندارند و از درون، خودشان را قبول ندارند، به دنبال تایید و تمجید دیگران هستند. به همین دلیل، مدام درگیر چهره خود می‌شوند و گاهی نیز چهره زیبای‌شان را به دلیل تصویری كه از خود دارند، زشت می‌‌كنند، چون تصویری كه از خودشان در ذهن دارند، غیرواقعی است؛ یعنی آن چیزی كه مردم می‌بینند با آن چیزی كه خودشان می بینند، متفاوت است. به همین دلیل ممكن است به سراغ جراحی‌های زیبایی بروند. البته این جزو یكی از بیماری‌های وسواس فكری است؛ یعنی به دلیل وسواس فكری، نسبت به زیبایی خودش، درگیری‌ فكری دارد و دائم در مورد صورت خود فكر می‌كند. ما در این زمینه، درمان‌های دارویی و مشاوره‌های لازم را براین گونه بیماران ارائه می‌دهیم.

 

آیا گرایش مردان به زیبایی امری قابل قبول است؟

بله، امروزه میزان جراحی‌های بینی همان قدر كه در خانم ها افزایش یافته است، ‌در آقایان نیز رواج پیدا كرده است. متاسفانه موهای خود را رنگ و مش می‌كنند. زیرابرو بر می‌دارند و موهای صورت‌شان را به طور دائمی لیزر می‌كنند كه امر پسندیده‌ای نیست، چرا كه جنس زیبایی مردانه به این شكل كه بعضی‌ها به سراغ آن رفته‌اند، نیست. زیبایی مردانه از جنس پنكیك و رنگ مو نیست. زیبایی مرد از نوع جذبه هیبت است كه آنها را زیبا نشان می‌دهد. ما متاسفانه در جامعه شاهد آن هستیم كه مردها به سراغ برنزه شدن و از این قبیل مسائل كه شایسته فرهنگ و مردان جامعه ما نیست،‌می‌روند./

منبع: ماهنامه زیبایی


ویدیو مرتبط :
ارتباط هوش و خلاقیت و تفاوتشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتباط هوش فرزند با آمیزش جنسی



 

برای خواندن مطالب قبلی کلیک کنید

 


کودکان باهوش

 

 

آميزش جنسي : دستورات زيادي در مورد چگونگي آميزش جنسي از طرف دين و علم رسيده است كه عمل كردن به آنها از طرفي باعث مطلوب شدن زندگي زناشويي مي شود و از طرف ديگر باعث بوجود آمدن نوزادي سالم، قوي و باهوش مي گردد.

 


زمان آميزش، مكان آن، فكر و انديشه زوجين، خصوصيات روحي آنها، اعمال و رفتار آنها تأثير زيادي بر رشد جسمي و هوشي نوزاد دارد

 



بعضي از دستورات مربوط به آميزش در زير بيان مي شود.

 

آميزش جنسي در بعضي زمانها حرام است و در بعضي زمانها بهتر است انجام نشود. اين زمانها چنين است. دروان قاعدگي، روزهاي ماه مبارك رمضان، اول و آخر و وسط هر ماه، بعد از ظهر، شب عيد فطر، بين اذان و اقامه، شب نيمة شعبان، در ساعت اول شب، شبي كه قرار است فرداي آن روز به مسافرت برويد، روزي كه خورشيد گرفتگي شده يا شبي كه ماه گرفته است، شب يا روزي كه باد سرخ مي وزد يا زلزله شده است، طلوع فجر تا طلوع آفتاب، غروب خورشيد تا غروب شفق يعني زماني كه هوا به طور كلي تاريك مي شود، شب عيد قربان، دوران بارداري.

 


گفته شده است كه آميزش جنسي در اين زمانها بهتر است.انتهاي شب، شب جمعه، شب دوشنبه، شب سه شنبه، روز پنج شنبه به هنگام زوال آفتاب.

 


از آميزش در اين مكانها خود داري شود. زير درخت، پشت بام، در كشتي، جايي كه كودك وجود دارد، رو به قبله يا پشت به قبله

 

به حالت ايستاده، عريان و برهنه آميزش نكنند.

 

شوهر از ادخال در پشت زن جلوگيري كند.

 

با شكم پر همبستر نشوند.

 

زن و شوهر در بستر همديگر را معطل نگذارند و همبستري سريع و بدون مقدمه انجام نشود.

 

خود را معطر و خوشبو سازند.

 

در آميزش افراط نكنند.

 

اگر شوهر در خواب محتلم شد و يا يكبار آميزش كرده است، پيش از غسل كردن آميزش نكند.

 

زن و مرد هر كدام براي پاك نمودن خود از ترشحات عمل جنسي دستمال جداگانه اي داشته باشند.

 

هنگام آميزش به ياد خداوند باشند و به مسائلي مانند شجاعت، علم، خلاقيت فكر كنند و از خيال كردن در مورد مردان و يا زنان ديگر يا افكار زشت خود داري نمايند.

 

كتابهايي در اين مورد مطالعه نمائيد مانند پيوند دو قلب، خستگي جنسي، بهشت خانواده و.....

 

ادامه دارد...