دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زمان سم پاشی برای خر خاکی



 

 

سم پاشی گیاهان,از بین بردن خر خاکی

 

در مورد خر خاکی ها که منجر به خراب شدن گل و گیاه میشن ، سم باید در فصل و زمان مناسب استفاده بشه در بعضی مواقع ممکنه مجبور باشید چند سال پیاپی سم پاشی رو تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. در مورد خرخاکی ها ، اونها در اوایل بهار تخم ریزی میکنن و لاروها در اواخر بهار از تخم خارج میشن و شما باید در این زمان سمپاشی کنید تا تعداد اونها افزایش پیدا نکنه در مورد استفاده از شب ، لازم نیست آبیاری کم بشه ، فقط چون آب موجود در خاک دیرتر تبخیر میشه ، میتونه فاصله ی آبیاری رو ۱ روز اضافه کنید. وقتی سطح خاک رو با شن میپوشونیم ، در زمان آبیاری ، ورودی لانه ی خرخاکی ها و هزارپاها بسته میشه و درون خاک خفه میشن !معمولا دانه های شن تراکم زیادی دارن و به سرعت آب رو از خودشون عبور میدن و امکان فرار رو برای حشرات فراهم نمیارن .

 

 

منبع : webshad


ویدیو مرتبط :
سم پاشی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این رژیم یک روزه بدن خود را "سم پاشی" کنید!



مواد غذایی مفید, رژیم غذایی لیمو

یکی از راههای سم زدایی بدن استفاده از رژیم غذایی لیمو میباشد.

 

برای پاکسازی بدن کافی است تنها ماهی یکبار این برنامه غذایی را دنبال کنید.
اگر قصد پاکسازی بدن خود را داشته و می خواهید همیشه سالم بمانید کافی است برنامه روتین زیر را تنها یکبار در ماه انجام دهید.
 

در هنگام صبح پیش از آنکه چیزی بخورید، یک لیوان آب لیمو بنوشید.
 

وعده صبحانه: در اینجا از سالاد میوه استفاده کنید. برای اینکار می توانید از میوه هایی نظیرتوت فرنگی، تمشک، زغال اخته، بلوبری ، گیلاس، سیب، گلابی  استفاده کرده و همچنین تعداد انگشت شماری از بادام را در ترکیب با ماست بدون چربی میل کنید.

 

میان وعده: برای این تایم نیز یک لیوان آب لیمو را نوشیده و یک عدد موز، کدو تنبل و یا تخمه های آفتابگردان را به برنامه خود اضافه کنید.

 

وعده نهار: سالاد لوبیا ادویه دار با آب لیمو و روغن زیتون بخورید.

 

میان وعده: یک لیوان آب لیمو، سالاد خیار، تربچه، کرفس و تعدادی کشمش مصرف کنید.

 

وعده شام: برای این وعده ماهی کبابی درست کرده و در ترکیبات آن از آبلیمو و سبزیجات بخارپز استفاده کنید.

 

در نهایت پیش از آنکه به رختخواب بروید مخلوطی از آب گرم و آب لیمو را بنوشید. نکته بسیار مهم اینجاست که رژیم غذایی لیمو تنها باید یکبار در ماه انجام شود.
 منبع:yjc.ir