دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ریاضیدانی که فرمول ریاضی برای بریدن کیک ابداع کرد + تصاویر



اخبار علمی و آموزشی - ریاضیدانی که فرمول ریاضی برای بریدن کیک ابداع کرد + تصاویر

یک ریاضیدان نخبه یک روش ابداعی برای بریدن کیک ابداع نموده است که می‌تواند باعث افزایش سلامت کیک مصرفی شود.

یک محقق علوم ریاضی به تازگی روشی جدید برای بریدن کیک ابداع نموده است که با استفاده از این  روش کیک حتی در محیط یخچال به مدت بیشتری تازه می ماند و رطوبت و تازگی خود را از دست نخواهد داد.

 

اخبار,اخبار علمی,کیک

 

اخبار,اخبار علمی,کیک

 

اخبار,اخبار علمی,کیک


گفتنی است، شیوه ابداعی برش کیک این ریاضیدان برش زدن طولی کیک از قطر و نه برش زدن از شعاع کیک و تقسیم آن به برش‌های مثلثی شکل است.بررسی‌ها نشان می‌دهند، این روش ابتکاری اولین بار در سال 1906 ابداع شده است اما تا به حال مورد استفاده فراگیر در صنعت آشپزی قرار نگرفته بود.


این ریاضیدان معتقد است با استفاده از این شیوه کاربران می‌توانند اطمینان داشته باشند که کیک آنها در اثر نگه داری طولانی مدت در یخچال دچار کپک قارچی و یا از دست دادن رطوبت نمی شود.البته این ریاضیدان توضیح می‌دهد، برای استفاده از این روش برش زدن نیاز است تا در ترکیب کیک از شکر و تخم مرغ استفاده شده باشد.

اخبار علمی و آموزشی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ابداع فرمول ریاضی توسط بساز بفروش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از بریدن آلت تناسلی تا نژادپرستی!*تصاویر



عمل نژادپرستانه وزیر فرهنگ سوئد؛

از بریدن آلت تناسلی تا نژادپرستی!*تصاویر

وزیر فرهنگ سوئد بعد از بریدن کیکی به شکل یک برهنه ی بدون آلت تناسلی، متهم به نژادپرستی شد.

 , آلت تناسلی,بریدن آلت تناسلی,نژادپرستی,بدون آلت تناسلی,اخبار,اخبار سیاسی,اخبار اجتماعی

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، به نقل از گاردین، لینا آدلسون، وزیر فرهنگ سوئد(Swedish Minister of Culture)، ضمن شرکت در مدرنا ماسوت واقع در استکهلم، به موزه هنرهای معاصر پایتخت برای بریدن کیک دعوت شد. وی کیک را با هدف برجسته کردن و نشان دادن موضوع قطع عضو تناسلی زنان(Member of the female genital) (ختنه) برید.

انتشار عکسهای بریدن کیک در فیس بوک اعتراض گسترده ای را، بویژه از سوی انجمن آفریقائی سوئدی در سوئد به دنبال داشت. آنها این عمل را یک نمایش نژادپرستانه خواندند.

سخنگوی انجمن به روزنامه محلی سوئدی گفت این عمل آشکارا باعث تقویت اعمال نژاد پرستانه می شود.

 

انجمن طی بیانیه ای خواستار استعفای وزیرفرهنگ سوئد شد و اعلام کرد آنها با این عمل به هدف خود نرسیدند و با کشیدن کاریکاتور یک زن سیاه، نهایت نژاد پرستی را به تصویر کشیده و بی کفایتی و نبود عدالت را به نمایش گذاشتند.

 

انجمن اعلام کرد آنها با بریدن کیک و خوردن آن و نوشیدن و خندیدن، توهین به افرادی که از طعنه های نژادپرستانه رنج می برند را تشویق کرده و با این کار زنانی را که ختنه می شوند به استهزا می گیرند.

 

شایان ذکر است، وزیر سوئدی بعد از بریدن کیک در توجیه اقدام نژادپرستانه اش(Racist) گفت:« عمل من نگرش رمانتیک غرب را در رابطه با نژاد پرستی و خشونت به چالش می کشد». وی افزود : «هنر نیاز به بیداری ومحرک دارد و این عمل من خود یک محرک بود!»

 

اما سخنگوی انجمن در رسانه های سوئدی ضمن رد تمامی اظهارات وزیر، ٰآن را بی نهایت توهین برانگیز خواند. وی گفت:« سوئدی ها فکر می کنند که در کشورشان مشکلی به نام نژادپرستی نیست آنها با این کار سرپوشی برای آن می گذارند تا از بروز رویدادهای اینچنینی در امان باشند آنها در واقع با این کار صورت مسأله را پاک می کنند.»

 

گفتنی است، مرکز مبارزه با نژادپرستی اروپا اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرد که گرایشات نژادپرستی در این قاره به دلیل روند تاریک و مبهم بحران اقتصادی حاکم در کشورهای اروپایی به شدت در حال گسترش و افزایش است./جام نیوز

 

 , آلت تناسلی,بریدن آلت تناسلی,نژادپرستی,بدون آلت تناسلی,اخبار,اخبار سیاسی,اخبار اجتماعی

 

 , آلت تناسلی,بریدن آلت تناسلی,نژادپرستی,بدون آلت تناسلی,اخبار,اخبار سیاسی,اخبار اجتماعی

 

 , آلت تناسلی,بریدن آلت تناسلی,نژادپرستی,بدون آلت تناسلی,اخبار,اخبار سیاسی,اخبار اجتماعی