دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رکورد پرواز با هواپیمای خورشیدی شکسته شد



اخبارعلمی,خبرهای علمی,هواپیمای خورشیدی

هواپیمای خورشیدی « سولار ایمپالس ۲» با رسیدن به کالیفرنیا رکورد پرواز توسط این نوع از هواپیما در جهان را شکست.

 هواپیمای خورشیدی SolarImpulse ۲ با سپری کردن پهنه اقیانوس آرام و رسیدن به فرودگاه کالیفرنیا موفق شد رکوردی جدید در حوزه هواپیماهای خورشیدی از خود بر جای بگذارد.این هواپیما توانست از فرودگاه هاوایی به مقصد کالیفرنیا ۶۲ ساعت و ۲۹ دقیقه را با موفقیت بر فراز اقیانوس آرام پرواز داشته باشد.

حداکثر ارتفاع از سطح دریا توسط SolarImpulse ۲ به ۸,۶۳۴ متر رسید و با میانگین سرعت ۶۵.۴ کیلومتر بر ساعت مسیر ۴,۵۲۳ کیلومتری از هاوایی تا کالیفرنیا را طی کرد.  این هواپیما انرژی موتور خود را در طول روز از طریق نور خورشید تامین می کند و در هنگام شب باتری های مخصوصی بر روی بال های آن تعبیه شده اند که به ادامه پرواز SolarImpulse ۲ کمک می کند.

با به پرواز درآمدن SolarImpulse ۲ بر فراز اقیانوس آرام همزمان رکورد بیشترین پیمایش، سرعت، ارتفاع از سطح دریا و مدت زمان پرواز ثبت شد.مقصد بعدی این هواپیما نیویورک و بعد از آن اروپا و شمال آفریقا خواهد بود و در نهایت به نقطه مبدا خود یعنی ابوظبی باز می گردد.

به گزارش مهر، هواپیمای SolarImpulse ۲ در  ۲۵ مارس سال گذشته میلادی در راستای ثبت رکورد سفر به دور دنیا با هواپیمای برق خورشیدی از ابوظبی به پرواز در آمد.

 

اخبار علمی - سیناپرس


ویدیو مرتبط :
رکورد طولانی ترین پرواز با هواپیمای خورشیدی شکسته شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین پرواز هواپیمای خورشیدی+تصاویر



اخبار علمی - نخستین پرواز هواپیمای خورشیدی+تصاویر

هواپیمایی خورشیدی توسط سوئیسی‌ها طراحی و ساخته شده است که ۲ ژوئن ۲۰۱۴ نخستین پرواز خود را داشت.

 

در سال 2013 در مورد هواپیمای خورشیدی به نام «سولار ایمپالس» صحبت شده بود؛ این یکی از پروژه‌های آمریکا بود که قادر به پرواز در آسمان با انرژی خورشیدی است.

اما هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس 2» در دوم ماه ژوئن 2014 از فرودگاه سوئیس نخستین پرواز خود را داشت.

 

اخبار , اخبار علمی,تصاویر هواپیمای خورشیدی,اولین پرواز هواپیمای خورشیدی


این مدل جدید که توسط سوئیس طراحی و ساخته شده است به نام «سولار ایمپالس 2» نسبت به هواپیمای قبلی تفاوت‌هایی دارد؛ دارای بال‌هایی به طول 72 متر است که ابعاد آن بزرگتر و با وزن 2.3 تن سبک‌تر از هواپیمای قبلی است؛ بال‌های آن مجهز به پنل‌های خورشیدی مخصوص هستند که در ارتفاعات بالا در شرایط بد قادر به پرواز باشد.

پرواز توسط خلبان آلمانی Markus Scherdel از فرودگاه سوئیس صورت گرفت.

وزن این هواپیما 2300 کیلوگرم است، دارای باتری‌های لیتیوم ذخیره سازی است که هرکدام 633 کیلوگرم وزن دارند؛ ضمن اینکه دارای چهار موتور مجهز به 17200 سلول خورشیدی است که 150 کیلوگرم سبک‌تر از هواپیمای ایرباس است.

این هواپیما قرار است در سال 2015 به دور دنیا سفر کند.

اخبار , اخبار علمی,تصاویر هواپیمای خورشیدی,اولین پرواز هواپیمای خورشیدی

 

اخبار علمی - فارس