دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زبان برنامه نویسی برای باکتری ها



اخبارعلمی,خبرهای علمی,باکتری

به تازگی دانشمندان موفق شده اند تا یک زبان برنامه نویسی ویژه را طراحی کنند که به کمک آن می توان ماشین های زیستی را به سادگی و تنها با کدنویسی تولید کرد و دیگر نیاز به دانش ویژه در علوم ژنتیکی برای این کار از بین خواهد رفت.

ساخت مدارهای بیولوژیکی امروزه به یک واقعیت تبدیل شده اند. با این حال، این امر را نمی توان یک دستاورد مفید به حساب آورد زیرا برای ساخت آنها باید همه چیز و حتی کوچک ترین اجزا را از ابتدا ساخت که این امر تنها برای مهندسان ژنتیک متخصص میسر است. با این حال مرکز تحقیقاتی MIT به تازگی موفق به طراحی زبان برنامه نویسی جدیدی شده است که تولید ماشین های زیستی طبیعی (ارگانیکی) را بسیار راحت تر می کند به طوری که برای ساخت آنها تنها به کدنویسی نیاز است.

مرکز تحقیقاتی MIT به تازگی موفق به طراحی زبان برنامه نویسی جدیدی شده است که تولید ماشین های زیستی طبیعی (ارگانیکی) را بسیار راحت تر می کند به طوری که برای ساخت آنها تنها به کدنویسی نیاز است.

با این حال مدار هایی که در ابتدای امر با این روش ساخته می شدند چندان دقیق نبودند به طوری که از هر 60 مدار تنها 45 عدد از آنها در اولین تلاش به درستی کار می کردند. اما اگر در ادامه همه چیز خوب پیش برود، این زبان می تواند ژنتیک را از حالت انحصاری خارج کند به این ترتیب دیگر نیازی نیست که برای کد گذاری کردن یک دی ان ای به متخصص بیولوژی تبدیل شوید.

این فرایند به اندازه ای ساده خواهد بود که به گفته طراحان آن در تئوری، حتی دانش آموزان مقطع دبیرستان علم برنامه نویسی هم می توانند با استفاده از این دستاورد مدار های زنده خلق کنند. علاوه بر این، این امر می تواند منجر به ایجاد باکتری هایی شود که می توانند مشکلات خاصی مانند کاهش عدم تحمل لاکتوز در گیاهان را حل کنند.

 

اخبار علمی - سیناپرس


ویدیو مرتبط :
آموزش داشتن 2 زبان در برنامه ( برنامه نویسی c# )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع زبان برنامه نویسی جدیدی بنام 'قلب' با خط عربی



زبانهای برنامه نویسی,ابداع زبان برنامه نویسی جدید

ابداع زبان برنامه نویسی جدیدی بنام 'قلب' با خط عربی
نرم افزار - رمزی ناصر محقق در ام.آی.تی زبان جدید برنامه نویسی بنام 'قلب' (alb) را با استفاده از اسکریپت های عربی خلق کرده است.
برنامه نویسان به نوشتن کدهای شکیل و استوار افتخار می کنند اما رمزی ناصر در حال توسعه برنامه نویسی با استفاده از خط عربی است که در نوع خود اولین زبان برنامه نویسی محسوب می شود که با "کد منبع" عربی نوشته می شود.
وی اسم این زبان را "قلب" گذاشته است.ناصر در توجیه کار خود که ضمنا نوعی قطعه هنری مفهومی هم محسوب می شود، می گوید: با دیدن زبانهای چینی و ... به این فکر افتادم که آیا می شود زبان برنامه نویسی را از ابتدا با زبان دیگری مانند عربی نوشت و از همان موقع سعی کردم دست به توسعه چنین زبانی بزنم.
وی که دانشمند علوم کامپیوتر در مرکز هنرو تکنولوژی نیویورک نیز هست، چند الگوریتم متنوع را با زبان "قلب" ایجاد کرده که از آن جمله محاسبه اعداد فیبوناچی و بازی زندگی کانوی است.زبان برنامه نویسی "قلب" ذاتا شبیه زبان برنامه نویسی چندین نمونه ای موسوم به اسکیم است( روال‌ها در اسکیم، تابع‌های دسته اول هستند که برنامه‌نویسی تابعی را شدنی می‌کند) که ریشه عملیاتی آن در زبان lisp  است.
 (لیسپ زبان مورد علاقه دانشمندان کامپیوتر که یک زبان برنامه‌نویسی رایانه ای است که در سال 1958 به وسیله جان مک‌کارتی ابداع شده‌است. این زبان، مانند زبان برنامه‌نویسی پرولوگ، بیشتر برای برنامه‌نویسی هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه زبان لیسپ از نحو ساده‌ای برخوردار است، تجزیه و پیاده‌سازی آن نسبتاً با سهولت انجام می‌شود)
آنچه زبان برنامه نویسی "قلب" را متمایز می کند نه جنبه بصری آن است که باعث خشنودی ناصر شده است.
 ناصر می گوید علم کامپیوتر با زبان انگلیسی ایجاد شد و مهندسی نرم افزار نیز در ایالات متحده توسعه یافت و اغلب زبانهای محبوب ، کتابخانه ها و apis  نیز با کلمات انگلیسی مانند "function," "for," "if," "loop," شکل گرفته است.

زبانهای برنامه نویسی,ابداع زبان برنامه نویسی جدید

بنابراین برای دانشجویانی که زبان شان انگلیسی نیست مشکل پیش می آید و اگر ما برای کد کردن برنامه ها از زبانهای خودمان استفاده کنیم مشکل این گونه افراد حل می شود.
گفتنی است زبان "قلب" تحت امتیاز ام.آی.تی به صورت کد باز نوشته شده و برای دانلود آن می توانید به این لینک مراجعه کنید.
 
 منبع: khabaronline.ir